1
Vraag
2
Reacties
DiedeG

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

DNS server

Ik ben een student en leef op een studentenkamer. Een huisgenoot van mij beheerd het internet en is nu op vakantie. Ik verbindt met het internet volgens de volgende setup:
Beneden in de kamer van mijn huisgenoot staat een UPC Technicolor TC7200 wifi modem. Ik heb via een kabel in 1 van de LAN poorten van deze modem een Sitecom X8 AC1750 wifi router op mijn kamer verbonden. Dit heeft maandenlang gewerkt totdat ik gisteren thuis kwam en ik een foutmelding kreeg nadat ik de network troubleshooter van windows heb gebruikt; Your DNS server might be unavailable. Toen ehb ik verbonden met het netwerk dat de Technicolor modem uitzendt en heb deze foutmelding gegoogled. Ik heb hierna een scala aan verschillende oplossingen geprobeerd:

Router aan en uit zetten
DNS flushen via cmd
IP resetten via cmd (netsh int ip reset)
Verbinden met de 5,0 GHz verbinding ipv de 2,4 GHz verbinding van de Sitecom router
De sitecom router fabrieksinstellingen herstellen
Handmatig DNS server instellen (googles 8.8.8.8/8.8.4.4. en een OpenDNS server geprobeerd)
Alle windows updates installeren

Ik besloot er een nachtje over te slapen en probeerde het vandaag weer, nu kreeg ik een andere foutmelding namelijk;
Your device appears to be correctly configured, but the device or resource (www.microsoft.com) is not responding. Ook deze foutmelding heb ik gegoogled en toen ben ik op dezelfde oplossingen gestuit. Ik weet niet meer wat ik moet doen, dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen!
Alvast bedankt,
Diede
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi DiedeG, welkom hier op onze Community. Een lastig probleem, maar een leuke uitdaging dit!