1
Vraag
2
Reageer en help mee
bhennink

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

DHCP problemen ASUS RT-AC86U en technicolor modem

Ik had mijn modem in bridged mode laten zetten door ziggo Dat was een paar maanden geleden en ik wil de Asus router gebruiken omdat ik daar :
1- een VPN client op kan draaien
2- Meerdere gasten netwerken kan gebruiken zodat ik domotica gescheiden kan houden en ook familie internet toegang kan geven

Dit heeft in het begin even DHCP problemen gegeven en dat was toen plotseling over waarbij mij opviel dat ik in een ander IP bereik was gekomen.
Daarna heb ik al die maanden de merlin firmware op de asus draaien zonder problemen juist omdat deze stabieler is.

Nu had ik stroom storing gehad en was mijn modem gereset en kreeg de router ineens geen internet verbinding meer.
Het eerste wat ik gedaan had was de VPN client uitgeschakeld maar ook na herhaaldelijk rebooten bleef de melding dat er geen internet verbinding is.
Een hoop getest met iemand van support en die vertelde dat de modem het gewoon goed doet. Als ik ook mijn PC aan poort 1 van het modem aansloot kreeg ik ook gewoon een IP adres en werkte het internet gewoon.
Modem er weer tussen en nog steeds geen verbinding. Dus toen heeft de helpdesk voorgesteld om de modem voorlopig even uit bridged mode te halen zodat ik internet heb.
Nu verder aan het zoeken. EN toch binnenkort de Modem weer in bridged mode laten zetten want in zit nu met een dubbele NAT verbinding.

Ik had nog een oude TPlink router die ik als WiFi extender gebruikte deze dus even terug naar Fabrieks instellingen en de TPlink er tussen gezet IPV de Asus en deze kreeg wel gewoon een IP adres en ook de router functies werken weer.

Nu zit ik met het probleem want ik zou toch die asus router weer willen gebruiken
Iemand een idee hoe ik kan achterhalen waar het mis gaat?
9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Achterhalen van problemen is altijd lastig, zeker nu de situatie veranderd is.
Ik ging in dit soort situaties nooit meer zoeken, je weet niet waar je het zoeken moet.
Ook je router kan van slag af zijn geweest na een stroomstoring.

Alles naar de fabrieksinstellingen en weer opnieuw opbouwen geeft de meeste kans op een snelle werking van het geheel.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik heb meer problemen gezien met het verkrijgen van een extern WAN IP van Ziggo via DHCP bij ASUS Routers.

De Merlin Firmware was dan soms een oplossing. Bij jou kennelijk niet.
Kan op de Community ff niks vinden, dat je kan helpen.
Het had iets te maken met hoe agressief de ASUS aan DHCP Requests doet naar Ziggo, herinner ik me. Dat moet rustig. Misschien heb je hier iets aan.
Je begrijpt: zelf heb ik geen ASUS.

Ronihd Hoe zie jij dit? Jij weet hier meer van, hoop ik.
Ja, ik weet dat je nu een vast Ip hebt icm die mooie nieuwe Ubee...........

Gr Han
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:
Ik heb meer problemen gezien met het verkrijgen van een extern WAN IP van Ziggo via DHCP bij ASUS Routers.

De Merlin Firmware was dan soms een oplossing. Bij jou kennelijk niet.
Kan op de Community ff niks vinden, dat je kan helpen.
Het had iets te maken met hoe agressief de ASUS aan DHCP Requests doet naar Ziggo, herinner ik me. Dat moet rustig. Misschien heb je hier iets aan.
Je begrijpt: zelf heb ik geen ASUS.

Ronihd Hoe zie jij dit? Jij weet hier meer van, hoop ik.
Ja, ik weet dat je nu een vast Ip hebt icm die mooie nieuwe Ubee...........

Gr Han



LOL

hmhmhm vreemd beetje dat de asus het niet meer wil doen , advies wat ik heb is de asus terug zetten naar de originele asus software en fabriek herstel.

