Hoekstra

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

DMZ functie

Ik wil graag de DMZ functie gebruiken. Helaas kan ik deze functie niet vinden in mijn modem. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb een connectbox Giga, geinstalleerd sinds maandag 18 januari 2020.

 

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

wil je DMZ voor een eigen router gebruiken of voor een playstation of xbox?

voor een eigen router raad ik aan je modem in bridge mode te (laten) zetten

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Hoekstra , welkom hier!

 

Hartstikke lastig om iets te wijzigen als je het niet kunt vinden. Goed dat je hier aan  de bel trekt.

 

Ben je er inmiddels uitgekomen of kan ik je daar nog bij helpen? Heeft het advies van @anoniemforum  ook geholpen? 🙂

Hoekstra
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is tot nu toe nog niet gelukt om de portforwarding en/of DMZ functie aan het werk te krijgen. Deze functie bestaat helemaal niet in het modem.

Ik heb gelezen dat dit verholpen kan worden met een IP4 firmware. Dit heeft mijn voorkeur, omdat ik mijn alarm en de mediabox next graag direct op het modem aangesloten wil houden.

Ik kan dan mijn websever en domotica server via DMZ benaderbaar maken.

 

De bridge-mode is ook mogelijk, maar heeft niet de voorkeur.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Check. Ik kan je omzetten naar IPv4 only als je dat wilt, @Hoekstra . Wanneer ik dit voor je doorvoer, kun je alleen niet meer terug naar IPv6. Zal ik dat voor je aanvragen? Het is dan binnen 24 uur actief 😉

Hoekstra
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is prima. Ik neem aan dat het modem dan ergens in die tijd opnieuw opstart.

Dan komen de functies portforwarding en DMZ actief?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dat klopt. Je modem start vanzelf opnieuw op om de instellingen op te slaan. Je kunt daarna in het modem de functies als port forwarding en DMZ instellen 🙂

Hoekstra
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zet maar in gang wat mij betreft.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Hoekstra wrote:

Het is tot nu toe nog niet gelukt om de portforwarding en/of DMZ functie aan het werk te krijgen. Deze functie bestaat helemaal niet in het modem.

Ik heb gelezen dat dit verholpen kan worden met een IP4 firmware. Dit heeft mijn voorkeur, omdat ik mijn alarm en de mediabox next graag direct op het modem aangesloten wil houden.

Ik kan dan mijn websever en domotica server via DMZ benaderbaar maken.

 

De bridge-mode is ook mogelijk, maar heeft niet de voorkeur.

 

je kunt maar één apparaat in DMZ zetten

zitgen die webserver en domotica ook een router? het is niet aanbevolen om de webserver en domotica rechtstreeks op DMZ te zetten wegens dat alle poorten dan open zijn en hackers daar dan misbruik van kunnen maken beter is de poorten openen zetten die je nodig hebt

Hoekstra
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Er zit een router tussen die het poort doorsturen doet. Daar staat alleen open wat open moet staan.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Hoekstra wrote:

Er zit een router tussen die het poort doorsturen doet. Daar staat alleen open wat open moet staan.

een router op een router is niet aanbevolen  

maar als je het toch zo wilt doen zorg wel dat je eigen router op een ander ip-segment zit

dus 192.168.178.* ziggo modem 192.168.*.* je eigen router 

Pietjeparamarie

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond Maartje klopt het dat jij van Ziggo bent?

ik wil ook graag mijn Wan Ip adres doorsturen naar mijn Asus router maar ziggo houd dit tegen.

hoe kan ik mijn ip adres in mijn router krijgen zonder deze in bridge mode te zetten.

ik heb dit nodig om een VP verbinding te maken met mijn router te maken.

ook wil ik verder mijn wiffe verterkers blijven gebruiken 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Pietjeparamarie Alleen in bridge mode ontvangt de eigen router een publiek/extern IPv4-adres (en eventueel IPv6-prefix) van Ziggo. In router mode is dit niet mogelijk omdat de ingebouwde router van het modem dat IP-adres al ontvangt, alle apparaten (dus ook de eigen router) ontvangen een IP-adres uit de DHCP-server van die router.

 

Zie ook de reacties en vragen die ik en DennyW geplaatst hebben in jouw topic.

Uitgelicht topic