1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
DHCPfrustrated

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DHCP range veranderen

Duizenden zijn mij al voorgegaan, maar ziggo lijkt er voor te willen kiezen om iedereen afzonderlijk te willen behandelen. Met de nieuwe model van van sagecom zijn er maar 2 DCHP mogelijkheden 192.168.178.x of 192.168.0.x. Waarom weet geen mens. Ik wil 192.168.2.x, omdat dit past in mijn beheer van 3 afzonderlijke thuisnetwerken.

Ziggo - kun je dit svp veranderen. Mijn contactgegevens staan in mijn profiel.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8370Posts
  • 2459Oplossingen
  • 4189Likes

Hi @DHCPfrustrated, welkom hier!

Dat gaan we regelen! Zoals hier al is aangegeven kan ik een verzoek voor je indienen om 192.168.2.0/24 toe te voegen als instelbaar LAN-subnet. Bij deze heb ik het verzoek voor je ingediend. Dit is in het algemeen binnen 2 werkdagen verwerkt. Zodra de aanpassing is doorgevoerd kan je na een reset van je modem de gewenste instellingen in je modem doorvoeren.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Eddie the Eagle

Level 9
  • 339Posts
  • 5Oplossingen
  • 92Likes

Er zijn inderdaad al de nodige reacties hierover voorbijgekomen. Waarom Ziggo het er uit heeft gehaald is onduidelijk. Op verzoek wordt het aangepast en dat heb je nu gedaan. Ik adviseer een eigen router, dan heb je volledige vrijheid en meer.

S4R

Level 16
  • 2059Posts
  • 72Oplossingen
  • 1295Likes

Je wilt je subnet aanpassen naar 192.168.2.0/24 en niet je dhcp (dat is een foute omschrijving)

S4R

Level 16
  • 2059Posts
  • 72Oplossingen
  • 1295Likes

@Eddie the Eagle  schreef:

Er zijn inderdaad al de nodige reacties hierover voorbijgekomen. Waarom Ziggo het er uit heeft gehaald is onduidelijk. Op verzoek wordt het aangepast en dat heb je nu gedaan. Ik adviseer een eigen router, dan heb je volledige vrijheid en meer.

100% mee eens.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8370Posts
  • 2459Oplossingen
  • 4189Likes

Hi @DHCPfrustrated, welkom hier!

Dat gaan we regelen! Zoals hier al is aangegeven kan ik een verzoek voor je indienen om 192.168.2.0/24 toe te voegen als instelbaar LAN-subnet. Bij deze heb ik het verzoek voor je ingediend. Dit is in het algemeen binnen 2 werkdagen verwerkt. Zodra de aanpassing is doorgevoerd kan je na een reset van je modem de gewenste instellingen in je modem doorvoeren.

DHCPfrustrated
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

opgelost. ik snap alleen nog steeds niet waarom ziggo zo moeilijk doet.

DHCPfrustrated
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@S4R fijn dat je dit verduidelijkt. het helpt echt (niet)

S4R

Level 16
  • 2059Posts
  • 72Oplossingen
  • 1295Likes

@DHCPfrustrated  schreef:

@S4Rfijn dat je dit verduidelijkt. het helpt echt (niet)

Graag gedaan😉