Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
FamHoek
Level 2

DNS server kunnen instellen op Connect Box

Ik begrijp van de support van Ziggo, dat de Connect Box geen instellingsmogelijkheid heeft mbt welke DNS-servers via DHCP worden uitgegeven naar de clients.

Ook zijn er voldoende mensen die dit ook een probleem vinden.

Instellingen van de Connect Box? - Ziggo Community

Opgelost: Is het mogelijk om de DNS aan te passen in de conn... - Ziggo Community

Daarbij geven diverse mensen ook aan dat er vanuit de hardware wel mogelijkheden in de Connect Box zitten, maar dat die zijn uitgezet:

https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/

@Ziggo graag zou ik (en vele andere gebruikers) graag zien dat dit in ieder geval in te stellen is.

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @FamHoek,

De wens is bekend, ik heb het naar aanleiding van je bericht opnieuw onder de aandacht gebracht bij de verantwoordelijke afdeling, maar meer valt daar helaas niet over te zeggen op dit moment.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@FamHoek  schreef:

Ik begrijp van de support van Ziggo, dat de Connect Box geen instellingsmogelijkheid heeft mbt welke DNS-servers via DHCP worden uitgegeven naar de clients.

Ook zijn er voldoende mensen die dit ook een probleem vinden.

Instellingen van de Connect Box? - Ziggo Community

Opgelost: Is het mogelijk om de DNS aan te passen in de conn... - Ziggo Community

Daarbij geven diverse mensen ook aan dat er vanuit de hardware wel mogelijkheden in de Connect Box zitten, maar dat die zijn uitgezet:

https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/

@Ziggo graag zou ik (en vele andere gebruikers) graag zien dat dit in ieder geval in te stellen is.

Ik zal deze vraag  "extra "  onder de aandacht brengen van het moderatie team en die zullen dan een antwoord geven 😉 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @FamHoek,

De wens is bekend, ik heb het naar aanleiding van je bericht opnieuw onder de aandacht gebracht bij de verantwoordelijke afdeling, maar meer valt daar helaas niet over te zeggen op dit moment.

FamHoek
Level 2
Topicstarter

Bedankt in ieder geval

0 Kudos
TheNeut
Level 1

Nog steeds niet mogelijk gemaakt dus.... 😞

0 Kudos
pmmueller
Level 2

Het is bija drie jaar geleden. 

Is dat nog steeds zo? 

Ik kan in onze Connect Box in ieder geval geen "Geavanceerde Instellingen > DNS" vinden. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@pmmueller Ik heb het al aangegeven in het andere topic waarin jij hebt gereageerd, maar voor eventuele meelezers: bij de Connectbox v1 (Arris TG2492 of Compal CH7465) is het zelf instellen van DNS-servers niet mogelijk, deze functionaliteit zal ook niet beschikbaar komen. Je kunt wel de DNS-servers lokaal instellen op het apparaat waar je gebruik van maakt. Andere optie is een SmartWifi modem (Sagemcom F3896) aanvragen.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@tobiastheebe als je geen gigabit elite abonnement hebt kun je de witte smartwifi modem niet op verzoek omruilen dacht ik,

omdat het huidige modem geschikt is voor de abonnement snelheid

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ook bij lagere abonnementen worden tegenwoordig wel swaps naar de Sagemcom F3896 uitgevoerd, maar daarbij wordt volgens mij wel naar de individuele situatie gekeken. Ik heb 1,5 maand geleden de Compal CH7465 van een familielid door een Sagemcom F3896 laten vervangen na een downgrade van Internet Start naar Lite, dit i.v.m. eerdere problemen met de switchpoorten van het modem. Ik heb wel alles via PB door een moderator laten afhandelen.

CobusR
Level 10

Hier ook gewoon een ander modem gehad ivm ipv6 probleem en dat was alleen mogelijk door een swap was ik op gewezen door een mod zelf hier op het forum. 

0 Kudos
Razorclaw
Level 3

Die swap naar een Sagemcom klinkt interessant. 

Sowieso om dan eindelijk zelf weer DNS settings in te kunnen stellen maar wat ik me ook afvraag: is dat irritante geswap naar kanaal 36 (waar zo'n beetje de hele buurt op zit) afgelopen?

Kan iemand met een Sagemcom daar iets over roepen?

En kan als een mod meeleest: kan je mij helpen bij de omruil van mijn huidige Compal naar een Sagemcom? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Razorclaw Het "irritante geswap naar kanaal 36" is waarschijnlijk het gevolg van DFS. Bij de Compal CH7465 zou je daarvan ook events in de historie (pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status, tabblad Netwerk historie) moeten zien. Wanneer radar wordt gedetecteerd moet de 5 GHz-radio verplicht naar een ander (niet-DFS-)kanaal uitwijken, in NL zijn daarvoor alleen kanaal 36 t/m 48 beschikbaar. Wanneer de 5 GHz-radio op 80 MHz is ingesteld, dan worden die kanalen tot één kanaal gecombineerd (40/42).

0 Kudos
Razorclaw
Level 3

Thx. Ik weet de reden (in mijn log staat telkens: "Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 124 to 36" op een tijdstip wat te matchen is met het moment waarop er weer sprake is van verbroken/trage WiFi verbindingen) en het is behoorlijk irritant.

Al dat gestrooi van buiten met hun repeatertjes hebben de beschikbare ruimte niet veel goeds gedaan, vooral niet als ze met z'n allen op 36-48 gaan zitten.

En dan helpt het niet als míjn Connectbox dan ook telkens op die kanalen gaat zitten.

Soms verlang ik naar mijn oude Linksys. "Vroegah" had ik ook tot achterin mijn tuin een stabiele en snelle verbinding maar ja, toen kon je ook 'gewoon' de regio op U.S. zetten. 

Zou de WiFi6 van Sagemcom uitkomst bieden?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Wi-Fi 6 maakt in dit geval geen verschil omdat dezelfde frequentieband (5 GHz) gebruikt blijft worden. Met een eigen Wi-Fi 6E AP kun je van 6 GHz gebruik maken, deze band is nog nagenoeg ongebruikt. Mogelijk kun je de stabiliteit verbeteren door 40 MHz kanaalbreedte en kanaal 44/46 te gebruiken.

CobusR
Level 10

En dan is het vastzetten van dit kanaal een must dan gaat hij niet iedere keer swappen naar een ander kanaal maar dan kan het wel een druk kanaal zijn.

0 Kudos