Sinds gisteren heb ik een nieuwe SmartWifi modem.
Ik wil graag de dhcp iprange aanpssen van 192.168.178.0 naar 192.168.2.0.
Hoe kan ik dit bewerkstelligen?
Ik heb net gebeld met de helpdesk maar deze kon mij geen antwoord geven.
Alvast mijn dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @rhbalk, goedemorgen!
Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.2.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2/3 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat kan alleen een Ziggo moderator voor je regelen.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.
Oke,
Dus daar kan ik gewoon op wachten of heeft deze moderator nog aanvullende informatie nodig.
@rhbalk schreef:Sinds gisteren heb ik een nieuwe SmartWifi modem.
Ik wil graag de dhcp iprange aanpssen van 192.168.178.0 naar 192.168.2.0.
Hoe kan ik dit bewerkstelligen?
Ik heb net gebeld met de helpdesk maar deze kon mij geen antwoord geven.
Alvast mijn dank.
Hallo,
welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan voor u een aanvraag indienen om dit op uw Ziggo modem/router mogelijk te maken.
Om een duppie ( ? ) te bezuinigen heeft men deze optie, om een eigen IP-range in te stellen, niet standaard ingebouwd. Iedere router, die men waar ook ter wereld en in welke winkel ook kan kopen, heeft die optie wel. Want laten we eerlijk zijn, het is de normaalste zaak dat men op een router de IP-range wil aanpassen.
Hoeveel geld dit ondertussen wel niet kost is niet te berekenen, want al die handmatige aanpassingen per klant moeten ondertussen toch klauwen vol met geld kosten.
De Sagem wordt door Ziggo al maanden geleverd en al maanden vragen klanten om IP aanpassingen en al maanden zegt Ziggo dat dit binnenkort wordt aangepast in de Sagem. Dat dit zo lang moet duren is wel een teken aan de wand, dat het Ziggo helemaal niet interesseert. Want ondertussen zou er allang een update hiervoor kunnen zijn, maar blijkbaar wil Ziggo niet zo snel of zou ( ook hier weer ) geld een 'probleem' zijn?
@rhbalk schreef:
Oke,
Dus daar kan ik gewoon op wachten of heeft deze moderator nog aanvullende informatie nodig.
Nee, je gegevens in je profiel is voldoende.
Hi @rhbalk, goedemorgen!
Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.2.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2/3 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.
Beste Cecilia,
Mijn dank voor de snelle reactie.
En ook een hele snelle terugkoppeling @rhbalk. Ik krijg net een berichtje dat het verzoek is verwerkt. Na een herstart van jouw modem kan los met het aanpassen van de gewenste instellingen in jouw modem.
Beste Cicilia,
Het functioneert.
Mijn dank voor de snelle hulp.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.