1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
EddyVos

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

DHCP server conflict HorizonBox en Ziggo Connect box

Ik merk soms geen internet heb. Nu blijkt achteraf dat mijn HorizonBox een DHCP server heeft aanstaan met als DNS server 192.168.192.2    Mijn ZiggoConnect box die het internet regelt heeft echter 192.168.192.1 

Binnen de HorizonBox kan ik DHCP server niet uitzetten. Maar ik lees in thread dhcp server uitzetten Horizon box - Ziggo Community dat je juist de HorizonBox niet via UTP moet koppelen aan je ZiggoConnect box. Is dit waar? Werkt de HorizonBox wel icm MoviesXL kijken zonder een UTP verbinding aan de ZiggoConnect Box?

Ik heb op de ZiggoConnect box wel aangegeven dat hij gebruik moet maken van het bestaande thuisnetwerk. De ZiggoConnect box regelt dus de DHCP en ik wil dat de Horizonbox dit niet doet.

Wat is hier de oplossing??  Voor nu na een aantal keer herstarten heeft de HorizonBox eindelijk adres 192.168.192.1 als DNS server staan zodat alles weer naar behoren werkt. Maar mijn gevoel zegt mij dat dit nog niet echt lekker zit.

dhcp_horizon.JPGdhcp_ziggobox.JPG

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16675Posts
  • 3075Oplossingen
  • 7897Likes

Voor een goede werking heeft de horizon xl alleen een coax verbinding nodig.

Alle functies van de box worden daarmee afgehandeld.

Dat staat dus hier en in vele andere topics op dit forum correct.

dhcp server uitzetten Horizon box - Ziggo Community

Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo

Als je Mediabox XL in het thuisnetwerk is opgenomen, kunnen er zich problemen voordoen. Dit los je op door de box uit het thuisnetwerk te verwijderen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16675Posts
  • 3075Oplossingen
  • 7897Likes

Voor een goede werking heeft de horizon xl alleen een coax verbinding nodig.

Alle functies van de box worden daarmee afgehandeld.

Dat staat dus hier en in vele andere topics op dit forum correct.

dhcp server uitzetten Horizon box - Ziggo Community

Als je Mediabox XL in het thuisnetwerk is opgenomen, kunnen er zich problemen voordoen. Dit los je op door de box uit het thuisnetwerk te verwijderen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78297Posts
  • 5293Oplossingen
  • 23335Likes

In de Horizon box en de Mediabox XL heeft de DHCP server altijd aangestaan en dat is altijd een probleem geweest met de internetverbinding en de werking van de Mediabox XL.

Sinds een paar jaar promoot Ziggo het thuisnetwerk in het geheel niet meer en is juist de waarschuwing op hun website, haal de Mediabox XL uit het thuisnetwerk.

Volgend topic is niet voor niets 1 van de meest bekeken topics op dit forum: 

Thuisnetwerk storing, werkt niet of niet te instal... - Ziggo Community

Er is een riskante omweg, maar die is volledig voor eigen risico en Ziggo ondersteunt dit in het geheel niet en de Mediabox XL kan door 1 verkeerde instelling geheel niet meer werken:

De Mediabox XL gebruiken als Access Point. - Ziggo Community