1
Vraag
2
Reacties
robertvanorsouw

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DHCP wel te wijzigen maar slaat niet op

Goedendag,

Als ik mijn modeminstelingen wil wijzigen kan ik het wel opslaan, zodra ik terug naar de DHCP pagina ga zijn echter weer de basis instellingen actief. Ik kan hierdoor mijn IP camera niet bereiken. Kan iemand me hiermee helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@robertvanoursouw Even een update vanaf onze kant. Misschien dat je het inmiddels al had gemerkt, maar het verzoek is verwerkt. Na een herstart van het modem kun je de gewenste range instellen 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

misschien handig om te vertellen welk modem/router.

Kom je helemaal niet bij je camera....
Dus ook niet vanaf buiten je eigen netwerk.

Zet anders je netwerkkaart van jouw computer in de ip range van de camera en pas dan de instelling van je camera aan op dhcp.
Dan zou je alles weer kunnen instellen.

robertvanorsouw
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een wit modem van ZIggo. als ik die bereik kan ik dus wel de range instellen en als ik op opslaan klik krijg ik geen foutmelding, als ik de pagina dan vernieuw staat hij weer op de oude range.

 

Ik kom nog niet bij mijn camera omdat ik die eerst moet bereiken via IP adres. Hoe kan ik de ip range van mijn laptop wijzigen dan ?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Dat doe je in de netwerkkaart, daar stel je een statisch ip adres in.

Voor de mac kan ik je plaatjes sturen...windows niet dat gebruik ik namelijk niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@robertvanorsouw Wil je b.v. 192.168.1.10 instellen, het 3e octet wijzigen?

Zo ja, dan zal een Ziggo moderator eerst een andere configuratie naar je modem moeten sturen, daarna is dat mogelijk.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes
robertvanorsouw
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik wil als range instellen 192.168.1.108 . Dit krijg ik niet voor elkaar. elke keer als ik hem dus opsla en terug ga staat hij weer op192.168.178.10. Ik begrijp niet zo goed waarom dat telkens terug springt.

 

Netwerk kaart aanpassen naar statisch adres krijg ik niet voor elkaar, ik weet niet wat ik bij Gateway in moet vullen.

robertvanorsouw
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik vind het vreemd dat je dit wel aan kunt passen, maar dat hij dit dus niet opslaat. als ik het goed begrijp moet iemand van ziggo dit eerst vrij geven. Waarom maken ze functie dan wel dat je dit kunt aanpassen...

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

gateway de range die jij wilt gebruiken dus 192.168.1.1

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

kijk hier even is goed te begrijpen.

https://www.youtube.com/watch?v=99W5MrkRoEY

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Bert  schreef:

@robertvanorsouw Wil je b.v. 192.168.1.10 instellen, het 3e octet wijzigen?

Zo ja, dan zal een Ziggo moderator eerst een andere configuratie naar je modem moeten sturen, daarna is dat mogelijk.


@robertvanorsouw Heb je mijn bovenstaand bericht gelezen?

Als je het 3e octet wilt wijzigen, zal eerst een Ziggo moderator je modem een andere configuratie moeten sturen, tot die tijd kun je dat niet wijzigen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

@robertvanorsouw helder dat je ons nodig hebt zoals @Bert aankaart! Ik heb het verzoek doorgestuurd en verwacht dat dit binnen 2-3 werkdagen klaar is. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@robertvanoursouw Even een update vanaf onze kant. Misschien dat je het inmiddels al had gemerkt, maar het verzoek is verwerkt. Na een herstart van het modem kun je de gewenste range instellen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic