Net uitgebreid contact gehad met de helpdesk.
Circa 10 dagen geleden na aangekondigde Ziggo werkzaamheden, kreeg ik geen contact meer met mijn router.
HD gechat en zij hebben modem uitgelezen; waarop het antwoord kwam: "we zien het probleem, wellicht heeft u een nieuw modem/router nodig, maar we proberen eerst een fabrieksreset. Na de fabrieksreset kon ik weer contact krijgen met het netwerk, maar al mijn Ip-reserveringen waren verdwenen. Heb die reserveringen nodig voor de integraties van Home-assistant.
Toen op vakantie gegaan; helft van HA-integraties niet werkend. Terug van vakantie Ip-reseveringen gedaan, maar na een stuk of tien begon het weer te haperen: DHCP reserveringen kwamen niet door. (NAS kreeg een totaal ander adres toegewezen in een hele andere range (196 vs 192) En vervolgens werd hele netwerk volledig instabiel en kreeg geen contact meer, heb geen bedrade laptops/PC's in huis.
Dus weer HD gebeld en gezegd dat ik nu wel voor de nieuwe modem optie zou willen gaan, echter volledig in het riet ingestuurd, want vaste IP-reserveringen valt buiten de standaard services, dus modem is niet defect dus geen nieuw modem, ook niet al zou ik er zelf voor willen betalen..
wel modem weer gereset en zonder reserveringen werkt alles (behalve mijn domotica) weer prima...
Help!