Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:
Ik heb meer problemen gezien met het verkrijgen van een extern WAN IP van Ziggo via DHCP bij ASUS Routers.
De Merlin Firmware was dan soms een oplossing. Bij jou kennelijk niet.
Kan op de Community ff niks vinden, dat je kan helpen.
Het had iets te maken met hoe agressief de ASUS aan DHCP Requests doet naar Ziggo, herinner ik me. Dat moet rustig. Misschien heb je hier iets aan.
Je begrijpt: zelf heb ik geen ASUS.
Ronihd Hoe zie jij dit? Jij weet hier meer van, hoop ik.
Ja, ik weet dat je nu een vast Ip hebt icm die mooie nieuwe Ubee...........
Gr Han
bhennink wrote:
Ik heb alles nu weer met Merlin draaien en dat lijkt ook te werken.
Nog wat kleine dingen in de config doen en dan kijken of het nu gewoon blijft werken.
Ik heb modem en routen nu al paar maanden op mijn bureau staan en zou die liefst naar de gangkast verhuizen. Maar met dit soort problemen ben i toch blij dat ie nog hier staat,
Ik had een soortgelijk probleem.
Oplossing:
In het systeem van Ziggo stond het modem in bridge-modus. Dit bleek alleen niet het geval. Als je modem in bridge-modus staat werkt alleen de eerste lan-poort nog. Werken de andere 3 nog dan staat je modem dus niet in bridge modus, en is het mogelijk dat je dhcp conflicten krijgt.
Medewerker van Ziggo heeft het modem opnieuw toegevoegd in het systeem en weer in bridge-modus gezet. Na deze handeling waren alle problemen verhlopen.
!!belangrijk!! Check dus goed of alleen de eerste lan-poort werkt op je modem! Als dit niet het geval is staat het modem niet in bridge modus.
Ik krijg deze melding ook af en toe. Mn verbinding met internet is dan verbroken. Dan zie ik deze melding ook.
ASUS RT-AC87U + Ziggo Arris modem in bridge. Had t voorheen met een Ziggo Cisco 3925 + Asus ook al.
Is wel makkelijk (tijdelijk best lang meestal) op te lossen maar vraag me wel af of t niet definitief op te lossen is. Van alles al gelezen. Net weer wat aangepast (Spoofing TTL=Yes).
Als ik de Ziggo modem via zn ip interface benader, zie ik dat ie wel degelijk in bridge staat, heb bijna geen instellingen, wifi disabled enz.
Ik zie al meldingen op internet van jaren terug. Maar goed, soms hebben zelfde gevolgen andere oorzaken 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.