1
Vraag
2
Reacties
MarcoKroes

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

DHCP range veranderen

Goedemiddag,

 

Ik heb afgelopen vrijdag de Ziggo installatie box gekregen en zaterdag aangesloten.
Ik wil graag de DHCP range veranderd hebben naar het 192.168.2.0/24 netwerk. De DHCP moet vanaf 192.168.2.71 starten met uitgeven, zodat ik de adressen192.168.2.2-70 voor vaste adressen kan gebruiken.

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MarcoKroes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @Rob L , ik heb de adres kunnen veranderen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Een Ziggo moderator kan je DHCP range veranderen in 192.168.2.0

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.

 

Het starten van de DHCP server zul je zelf moeten instellen in de DHCP server instellingen in je modem.

 

Bert_1-1672152726108.png

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @MarcoKroes

 

Helaas is de afdeling die we hiervoor nodig hebben momenteel gesloten wegens vakantie. Ik heb het verzoek daar al wel voor je neergelegd.

Alle verzoeken worden opgepakt op volgorde van ontvangst zodra zij weer aanwezig zijn.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Jamyla eigenlijk zou dat niet mogelijk mogen zijn dat een afdeling op vakantie gaat en er geen achter vang is.

Vooral een dienst verlenend bedrijf.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het modem aka de diensten werken gewoon er is geen dienst uitval (mocht deze er wel zijn wordt dat door afdelingen die veel vaker werken wel opgepakt )

MarcoKroes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Jamyla, het is wel raar dat ik moet wachten totdat die afdeling weer aanwezig is, terwijl bij andere klanten wel de DHCP range aangepast wordt. De helft van mijn netwerk apparaten is nu niet bereikbaar, omdat die vaste adressen hebben in de 192.168.2.x range.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@MarcoKroes ik ben het helemaal met je eens de ene moderator kan dit wel regelen en de andere niet.

Helaas ben ik ook maar klant anders had ik het voor jou opgelost.

 

drie uur geleden heeft moderator @Cecilia het nog voor een klant laten aanpassen en dat kan moderator @Jamyla helaas niet.

zie hier https://community.ziggo.nl/t5/Internet/DHCP-instellingen-nieuw-Fast-modemrouter/m-p/1111087#M185661

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Klopt, daarbij heeft mijn collega @Cecilia het op dezelfde wijze doorgezet naar deze afdeling.

Hierdoor wordt het niet direct aangepast, maar zodra deze collega's weer aanwezig zijn.

 

Niet alle afdelingen zijn aanwezig deze periode. Zo hebben bijvoorbeeld aannemers / leraren / bouwbedrijven, ook kerstvakantie. Deze afdeling ook 🙂

MarcoKroes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @Rob L , ik heb de adres kunnen veranderen.

MarcoKroes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat ik wel heel vreemd vind, is de adressen die niet binnen de range vallen niet te gebruiken zijn. Ik kan met die adressen niet naar het internet.

Mijn servers zijn binnen mijn netwerk bereikbaar, maar niet vanaf het internet. Plex, SABnzbd, Home Assistant, OpenVPN zijn niet bereikbaar ook niet met een PortForwarding.

MarcoKroes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Als ik de DNS in de router wil veranderen dan krijg ik de melding dat het geen juiste IP adressen zijn. Dat is heel vreemd, want ik gebruik die adressen al best lang als eigen DNS. Ik kan wel de DNS van Cloudflare en Google gebruiken, maar niet mijn eigen. Nu kan ik mijn netwerk AdBlocker niet gebruiken.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@MarcoKroes naar welke dns wil jij dan gaan?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een lokale dns binnen eigen netwerk is idd niet mogelijk , en wordt ook niet verwacht dat dit mogelijk is

MarcoKroes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@puppie naar een lokale DNS, zodat advertenties geblokkeerd worden. Maar dat schijnt niet te kunnen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat klopt

daarvoor gebruik in nu zelf adguard dns online

 

 

zie voorbeeld

robinjoo19_0-1672402706745.png

 

MarcoKroes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik merk dat als je ziek bent je denk vermogen ook achteruit gaat. Ik heb nu de default gateway aangepast en het externe ip adres veranderd in OpenVPN en alles is weer te bereiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic