1
Vraag
2
Reacties
sebastiaan123

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

DHCP server

Dag,
Ik gebruik nog Philips Streamium, is wel op leeftijd maar werkt (bijna) altijd goed. Is draadloos verbonden. De laatste maanden krijg ik met enige regelmaat de de fout melding: 'er kan geen verbinding gemaakt worden met de DHCP server'. Oplossing is: de Streamium opnieuw installeren naar fabrieksinstellingen (voorkeurzenders weer opzoeken) en dan werkt het enige weken / maanden weer. Soms moet ik ook nog even het stroom van de Connect box afhalen om alles weer te laten werken. Heeft iemand hier een betere oplossing of dien ik dit te accepteren vanwege de leeftijd van het apparaat.
Bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dan werkt ie uitstekend!!

Ok. De Streamium doet het dus nog prima.
Dat weten we nu.

Je kunt misschien besluiten hem voortaan bekabeld aangesloten te houden.........

Het kan zijn dat er tgv externe factoren er wat mindere 2.4 Ghz Wifi is ontstaan in de buurt van de Streamium.
Daardoor kan een wireless verbinding wegvallen, met de foutmelding als gevolg.
Daar is wellicht iets aan te verbeteren.
Bekijk dit eens:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640
Voor onderzoek kan een Wifi Analyzer App op een mobiele telefoon een handig hulpmiddel zijn: Android iOS

Bekijk in context

8 Reacties 8
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi sebastiaan123, welkom hier!

Ouderdom zegt gelukkig vrij weinig, want als het goed werkt dan werkt het goed. Misschien heeft hanh of Be rt ervaring met dit apparaat of de gouden tip?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ai, minstens 10 jaar oud, dan kan versleten electronica wel een rol spelen, zeker als het eerder wel goed is gegaan.

Maar wie weet een mogelijke oplossing als je modem deze instelling bevat, even niet kijken naar de titel, de oplossing helpt ook bij allerlei andere apparatuur:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
sebastiaan123
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank voor de reactie, ik ga er mee aan de slag!!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sluit 'm voor een test op je netwerk aan met een UTP-kabel.
sebastiaan123
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hanh wrote:
Sluit 'm voor een test op je netwerk aan met een UTP-kabel.


Dan werkt ie uitstekend!!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dan werkt ie uitstekend!!

Ok. De Streamium doet het dus nog prima.
Dat weten we nu.

Je kunt misschien besluiten hem voortaan bekabeld aangesloten te houden.........

Het kan zijn dat er tgv externe factoren er wat mindere 2.4 Ghz Wifi is ontstaan in de buurt van de Streamium.
Daardoor kan een wireless verbinding wegvallen, met de foutmelding als gevolg.
Daar is wellicht iets aan te verbeteren.
Bekijk dit eens:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640
Voor onderzoek kan een Wifi Analyzer App op een mobiele telefoon een handig hulpmiddel zijn: Android iOS
sebastiaan123
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hanh wrote:

Dan werkt ie uitstekend!!
Ok. De Streamium doet het dus nog prima.
Dat weten we nu.

Je kunt misschien besluiten hem voortaan bekabeld aangesloten te houden.........

Het kan zijn dat er tgv externe factoren er wat mindere 2.4 Ghz Wifi is ontstaan in de buurt van de Streamium.
Daardoor kan een wireless verbinding wegvallen, met de foutmelding als gevolg.
Daar is wellicht iets aan te verbeteren.
Bekijk dit eens:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640
Voor onderzoek kan een Wifi Analyzer App op een mobiele telefoon een handig hulpmiddel zijn: Android iOS


De Streamium en de Ziggo Connect Box staan in verschillende ruimtes in m'n huis, vandaar dat een Wifi verbinding dan ideaal is (kabel is dan erg lastig). Ik zal je andere tips gaan uitproberen. Bedankt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ja probeer het. Je weet maar nooit.
Als je wat extra tijd hebt, dan kan dit nog een leuk klusje zijn.
Garanties? Nee.
Het zou, ik zeg het zou, ook nog kunnen liggen aan een probleem met de Wifi adaptor
van de Streamium. Dat is lastig.
Laat je bevindingen weten.
Succes met je onderzoek.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic