1
Vraag
2
Reacties
Gember26

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

DNS van ziggo modem (Connectbox Compal CH 7465LG) niet in orde.

Hoi. Virusscanner Avast geeft aan dat de DNS van dit modem niet goed is en dat er een update moet plaatsvinden of i.d. Vlgs. Ziggo zit er een firewall op alle modems, het antivirus programma van Ziggo herkent het niet. Wil echter niet zeggen dat dit probleem er niet is. Hebben andere mensen dit ook? Hoe los ik dit op? Wie helpt me uit de brand.? Want dat dit niet juist is lijkt me wel duidelijk. Want als bv. Hackers hun eigen programmacode op dit apparaat kunnen uitvoeren dan wordt ik daar niet vrolijk van. Graag reacties
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Op 192.168.178.1:53 is een DNS Server op de ConnectBox actief die via DHCP wordt toegekend aan Clients. Die Server besteedt weer uit aan Ziggo DNS-Servers.
Daar is niks mis mee. Dat Avast dit een probleem vindt, kun je negeren.
GR Han

Bekijk in context

8 Reacties 8
Gember26
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Gember26
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Avast schijnt de enige scanner te zijn die dit een probleem vindt.

Er is al eens eerder over gediscussieerd maar die berichten zijn op zolder geplaatst(verwijderd)
Gember26
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steefb wrote:
Avast schijnt de enige scanner te zijn die dit een probleem vindt.

Er is al eens eerder over gediscussieerd maar die berichten zijn op zolder geplaatst(verwijderd)

Oké, maar als een virusscanner dit als een beveiligingsprobleem aangeeft, dan zal het toch wel niet helemaal in orde zijn. Toch? Is het niet makkelijk te omzeilen met een andere instelling of een update?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Op 192.168.178.1:53 is een DNS Server op de ConnectBox actief die via DHCP wordt toegekend aan Clients. Die Server besteedt weer uit aan Ziggo DNS-Servers.
Daar is niks mis mee. Dat Avast dit een probleem vindt, kun je negeren.
GR Han
Gember26
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Thxs. Dan kan deze topic sluiten. en ga ik verder geen zorgen meer maken.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Gember26 wrote:
Thxs. Dan kan deze topic sluiten. en ga ik verder geen zorgen meer maken.


Je zou eventueel https://www.avast.com/false-positive-file-form.php kunnen invullen met deze informatie. Wellicht dat ze het dan fixen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Het is niet echt “vals positief”. De dnsmasq versie op de connectbox zal die kwetsbaarheid echt wel hebben. De kwetsbaarheid is door het Google security team al in 2017 naar buiten gebracht. De vraag is alleen of het relevant is in de toepassing in het Ziggo modem. Ik kan dat niet helemaal helder krijgen uit de omschrijving.
https://security.googleblog.com/2017/10/behind-masq-yet-more-dns-and-dhcp.html
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic