Welke Ziggo moderator kan mijn nieuwe modem upgraden zodat ik de HDCP adres kan invoeren en safen ?
alvast bedankt
Jeff
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor zover ik weet, is er alleen bij het SmartWifi modem Giga een provision met een andere firmware of boot file nodig voor wijzigen van het subnet. Jij hebt een SmartWifi modem 'non-Giga'. Kun je proberen om alleen het derde octet van 178 naar 0 te veranderen? Van het Compal SmartWifi modem weet ik dat het derde octet zonder problemen aangepast kan worden, zonder extra werk door Ziggo.
Het subnetmasker is statisch 255.255.255.0 c.q. kan niet gewijzigd worden en de gateway wordt automatisch bepaald uit het ingestelde subnet c.q. begin DHCP-scope.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je een SmartWifi modem Giga?
Alleen het derde octet kan worden aangepast, het gateway-adres is altijd .1 en kan dus niet naar bijvoorbeeld .254 aangepast worden.
Ik heb net het nieuwe modem geïnstalleerd, is een witte router merk Arris type TG2492LG.
aangezien de DHCP range in 192.168.178.xxx ligt en deze niet te wijzigen is. Kan ik mijn QNAP in het bestaande netwerk 192.168.0.xx- niet bereiken, samen met printers . Zie op de config pagina ook geen sub staan en geen gateway. Zoals ik al had gelezen op de community moet het moden een firmware update krijgen om wel de settings te kunnen weinigen.
weet trouwens niet waarom er 2 modems in de doos zaten.
Mvg Jeff
Voor zover ik weet, is er alleen bij het SmartWifi modem Giga een provision met een andere firmware of boot file nodig voor wijzigen van het subnet. Jij hebt een SmartWifi modem 'non-Giga'. Kun je proberen om alleen het derde octet van 178 naar 0 te veranderen? Van het Compal SmartWifi modem weet ik dat het derde octet zonder problemen aangepast kan worden, zonder extra werk door Ziggo.
Het subnetmasker is statisch 255.255.255.0 c.q. kan niet gewijzigd worden en de gateway wordt automatisch bepaald uit het ingestelde subnet c.q. begin DHCP-scope.
Heb de DHCP range kunnen aanpassen door zoal is gezegd allleen het derde octet te wijzigen.
printer en Qnap werken weer. Bedankt Tobias Theebe
Fijn om te lezen en graag gedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.