1
Vraag
2
Reacties
JME

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

DHCP range aanpassen laatste 2 octets

Welke Ziggo moderator kan mijn nieuwe modem upgraden zodat ik de HDCP adres kan invoeren en safen ?

 

alvast bedankt

Jeff

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Voor zover ik weet, is er alleen bij het SmartWifi modem Giga een provision met een andere firmware of boot file nodig voor wijzigen van het subnet. Jij hebt een SmartWifi modem 'non-Giga'. Kun je proberen om alleen het derde octet van 178 naar 0 te veranderen? Van het Compal SmartWifi modem weet ik dat het derde octet zonder problemen aangepast kan worden, zonder extra werk door Ziggo.

 

Het subnetmasker is statisch 255.255.255.0 c.q. kan niet gewijzigd worden en de gateway wordt automatisch bepaald uit het ingestelde subnet c.q. begin DHCP-scope.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Heb je een SmartWifi modem Giga?

 

Alleen het derde octet kan worden aangepast, het gateway-adres is altijd .1 en kan dus niet naar bijvoorbeeld .254 aangepast worden.

JME
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb net het nieuwe modem geïnstalleerd, is een witte router merk Arris type TG2492LG. 
aangezien de DHCP range in 192.168.178.xxx ligt en deze niet te wijzigen is. Kan ik mijn QNAP in het  bestaande netwerk 192.168.0.xx- niet bereiken,  samen met printers .  Zie op de config pagina ook geen sub staan en geen gateway.  Zoals ik al had gelezen op de community moet het moden een firmware update krijgen om wel de settings te kunnen weinigen.

 

weet trouwens niet waarom er 2 modems in de doos zaten.

Mvg Jeff 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Voor zover ik weet, is er alleen bij het SmartWifi modem Giga een provision met een andere firmware of boot file nodig voor wijzigen van het subnet. Jij hebt een SmartWifi modem 'non-Giga'. Kun je proberen om alleen het derde octet van 178 naar 0 te veranderen? Van het Compal SmartWifi modem weet ik dat het derde octet zonder problemen aangepast kan worden, zonder extra werk door Ziggo.

 

Het subnetmasker is statisch 255.255.255.0 c.q. kan niet gewijzigd worden en de gateway wordt automatisch bepaald uit het ingestelde subnet c.q. begin DHCP-scope.

JME
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb de DHCP range kunnen aanpassen door zoal is gezegd allleen het derde octet te wijzigen. 
printer en Qnap werken weer.   Bedankt  Tobias Theebe

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic