1
Vraag
2
Reacties
DiedeG

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

DNS server

Ik ben een student en leef op een studentenkamer. Een huisgenoot van mij beheerd het internet en is nu op vakantie. Ik verbindt met het internet volgens de volgende setup:
Beneden in de kamer van mijn huisgenoot staat een UPC Technicolor TC7200 wifi modem. Ik heb via een kabel in 1 van de LAN poorten van deze modem een Sitecom X8 AC1750 wifi router op mijn kamer verbonden. Dit heeft maandenlang gewerkt totdat ik gisteren thuis kwam en ik een foutmelding kreeg nadat ik de network troubleshooter van windows heb gebruikt; Your DNS server might be unavailable. Toen ehb ik verbonden met het netwerk dat de Technicolor modem uitzendt en heb deze foutmelding gegoogled. Ik heb hierna een scala aan verschillende oplossingen geprobeerd:

Router aan en uit zetten
DNS flushen via cmd
IP resetten via cmd (netsh int ip reset)
Verbinden met de 5,0 GHz verbinding ipv de 2,4 GHz verbinding van de Sitecom router
De sitecom router fabrieksinstellingen herstellen
Handmatig DNS server instellen (googles 8.8.8.8/8.8.4.4. en een OpenDNS server geprobeerd)
Alle windows updates installeren

Ik besloot er een nachtje over te slapen en probeerde het vandaag weer, nu kreeg ik een andere foutmelding namelijk;
Your device appears to be correctly configured, but the device or resource (www.microsoft.com) is not responding. Ook deze foutmelding heb ik gegoogled en toen ben ik op dezelfde oplossingen gestuit. Ik weet niet meer wat ik moet doen, dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen!
Alvast bedankt,
Diede
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi DiedeG, welkom hier op onze Community. Een lastig probleem, maar een leuke uitdaging dit!

Jouw Sitecom AC1750 router en de router in onze Technicolor TC7200 gebruiken beide dezelfde DHCP range als standaard (192.168.0.x) en dat kan conflicten geven op de manier zoals je hem nu aangesloten hebt (LAN > WAN).

Heeft de Sitecom ook een AP-mode of bridge-mode? Dan kun je die instellen en de kabel van LAN > LAN aansluiten. Op die manier regelt de Technicolor alle IP-leases en onstaan er geen conflicen hierin.

Op onze website staat ook een algemene handleiding die je hierbij kan helpen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
In je Sitecom kun je andere DNS adressen invoeren b.v. DNS.WATCH
84.200.69.80
84.200.70.40
Een zeer veilige Duitse DNS server.

Altijd het proberen waard.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Probeer anders eens een traceroute naar bv 8.8.8.8 om te kijken of je überhaupt wel naar buiten komt qua verbinding.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dit modem is al wat ouder, als je studiegenoot terug is, kan hij bellen met Ziggo en een nieuw modem aanvragen waar je met dat modem ook tegelijkertijd 2,4 en 5 kunt gebruiken.
DiedeG
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
In je Sitecom kun je andere DNS adressen invoeren b.v. DNS.WATCH
84.200.69.80
84.200.70.40
Een zeer veilige Duitse DNS server.

Altijd het proberen waard.

Bedoel je hiermee dat ik naar de instellingen van de router ga via mijn internetbrowser (google chrome zoeken: http://sitecom.router) of dat ik mijn netwerkinstellingen de IPv4 DNS instellingen aanpas van auto naar die duitse DNS server?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ja, om te proberen of dit een oplossing is.
Dan gaat alles wat over de Sitecom gaat langs deze DNS servers en niet via de DNS servers van het modem.
DiedeG
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het geprobeerd maar het werkte niet :(. Ik krijg nog steeds dezelfde melding wanneer ik de troubleshooter run. Ik heb ook geprobeerd om de kabel die de router verbindt met de modem direct in mijn laptop te steken om te kijken of het misschien door de modem of de kabel kwam, maar die werkte allebei prima. Hierna heb ik geprobeerd om mijn laptop te verbinden met de router via een kabel, met de kabel van de modem terug in de wan poort van de router. Hierbij kreeg ik weer dezelfde foutmelding in de troubleshooter; Your device appears to be correctly configured, but the device or resource (www.microsoft.com) is not responding.

Ik denk dus dat het echt met de router zelf te maken heeft en dat hij misschien kapot is of iets dergelijks?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi DiedeG, welkom hier op onze Community. Een lastig probleem, maar een leuke uitdaging dit!

Jouw Sitecom AC1750 router en de router in onze Technicolor TC7200 gebruiken beide dezelfde DHCP range als standaard (192.168.0.x) en dat kan conflicten geven op de manier zoals je hem nu aangesloten hebt (LAN > WAN).

Heeft de Sitecom ook een AP-mode of bridge-mode? Dan kun je die instellen en de kabel van LAN > LAN aansluiten. Op die manier regelt de Technicolor alle IP-leases en onstaan er geen conflicen hierin.

Op onze website staat ook een algemene handleiding die je hierbij kan helpen.
DiedeG
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi DiedeG, welkom hier op onze Community. Een lastig probleem, maar een leuke uitdaging dit!

Jouw Sitecom AC1750 router en de router in onze Technicolor TC7200 gebruiken beide dezelfde DHCP range als standaard (192.168.0.x) en dat kan conflicten geven op de manier zoals je hem nu aangesloten hebt (LAN > WAN).

Heeft de Sitecom ook een AP-mode of bridge-mode? Dan kun je die instellen en de kabel van LAN > LAN aansluiten. Op die manier regelt de Technicolor alle IP-leases en onstaan er geen conflicen hierin.

Op onze website staat ook een algemene handleiding die je hierbij kan helpen.


Dit heeft gewerkt! Ik snap niet waarom de DHCP server nu ineens dit probleem opleverd, na maanden van gebruik, maar dit heeft het opgelost. Ik heb hierna de Router eerst weer via de WAN ingang aangesloten om de SSID en WPA2 te veranderen naar wat het eerst was. Hierna heb ik de router aangesloten via de 1e LAN en mijn internet doet het prima.
Bedankt voor de hulp!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Top, graag gedaan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic