1
Vraag
2
Reageer en help mee
acaciahrlm

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DHCP veranderen Gigabox

Ik heb een nieuwe Gigabox ontvangen en ik wil het DHCP adres veranderen naar 192.168.0.xxx en ik krijg steeds de melding dat het niet mogelijk is

Op het ogenblik heb ik de Ziggo Gigabox in Bridge modes staan en mijn Netgear router voor de DHCP, maar ik zou toch graag de Ziggo Gigabox gebruiken.

Iemand een idee hoe ik hety DHCP adres kan veranderen.

Vast bedankt

Frans

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72783Posts
  • 5021Oplossingen
  • 20893Likes

Dat kun je niet zelf, maar er lijkt bij bepaalde modems een oplossing gestuurd te kunnen worden naar je modem, zodat je het wel zelf kunt aanpassen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 403Oplossingen
  • 974Likes

Zo te lezen verloopt de aanpassing niet heel soepel @acaciahrlm . Heb je voor mij de exacte foutmelding en de informatie over wat je precies wilt aanpassen? Dan ga ik aan de slag. 

acaciahrlm
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Lotte,

Dit probleem is al meerdere malen besproken in dit forum, de foutmelding is

acaciahrlm_0-1628181230298.png

Hopelijk kan jij mij helpen,

Vast bedankt

Frans

HRJ

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Je Gigabox staat in bridge dus fungeert deze alleen als modem en is de router functie uitgeschakeld. Als je de ip range wilt wijzigen dien je dit te doen in je Netgear router.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72783Posts
  • 5021Oplossingen
  • 20893Likes

@HRJ 

@acaciahrlm wil juiste de Connectbox Giga als DHCP server gebruiken, maar dat lukt niet en nu heeft hij tijdelijk het modem in bridge om zijn router als DHCP server te gebruiken.

Maar de 2 laatste octetten wijzigen gaat niet, dan komt die bekende foutmelding.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72783Posts
  • 5021Oplossingen
  • 20893Likes

@HRJ "Dan ben ik benieuwd naar het volledig start ip adres dat hij wil gebruiken."

Dat staat in het eerste bericht van dit topic: 192.168.0.xxx

HRJ

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Waar staan de xxx voor ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72783Posts
  • 5021Oplossingen
  • 20893Likes

@HRJ Als je je DHCP server in 192.168.0.xxx wilt hebben, dan laat je je DHCP server b.v. op 192.168.0.10 starten en dan wordt het modem automatisch 192.168.0.1

Dat dit niet lukt is bekend en op een aantal modems kan al een correctie uitgevoerd worden vanaf afstand en voor de rest gaat dit weer mogelijk worden met een toekomstige update.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic