1
Vraag
2
Reacties
Guus2023

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

DHCP range op de F3896LG-ZG aanpassen van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1

Goedenavond,

 

Graag indien mogelijk ook mijn IP adres DHCP range op de F3896LG-ZG aanpassen van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1

 

Helpdesk kon dit niet voor mij regelen

Ik heb gelezen op dit forum dat het via deze weg wel mogelijk is.

 

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4807Posts
  • 441Oplossingen
  • 1411Likes

Hoi @Guus2023

Het verzoek dat Meindert heeft verstuurd is opgepakt. Lukt het bij jou inmiddels en neem je de tip van @MR_CHIP nog even mee?

Bekijk in context

27 Reacties 27
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24198Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11851Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan dit verzoek neerleggen bij InHome Engineering, zij kunnen het LAN-subnet voor je aanpassen.

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Graag, alvast bedankt!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1663Posts
  • 176Oplossingen
  • 759Likes

Hi @Guus2023! Bij deze aanvraag ingediend dat het gewijzigd wordt! 🙂 

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Carlien, dankjewel voor het indienen!

Hoor ik nog wanneer de wijziging is verwerkt?

Alvast bedankt!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1663Posts
  • 176Oplossingen
  • 759Likes

We houden het voor je in de gaten! 🙂 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1663Posts
  • 176Oplossingen
  • 759Likes

Hej @Guus2023 aanvraag is er doorheen! Na een reset moet je de juiste instellingen hebben! Succes! 

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Carlien,

 

Zojuist tot 2 maal (na de eerste reset en de tweede reset geen mogelijkheid om de DHCP range te wijzigen) het modem gereset (reset knopje onderzijde van het modem ingedrukt).

Ik kan de DHCP range nog steeds niet wijzigen in 192.168.1.1

 

Zit er een vertraging in de doorvoering of is de wijziging niet goed geladen in het modem?

 

Ik hoor graag!

 

Mvg

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 4933Posts
  • 584Oplossingen
  • 1912Likes

Vermoedelijk is de reset dan niet goed doorgevoerd op het modem @Guus2023

Het is belangrijk het modem een fabrieksreset te geven. Hoe je dit doet vind je hier 

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Jamyla,

 

Nu voor de 3de maal de reset uitgevoerd volgens beschrijving Ziggo. Heeft niet het gewenste effect helaas, zie afbeelding.

 

Zijn er nog andere tips, mogelijkheden?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg

 

DHCP.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24198Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11851Likes

Het IP-adres 192.168.1.1 wordt door de router zelf gebruikt, de DHCP-scope moet op een hoger adres beginnen, bijvoorbeeld 192.168.1.10. Zelf gebruik ik 1.101 t/m 1.199.

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De router zelf gebruikt nog steeds 192.168.178.1

Ik kan geen reeks 192.168.1. ... kiezen.

Daarom denk ik dat de verandering door de moderator niet doorgekomen is op de router.

Screenshot_2022-12-08-11-39-01-554_com.android.chrome~2.jpg

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4807Posts
  • 441Oplossingen
  • 1411Likes

Ik heb je verzoek opnieuw doorgezet @Guus2023 want zo vaak resetten zou echt niet nodig moeten zijn. Wordt vervolgd. 

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Fijn, dankjewel!

 

Mvg,

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Rikst,

 

Heb je een idee wanneer het ongeveer gerealiseerd kan worden?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Mvg

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1000Likes

Dit had al klaar moeten zijn, @Guus2023
Ik ga hier opnieuw voor je achteraan. Sorry voor het lange wachten.

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik hoor graag wanneer het gerealiseerd is.

Alvast bedankt!

 

Mvg

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3260Posts
  • 270Oplossingen
  • 1217Likes

@Guus2023 dankje voor de heads up.

Zodra er nieuws is, geven we geluid. Wordt vervolgt! 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 417Likes

Hoi @Guus2023

 

Er is nieuws! Ik lees dat het al goed zou moeten zijn. Wil je de modem eens een goede herstart geven en daarna laten weten of dit heeft geholpen? 🙂 

Guus2023
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Madelon,

 

Router 2 maal gereset (volgens de door Ziggo beschreven methode).

 

Ook de router nog even helemaal losgekoppeld gehad. Na het opstarten knippert het ledje blauw een keer of 50 (update).

 

Na alles te hebben ingesteld, blijft de router in de DHCP range 192.168.178.10 en is dit niet aan te passen naar de 192.168.1.1 enzovoort range.

 

Helaas nog niet gelukt...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic