Ik begrijp van de support van Ziggo, dat de Connect Box geen instellingsmogelijkheid heeft mbt welke DNS-servers via DHCP worden uitgegeven naar de clients.
Ook zijn er voldoende mensen die dit ook een probleem vinden.
Instellingen van de Connect Box? - Ziggo Community
Opgelost: Is het mogelijk om de DNS aan te passen in de conn... - Ziggo Community
Daarbij geven diverse mensen ook aan dat er vanuit de hardware wel mogelijkheden in de Connect Box zitten, maar dat die zijn uitgezet:
https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/
@Ziggo graag zou ik (en vele andere gebruikers) graag zien dat dit in ieder geval in te stellen is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @FamHoek,
De wens is bekend, ik heb het naar aanleiding van je bericht opnieuw onder de aandacht gebracht bij de verantwoordelijke afdeling, maar meer valt daar helaas niet over te zeggen op dit moment.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@FamHoek schreef:
Ik begrijp van de support van Ziggo, dat de Connect Box geen instellingsmogelijkheid heeft mbt welke DNS-servers via DHCP worden uitgegeven naar de clients.
Ook zijn er voldoende mensen die dit ook een probleem vinden.
Instellingen van de Connect Box? - Ziggo Community
Opgelost: Is het mogelijk om de DNS aan te passen in de conn... - Ziggo Community
Daarbij geven diverse mensen ook aan dat er vanuit de hardware wel mogelijkheden in de Connect Box zitten, maar dat die zijn uitgezet:
https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/
@Ziggo graag zou ik (en vele andere gebruikers) graag zien dat dit in ieder geval in te stellen is.
Ik zal deze vraag "extra " onder de aandacht brengen van het moderatie team en die zullen dan een antwoord geven 😉
Hi @FamHoek,
De wens is bekend, ik heb het naar aanleiding van je bericht opnieuw onder de aandacht gebracht bij de verantwoordelijke afdeling, maar meer valt daar helaas niet over te zeggen op dit moment.
Bedankt in ieder geval
Nog steeds niet mogelijk gemaakt dus.... 😞
Het is bija drie jaar geleden.
Is dat nog steeds zo?
Ik kan in onze Connect Box in ieder geval geen "Geavanceerde Instellingen > DNS" vinden.
@pmmueller Ik heb het al aangegeven in het andere topic waarin jij hebt gereageerd, maar voor eventuele meelezers: bij de Connectbox v1 (Arris TG2492 of Compal CH7465) is het zelf instellen van DNS-servers niet mogelijk, deze functionaliteit zal ook niet beschikbaar komen. Je kunt wel de DNS-servers lokaal instellen op het apparaat waar je gebruik van maakt. Andere optie is een SmartWifi modem (Sagemcom F3896) aanvragen.
@tobiastheebe als je geen gigabit elite abonnement hebt kun je de witte smartwifi modem niet op verzoek omruilen dacht ik,
omdat het huidige modem geschikt is voor de abonnement snelheid
Ook bij lagere abonnementen worden tegenwoordig wel swaps naar de Sagemcom F3896 uitgevoerd, maar daarbij wordt volgens mij wel naar de individuele situatie gekeken. Ik heb 1,5 maand geleden de Compal CH7465 van een familielid door een Sagemcom F3896 laten vervangen na een downgrade van Internet Start naar Lite, dit i.v.m. eerdere problemen met de switchpoorten van het modem. Ik heb wel alles via PB door een moderator laten afhandelen.
Hier ook gewoon een ander modem gehad ivm ipv6 probleem en dat was alleen mogelijk door een swap was ik op gewezen door een mod zelf hier op het forum.
Die swap naar een Sagemcom klinkt interessant.
Sowieso om dan eindelijk zelf weer DNS settings in te kunnen stellen maar wat ik me ook afvraag: is dat irritante geswap naar kanaal 36 (waar zo'n beetje de hele buurt op zit) afgelopen?
Kan iemand met een Sagemcom daar iets over roepen?
En kan als een mod meeleest: kan je mij helpen bij de omruil van mijn huidige Compal naar een Sagemcom?
@Razorclaw Het "irritante geswap naar kanaal 36" is waarschijnlijk het gevolg van DFS. Bij de Compal CH7465 zou je daarvan ook events in de historie (pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status, tabblad Netwerk historie) moeten zien. Wanneer radar wordt gedetecteerd moet de 5 GHz-radio verplicht naar een ander (niet-DFS-)kanaal uitwijken, in NL zijn daarvoor alleen kanaal 36 t/m 48 beschikbaar. Wanneer de 5 GHz-radio op 80 MHz is ingesteld, dan worden die kanalen tot één kanaal gecombineerd (40/42).
Thx. Ik weet de reden (in mijn log staat telkens: "Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 124 to 36" op een tijdstip wat te matchen is met het moment waarop er weer sprake is van verbroken/trage WiFi verbindingen) en het is behoorlijk irritant.
Al dat gestrooi van buiten met hun repeatertjes hebben de beschikbare ruimte niet veel goeds gedaan, vooral niet als ze met z'n allen op 36-48 gaan zitten.
En dan helpt het niet als míjn Connectbox dan ook telkens op die kanalen gaat zitten.
Soms verlang ik naar mijn oude Linksys. "Vroegah" had ik ook tot achterin mijn tuin een stabiele en snelle verbinding maar ja, toen kon je ook 'gewoon' de regio op U.S. zetten.
Zou de WiFi6 van Sagemcom uitkomst bieden?
Wi-Fi 6 maakt in dit geval geen verschil omdat dezelfde frequentieband (5 GHz) gebruikt blijft worden. Met een eigen Wi-Fi 6E AP kun je van 6 GHz gebruik maken, deze band is nog nagenoeg ongebruikt. Mogelijk kun je de stabiliteit verbeteren door 40 MHz kanaalbreedte en kanaal 44/46 te gebruiken.
En dan is het vastzetten van dit kanaal een must dan gaat hij niet iedere keer swappen naar een ander kanaal maar dan kan het wel een druk kanaal zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.