Modem in bride asus op lan port 1 en kijken of je dan weer internet krijgt , zou wel het hulp program van de asus router gebruiken om weer internet te krijgen , als alles weer werkt dan pas de merlin weer er op zetten uiteraard de laatste versie.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ronihd Thanks. Als iemand het moet weten, ben jij het wel.
bhennink
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Geweldig zoveel hulp hier aangeboden. Ik heb nog even geprobeerd met in merlin alles naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Dan kwam er het bekende scherm dat je en password moet instellen en daarna de automatische setup gedaan.
Geen wachtwoord en automatisch IP adres krijgen.
NA afloop komt de melding:
DHCP server and uw ISP werkt niet correct.
Als ik de ASUS router op een poort van mijn TP link router aansluit Krijg ik gelijk een IPadres en heb ik ook verbinding Dit bericht schrijf ik ook via deze weg nu op mijn eigen PC om gelijk even te testen od deze verbinding via ASUS achter de TPLink wel goed werkt. En inderdaad deze werkt prima.
Ik heb ook al even geprobeerd om de DSP query op normal te zetten maar dat maakt niet uit. (dit had ik als aanbeveling op een ander forum gekregen.)
Ik vraag me af of het nog wel wat gaat brengen om de originele firmware te flashen. Maar deze moet ik eerst even opzoeken.

Update nu de originele firmware opgehaald van de asus website (Firmwareversie:3.0.0.4.384_45713) EN opnieuw de reset procedure en automatische configuratie gedaan met de router op het ziggo modem poort 1. (dus de TPlink los gemaakt en de asus router aangesloten op poort 1. Dan krijg ik bij reload van de de asus router webpagina weer de melding dat de DHCP server verkeerd is geconfigureerd.

Hierna de Modem nog eens opnieuw gestart en nu werk het ineens wel weer.
(Keep fingers crossed) Dus nu moet ik natuurlijk ook de rest gaan configureren.
Ik twijfel nu alleen of ik eerst de boel zal configureren of dat ik eerst de nieuwste merlin software zal installeren. Wat het advies hierin?
bhennink
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb alles nu weer met Merlin draaien en dat lijkt ook te werken.

Nog wat kleine dingen in de config doen en dan kijken of het nu gewoon blijft werken.
Ik heb modem en routen nu al paar maanden op mijn bureau staan en zou die liefst naar de gangkast verhuizen. Maar met dit soort problemen ben i toch blij dat ie nog hier staat,
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
bhennink wrote:
Ik heb alles nu weer met Merlin draaien en dat lijkt ook te werken.

Nog wat kleine dingen in de config doen en dan kijken of het nu gewoon blijft werken.
Ik heb modem en routen nu al paar maanden op mijn bureau staan en zou die liefst naar de gangkast verhuizen. Maar met dit soort problemen ben i toch blij dat ie nog hier staat,


Blij om te horen dat het je is gelukt ! , ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt gehad.

Mijn asus hangt in de meterkast kan jij ook doen hoor maakt niet zo veel uit je kunt er altijd bij via lan kabel en tja klein loopje naar de kast om ff de schakelaar aan/uit te zetten zo nodig.

De TPLink kan je ook aansluiten op een van de lan poorten van de ausus en verderop in je woning zo nodig als accespoint gebruiken zo doe ik het ook met 2 oudere asus routers.

BTW die merlin software is echt super goed en stabiel.
Bram Janssen

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik had een soortgelijk probleem.

 

Oplossing:

In het systeem van Ziggo stond het modem in bridge-modus. Dit bleek alleen niet het geval. Als je modem in bridge-modus staat werkt alleen de eerste lan-poort nog. Werken de andere 3 nog dan staat je modem dus niet in bridge modus, en is het mogelijk dat je dhcp conflicten krijgt.

 

Medewerker van Ziggo heeft het modem opnieuw toegevoegd in het systeem en weer in bridge-modus gezet. Na deze handeling waren alle problemen verhlopen.

 

!!belangrijk!! Check dus goed of alleen de eerste lan-poort werkt op je modem! Als dit niet het geval is staat het modem niet in bridge modus.

 

Stubbenius

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg deze melding ook af en toe. Mn verbinding met internet is dan verbroken.  Dan zie ik deze melding ook.
ASUS RT-AC87U + Ziggo Arris modem in bridge. Had t voorheen met een Ziggo Cisco 3925  + Asus ook al.

Is wel makkelijk (tijdelijk best lang meestal) op te lossen maar vraag me wel af of t niet definitief op te lossen is. Van alles al gelezen. Net weer wat aangepast (Spoofing TTL=Yes).

Als ik de Ziggo modem via zn ip interface benader, zie ik dat ie wel degelijk in bridge staat, heb bijna geen instellingen, wifi disabled enz.

Ik zie al meldingen op internet van jaren terug. Maar goed, soms hebben zelfde gevolgen andere oorzaken 🙂

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic