Nieuwe SmartWifi router/modem ontvangen. Kan bij DHCP het lokaal IP-adres niet wijzigen. Staat nu op 192.168.178.1 en moet naar 192.168.2.1. In de oude modem kan dat wel.
Hoe kan ik dit fixen, want ons complete bedrijfsnetwerk is op de range 2.X ingesteld en ik heb geen zin om 30+ apparaten te gaan aanpassen en de servers opnieuw te gaan configureren.
Ik ga nu de oude modem weer terugplaatsen, maar die functioneert nog maar tot ergens volgende week.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je moet wachten tot hier iemand langskomt die het team “inhome egineering” voor je kan aansturen. Die kunnen het aanpassen. Daarvoor zal je modem wel online moeten zijn verwacht ik. Ja, dit is by design door Ziggo……
Een moderator kan je heloen.
Een moderator komt binnenkort langs in dit topic.
Oude modem aangesloten. Internet verbonden, maar geen internet en ook geen wifi verbinding. Gaat van kwaad tot erger.
Goedemorgen en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp dat je graag de DHCP Range aangepast wilt hebben op het nieuwe modem van 192.168.178.1 naar 192.168.2.1. Zojuist heb ik jouw gegevens erbij gepakt en direct een verzoek ingediend om de DHCP Range voor jou te laten wijzigen naar 192.168.2.1. Een van mijn collega's van InHome Engineering past dit dan zo spoedig mogelijk voor je aan zodat je jouw huidige bedrijfsnetwerk intact kunt houden.
Tot slot: zodra het nieuwe modem is aangesloten is het oude modem afgemeld. Ik raad dus aan het nieuwe modem aan te sluiten. Mijn collega's zorgen er voor dat je spoedig het subnet 192.168.2.1 kunt gebruiken. Dit zal mogelijk al in de loop van vandaag aangepast zijn.
@GRIPFACTORY Als je een nieuw modem hebt aangesloten en het installeren is gelukt, dan is je oude modem afgesloten.
@Paul dank voor je terugkoppeling. Oude modem er weer afgehaald en nieuwe aangekoppeld. Kan met wifi nu in ieder geval iets doen. Nu afwachten hoe snel de DHCP-update live gaat.
@GRIPFACTORY Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Koppel je het even terug?
@GRIPFACTORY Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen dat het imiddels is aangepast.Het kan zijn dat je het modem nog even moet herstarten als het niet gelijk werkt.
Hi @Paul, modem inmiddels twee via aan/uit knop opgestart en een keer via de beheer Restart. Ik krijg nog steeds de melding: 192.168.2.10.... is geen geldig IP-adres.
echt even de stekker er voor 30 seconden afhalen.......
@puppie. Stekker 1 minuut er uit gehaald. Better safe than sorry. Ziggo helpdesk heeft een Factory Reset gedaan, maar probleem blijft bestaan. Enige verschil is dat ik bij het aanpassen van het 3de getal (178=>2) een andere melding krijg: Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden. Kies een ander.
Wellicht moet je eens een ander start adres proberen? Gewoon even trial and errot ?
Zoeven met Ziggo helpdesk gesproken. Op deze nieuwe SmartWifi modem kan het DHCP lokaal adres neit meer worden aangepast. Hiervoor moet een speciaal formulier worden ingediend bij een andere afdeling en dan maar hopen dat ze iets gaan doen. Erg professioneel voor de zakelijke markt. Zo flexibel als een loden deur. Nog nooit meegemaakt voor de zakelijke aansluiting dat dit zoveel rompslomp met zich meebrengt. Inmiddels ligt hier alles stil. Medewerkers hebben geen internet, kunnen niet werken op de cloudsoftware. Externe medewerkers kunnen niet inloggen. Lekker geregeld. Dikke pluim voor een fantastisch bedrijf. Maar niet heus! SmartWifi modem wordt opgedrongen aan bedrijven terwijl het een consumenten-oplossinkje is. Kan nu de komende uren alle servers anders gaan configureren, SSL-certificaten gaan wijzigen, alle devices met fixed IP gaan aanpassen. Wie gaat dat allemaal betalen. Zoete lieve Gerritje! Trial en Error. Gewoon geen zaken doen met Ziggo. Ga direct kijken naar alternatieven, want dit kan nog enkele dagen zo niet weken gaan duren.
@GRIPFACTORY Zoeven met Ziggo helpdesk gesproken. Op deze nieuwe SmartWifi modem kan het DHCP lokaal adres neit meer worden aangepast. Hiervoor moet een speciaal formulier worden ingediend bij een andere afdeling en dan maar hopen dat ze iets gaan doen. Erg professioneel voor de zakelijke markt. Zo flexibel als een loden deur. Nog nooit meegemaakt voor de zakelijke aansluiting dat dit zoveel rompslomp met zich meebrengt. Inmiddels ligt hier alles stil. Medewerkers hebben geen internet, kunnen niet werken op de cloudsoftware. Externe medewerkers kunnen niet inloggen. Lekker geregeld. Dikke pluim voor een fantastisch bedrijf. Maar niet heus! SmartWifi modem wordt opgedrongen aan bedrijven terwijl het een consumenten-oplossinkje is. Kan nu de komende uren alle servers anders gaan configureren, SSL-certificaten gaan wijzigen, alle devices met fixed IP gaan aanpassen. Wie gaat dat allemaal betalen. Zoete lieve Gerritje! Trial en Error. Gewoon geen zaken doen met Ziggo. Ga direct kijken naar alternatieven, want dit kan nog enkele dagen zo niet weken gaan duren.
Zojuist heb ik hierover even telefonisch contact met je gehad en bovenstaande even verder met jou besproken en voorzien van nadere toelichting. Er is door mij reeds een verzoek ingediend om de DHCP Scope aan te passen naar de gewenste range (192.168.2,1) alleen lijkt er enige vertraging te zitten in de aanpassing richting het modem. Het is dus niet nodig om alsnog te schakelen met mijn collega's van de klantenservice. Ik laat het weten zodra de configuratiewijziging op het modem volledig is doorgevoerd.
Dank je @Paul. fijn je gesproken te hebben en ik hoop dat het snel is opgelost, want hier op kantoor wordt het er niet vrolijker op.
@GRIPFACTORY Ik krijg net een terugkoppeling van mijn collega. Het zou nu moeten lukken het subnet aan te passen. Wil je het testen?
@GRIPFACTORY Vreemd dat de melding nog verschijnt. Ik heb het even doorgegeven aan mijn collega van InHome. Ik laat het weten als ik weer een terugkoppeling heb.
@GRIPFACTORY Inmiddels is er door mijn collega's een configuratiewijziging doorgevoerd. Wil je eens inloggen vanuit de browers op de Graphical User Interface (GUI) van de Ziggo Modem Router (Sagemcom MV2+) via http://192.168.178.1 ? Kijk dan of het lukt nu het gewenste subnet te gebruiken.
Het modem hoeft nu niet herstart te worden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.