Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hoi,
Ik heb probleem met internetverbinding op alle toestellen (tv, pc, laptop, smart toon en verschilende mobile). Op tv helpt internetverbinding opnieuw aanvragen, Op pc en laptop moet ik de dns resetten in cmd met ipconfig commando's (release, all, flushdns en renew). Ze zijn allebei bekabeld.
Op de toon helpt niets. Op mobile helpt alleen de WiFi netwerk vergeten en opnieuw inlogen.
Ik heb mijn router (een connectbox) all 3 keer gereset en het helpt niet.
Dat is vanaf een paar maanden. Wat kan ik nog doen om deze probleem te oplossen?
Mvg,
Ladus
Opgelost! Ga naar oplossing.
De hoofdaansluiting ziet er prima uit, daar moet in ieder geval je modem op aangesloten worden met die splitter en de modemkabel.
De 2e wandcontactdoos is voor jezelf, dat komt een monteur niet gratis vervangen, maar kun je mogelijk wel een mediabox of TV op aansluiten.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Het zit allemaal op het randje met nogal wat ruis op alle kanalen en met een beetje fluctuatie is je verbinding even weg.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
welke dns servers heb je ingesteld op het ziggo modem ik gebruik nooit die van de provider ziggo dus zelf
Ik heb geen beter foto. Als u kan zelf zien, zit het op een moeilijk bereikbaar plek.
Ik gebruik alleen die wat aanbevolen zijn.
@Ladus schreef:
Ik gebruik alleen die wat aanbevolen zijn.
Dat is te zien en prima in orde.
Maar wat zit er achter de splitter voor een wandcontactdoos en wat zit er in en hoe oud is dat?
Want als dit ouder is dan 8 jaar, dan zal dat waarschijnlijk ook vervangen moeten gaan worden.
Maar dat mag alleen een Ziggo monteur en dat is gratis.
Ik weet niet precies wat is dat. Dat was toen ik ben verhuisd een paar jaar geleden. Het zag dan een monteur van Ziggo. Volgens mij is het ouder dan 8jaar, dus ik maak afspraak met een monteur.
Ik hoop dat het mijn probleem oplossen.
Bedankt.
Ik heb de hoofd aansluiting gebonden. Zie foto:
De hoofdaansluiting ziet er prima uit, daar moet in ieder geval je modem op aangesloten worden met die splitter en de modemkabel.
De 2e wandcontactdoos is voor jezelf, dat komt een monteur niet gratis vervangen, maar kun je mogelijk wel een mediabox of TV op aansluiten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...