1
Vraag
2
Reacties
jeceka44

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

DNS poort 53 uitschakelen.

Ik heb een VPN abonnement om andere zenders op mijn LG TV te bekijken echter blijkbaar wordt Poort 53 geblokkeerd. Die zou ik daarom graag deblokkeren. Iemand een tip/advies? Wel ingesteld op mijn iMac en iPad en iPhone X en werkt. Echter bij TV kom ik niet verder.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jeceka44
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Dag Madelon en Super Expert. Hoewel ik  nog uit het stencil en fax tijdperk kom heb ik getracht langzamerhand mee te groeien. Bij lange na geen techneut, maar af en toe proberen. Aanleding voor VPN waren dus de F1 races die in Europa o.a. door Luxemburg, Oostenrijk e.a. live publiek worden uitgezonden. Na wat omzwervingen heb ik nu ontdekt dat ik mijn iMac kan spiegelen met mijn LG tv. Zojuist is me dat gelukt, en ik heb dan wel ook mijn PC aan, maar ik kan, zoals heyt nu lijkt, uitzendingen van allerlei landen volgen. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

VPN op een LG smart tv wordt niet ondersteund.

je zou de VPN op een router kunnen instellen zodat de tv via de router verbinding maakt met de VPN 

jeceka44
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Dank Super Expert. Echter ik ben een leek en heb al uitvoerige communicatie gehad met CyberGhost en zij geven ook dit advies. Nu heb ik mijn Wifi versterkt vanaf het modem met 3 TP-link boxjes, maar dat heeft er w.s. niets mee te maken. Ook heb ik nog een Ziggo Wifi Booster C7 met 3 antennes. Kan ik die gebruiken of sla ik dan ook de plank mis. Ik wil vooral graag F1 races volgen op mijn LG smart TV. Stel een instructie tip zeer op prijs, indien mogelijk.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

TP-link Deco kan in router mode via wan als VPN cliënt worden ingesteld.

Ziggo Wifi Booster C7 heeft helaas geen mogelijkheden voor VPN

 

jeceka44
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

En al weer bedankt Super Expert, maar zoals gezegd, ik ben echt een amateur. Eventueel een advies of oplossing voor gebruik Cyber Ghost op mijn LG tv? Ik las ook iets over spiegelen van iMac scherm en koppeling op TV? Ik stel de steun zeer op prijs.

jeceka44
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Ik begrijp eigenlijk dat wat ik wil een VPN op LG met mijn huidige aparatuur niet mogelijk is. Wat zou een oplossing kunnen zijn....? Een speciale router? En indien dat het geval is, is er dan een tip? 🙏

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn bergen routers met allemaal iets verschillende functies en allemaal hebben ze een hele berg instellingen.

Als je een eigen router gaat gebruiken, lees je dan heel goed in, in de materie, want als je ergens 1 vinkje verkeerd zet, kan heel je internet plat liggen.

Hoe werkt een router en welke heb je nodig? (internetvergelijk.nl)

 

Extra router achter router: breid je netwerk uit | How To | Computer!Totaal (computertotaal.nl)

 

Als je geen inzicht hebt in routers en netwerken, vraag dan iemand die er wel meer van weet, om je te helpen.

 

Via een tekst forum als dit, worden het hele boekwerken om uit te leggen hoe alle functies genoemd worden en werken en ingesteld moet staan, op al die verschillende routers en dan is het handig als je weet hoe alles heet en waar het te vinden is en wat het betekend.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

spiegelen van de imac is idd een optie.

welk type LG tv heb je ?

je zou ook de imac of een laptop via HDMI aan de tv kunnen aansluiten

jeceka44
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Al weer fantassche hulp. Ik waag me niet aan zaken waar ik geen (of te weinig) in thuis ben. Ik heb een MacOS Monterey en mijn LG is OLED55C8PLA (?) (175/1096) en serienummer 907MAZV7B197.... Indien spiegelen mogelijk is, zou dat in mijn situatie het beste zijn.... Jan

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

airplay 1 en 2 is ondersteund 

in dat geval kun je op de imac via appeltje, Systeemvoorkeuren, Beeldschermen, Voeg beeldscherm toe, het beeld naar de tv streamen 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@jeceka44 is het gelukt met de tips? 

jeceka44
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Dank Madelon, ik ga er straks even mee beginnen en reageer dan uiteraard.

jeceka44
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Dag Madelon en Super Expert. Hoewel ik  nog uit het stencil en fax tijdperk kom heb ik getracht langzamerhand mee te groeien. Bij lange na geen techneut, maar af en toe proberen. Aanleding voor VPN waren dus de F1 races die in Europa o.a. door Luxemburg, Oostenrijk e.a. live publiek worden uitgezonden. Na wat omzwervingen heb ik nu ontdekt dat ik mijn iMac kan spiegelen met mijn LG tv. Zojuist is me dat gelukt, en ik heb dan wel ook mijn PC aan, maar ik kan, zoals heyt nu lijkt, uitzendingen van allerlei landen volgen. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Kijk eens aan @jeceka44 dat klinkt goed! 

Ook vanuit het fax tijdperk kunnen we echte tech tijgers worden 😉

We helpen je hier graag, kom gerust in de lucht met vragen 😄 

jeceka44
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Nogmaals dank voor de betrokkenheid en ik maak waar nodig, graag weer gebruik van deze diensten. Nog een prettige dag en een evengoed weekend gewenst. Jan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic