Hallo,
Ik heb sinds 2 weken, op ons nieuwe adres, een Ziggo abonnement. Nu probeerde ik om de DHCP reeks aan te passen maar dat lukt niet. Via de chat krijg ik steeds te horen dat het komt omdat Ziggo een dynamisch adres heeft, maar dat heeft toch niets te maken met mijn interne netwerk?
Ik lees hier dat er iets moet worden aangepast in het modem door een engineer van Ziggo zodat ik wel 192.168.1.0/24 kan gebruiken ipv 192.168.178.0/24
Wie kan mij hiermee helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@SanderFLH leuk dat je nu ook een Ziggo pakket afneemt.
Wat je vraag aangaat, dit kan ik voor je regelen. Dat het via de klantenservice niet kan/mag komt omdat het nu eenmaal niet bij de behorende spelregels past die binnen het klantenservice-spectrum vallen. Daar mag iedereen iets van vinden, zij vragen; wij draaien.
En via deze weg mag het, dus ik laat het voor je inschieten. Wordt vervolgt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator is de enige die je kan helpen. Dan kunnen ze dat doorgeven en wordt het aangepast.
Je moet dan wel in je profiel postcode en wat andere dingen invullen. Anders weten ze niet wie je bent.
Hallo,
welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.
<Sarcasme aan>
ergens heeft een ( blijkbaar niet bijster technische ) manager besloten, dat het wijzigen van de IP-range niet nodig is. Hij zal in een vlaag van verstands-verbijstering wel gedacht hebben "...klanten zijn waarschijnlijk toch niet zo slim en hebben dus zo'n optie niet nodig...", maar het meest trots was hij waarschijnlijk op een iets latere ingeving, namelijk "...zo besparen we weer een dubbeltje...".
<Sarcasme uit>
Nu wordt voor iedereen, die een eigen IP-range wil gebruiken, dit handmatig in de firmware van de Ziggo modem/router aangepast. T.z.t. wil Ziggo ( zeggen ze ! ) dit mogelijk maken voor iedereen, maar die update laat weer eens lang op zich wachten. Ondertussen kost iedere aanpassing klauwen vol met geld, maar dat ( zal Ziggo denken ) is een goede reden om de prijzen weer te verhogen...
Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan dit voor u regelen.
Suc6.
Dank jullie wel. Ik vind het wel bijzonder dat dit zo gaat. Meest bizarre is eigenlijk dat de helpdesk mij met een kluitje het riet instuurt, zo van het kan niet en wen er maar aan 😞
Ik ga wachten op een Ziggo mod!
De meeste helpdeskers zijn ook maar callcenters die gewoon een lijstje met vragen hebben. En dan weten ze het niet meer en kletsen ze maar wat.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.
@SanderFLH leuk dat je nu ook een Ziggo pakket afneemt.
Wat je vraag aangaat, dit kan ik voor je regelen. Dat het via de klantenservice niet kan/mag komt omdat het nu eenmaal niet bij de behorende spelregels past die binnen het klantenservice-spectrum vallen. Daar mag iedereen iets van vinden, zij vragen; wij draaien.
En via deze weg mag het, dus ik laat het voor je inschieten. Wordt vervolgt!
Hoi @SanderFLH,
Ik zie dat het verzoek is uitgevoerd dus je moet het inmiddels kunnen aanpassen 🙂 Laat je weten of het gelukt is?
Excuses voor de late reactie, beetje druk met de verhuizing. Maar het is inmiddels gelukt met het aanpassen van de DHCP!
bedankt iedereen voor de hulp
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.