Goedendag,
Als ik mijn modeminstelingen wil wijzigen kan ik het wel opslaan, zodra ik terug naar de DHCP pagina ga zijn echter weer de basis instellingen actief. Ik kan hierdoor mijn IP camera niet bereiken. Kan iemand me hiermee helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@robertvanoursouw Even een update vanaf onze kant. Misschien dat je het inmiddels al had gemerkt, maar het verzoek is verwerkt. Na een herstart van het modem kun je de gewenste range instellen 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
misschien handig om te vertellen welk modem/router.
Kom je helemaal niet bij je camera....
Dus ook niet vanaf buiten je eigen netwerk.
Zet anders je netwerkkaart van jouw computer in de ip range van de camera en pas dan de instelling van je camera aan op dhcp.
Dan zou je alles weer kunnen instellen.
Ik heb een wit modem van ZIggo. als ik die bereik kan ik dus wel de range instellen en als ik op opslaan klik krijg ik geen foutmelding, als ik de pagina dan vernieuw staat hij weer op de oude range.
Ik kom nog niet bij mijn camera omdat ik die eerst moet bereiken via IP adres. Hoe kan ik de ip range van mijn laptop wijzigen dan ?
Dat doe je in de netwerkkaart, daar stel je een statisch ip adres in.
Voor de mac kan ik je plaatjes sturen...windows niet dat gebruik ik namelijk niet.
@robertvanorsouw Wil je b.v. 192.168.1.10 instellen, het 3e octet wijzigen?
Zo ja, dan zal een Ziggo moderator eerst een andere configuratie naar je modem moeten sturen, daarna is dat mogelijk.
@Bertje bent mij net voor.
@robertvanorsouwlees dit eens https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Connectbox-V2-niet-in-te-stellen-op-andere-IP-reeks-dan-192-16...
ik wil als range instellen 192.168.1.108 . Dit krijg ik niet voor elkaar. elke keer als ik hem dus opsla en terug ga staat hij weer op192.168.178.10. Ik begrijp niet zo goed waarom dat telkens terug springt.
Netwerk kaart aanpassen naar statisch adres krijg ik niet voor elkaar, ik weet niet wat ik bij Gateway in moet vullen.
ik vind het vreemd dat je dit wel aan kunt passen, maar dat hij dit dus niet opslaat. als ik het goed begrijp moet iemand van ziggo dit eerst vrij geven. Waarom maken ze functie dan wel dat je dit kunt aanpassen...
gateway de range die jij wilt gebruiken dus 192.168.1.1
@Bert schreef:
@robertvanorsouw Wil je b.v. 192.168.1.10 instellen, het 3e octet wijzigen?
Zo ja, dan zal een Ziggo moderator eerst een andere configuratie naar je modem moeten sturen, daarna is dat mogelijk.
@robertvanorsouw Heb je mijn bovenstaand bericht gelezen?
Als je het 3e octet wilt wijzigen, zal eerst een Ziggo moderator je modem een andere configuratie moeten sturen, tot die tijd kun je dat niet wijzigen.
@robertvanorsouw helder dat je ons nodig hebt zoals @Bert aankaart! Ik heb het verzoek doorgestuurd en verwacht dat dit binnen 2-3 werkdagen klaar is.
@robertvanoursouw Even een update vanaf onze kant. Misschien dat je het inmiddels al had gemerkt, maar het verzoek is verwerkt. Na een herstart van het modem kun je de gewenste range instellen 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.