Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedenavond,
Graag indien mogelijk ook mijn IP adres DHCP range op de F3896LG-ZG aanpassen van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1
Helpdesk kon dit niet voor mij regelen
Ik heb gelezen op dit forum dat het via deze weg wel mogelijk is.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan dit verzoek neerleggen bij InHome Engineering, zij kunnen het LAN-subnet voor je aanpassen.
Graag, alvast bedankt!
Hi @Guus2023! Bij deze aanvraag ingediend dat het gewijzigd wordt! 🙂
Hi Carlien, dankjewel voor het indienen!
Hoor ik nog wanneer de wijziging is verwerkt?
Alvast bedankt!
We houden het voor je in de gaten! 🙂
Hej @Guus2023 aanvraag is er doorheen! Na een reset moet je de juiste instellingen hebben! Succes!
Hi Carlien,
Zojuist tot 2 maal (na de eerste reset en de tweede reset geen mogelijkheid om de DHCP range te wijzigen) het modem gereset (reset knopje onderzijde van het modem ingedrukt).
Ik kan de DHCP range nog steeds niet wijzigen in 192.168.1.1
Zit er een vertraging in de doorvoering of is de wijziging niet goed geladen in het modem?
Ik hoor graag!
Mvg
Hi Jamyla,
Nu voor de 3de maal de reset uitgevoerd volgens beschrijving Ziggo. Heeft niet het gewenste effect helaas, zie afbeelding.
Zijn er nog andere tips, mogelijkheden?
Alvast bedankt!
Mvg
Het IP-adres 192.168.1.1 wordt door de router zelf gebruikt, de DHCP-scope moet op een hoger adres beginnen, bijvoorbeeld 192.168.1.10. Zelf gebruik ik 1.101 t/m 1.199.
De router zelf gebruikt nog steeds 192.168.178.1
Ik kan geen reeks 192.168.1. ... kiezen.
Daarom denk ik dat de verandering door de moderator niet doorgekomen is op de router.
Ik heb je verzoek opnieuw doorgezet @Guus2023 want zo vaak resetten zou echt niet nodig moeten zijn. Wordt vervolgd.
Fijn, dankjewel!
Mvg,
Beste Rikst,
Heb je een idee wanneer het ongeveer gerealiseerd kan worden?
Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg
Dit had al klaar moeten zijn, @Guus2023
Ik ga hier opnieuw voor je achteraan. Sorry voor het lange wachten.
Ik hoor graag wanneer het gerealiseerd is.
Alvast bedankt!
Mvg
@Guus2023 dankje voor de heads up.
Zodra er nieuws is, geven we geluid. Wordt vervolgt!
Hoi @Guus2023,
Er is nieuws! Ik lees dat het al goed zou moeten zijn. Wil je de modem eens een goede herstart geven en daarna laten weten of dit heeft geholpen? 🙂
Hoi Madelon,
Router 2 maal gereset (volgens de door Ziggo beschreven methode).
Ook de router nog even helemaal losgekoppeld gehad. Na het opstarten knippert het ledje blauw een keer of 50 (update).
Na alles te hebben ingesteld, blijft de router in de DHCP range 192.168.178.10 en is dit niet aan te passen naar de 192.168.1.1 enzovoort range.
Helaas nog niet gelukt...
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...