Goedenavond,
Ik heb vanmiddag een nieuw modem mogen ontvangen met de mededeling dat mijn oude binnen 2 weken niet meer zal werken. Mijn netwerk staat in de volgende range 192.168.2.X met een lease vanaf 101. Aangezien ik veel IOT devices een vast ip adres tot 100 heb gegeven, zou ik dit ook op mijn nieuwe modem willen instellen. Dit om niet 80 devices opnieuw te configuren.
Helaas mag ik dit niet doen in mijn nieuwe modem en krijg een foutmelding. Ik heb van 3 medewerkers van de helpdesk begrepen dat dit niet door Ziggo wordt ondersteund. Vreemd als je wel de mogelijkheid biedt bij de instellingen van dit modem.
Gelukkig zag ik het hieronder geciteerde bericht in uw community. Ik spreek de hoop uit dat u mij hier ook mee kunt helpen.
Citaat:
Ik heb zojuist de Sagemcom modem geïnstalleerd en loop tegen bovenstaand probleem aan. Graag zou ik het volgende aangepast willen hebben op de modem:
Modem lan ip address: 192.168.1.1
Dhcp start ip: 192.168.1.10
Subnet mask: 255.255.255.0
Ik hoor graag als er nog vragen zijn
Met als antwoord:
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan dit verzoek doorzetten naar InHome Engineering, dit team kan de configuratie aanpassen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Florian Spek Het is opnieuw aangepast. Na een herstart moet je 192.168.2.x range kunnen gebruiken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.
Zoals je leest kan het even duren voordat het zover is met als extra hobbel het weekend en de feestdagen.
Kan ik tot die tijd mijn 'oude modem' terug plaatsen tot dit is opgelost?
Hi @Florian Spek, welkom hier!
Bij deze heb ik het verzoek voor je doorgezet! In het algemeen is dit binnen enkele werkdagen opgepakt, maar vanwege het weekend & de kerstdagen kan dit nu iets langer duren. Uiteraard krijg je van ons een seintje als wij een terugkoppeling hebben ontvangen. Het is helaas niet mogelijk om je oude modem terug te plaatsen. Jouw Sagemcom modem moet actief & online zijn om deze wijziging door te kunnen voeren.
Fijne kerstdagen!
Even een update vanaf deze kant @Florian Spek. Ik heb het seintje gekregen dat het verzoek is verwerkt. Na een herstart van je modem kun je de gewenste IP-Range en subnet instellen.
Helaas Cecilia, Modem van stroom gehaald en na 10 minuten er weer op. Nog steeds kan ik mijn DHCP Server niet in de 192.168.2.x range zetten. Ik krijg hierbij een foutmelding. Ook de DNS wijzigen geeft een foutmelding.
Wil je een nieuw verzoek aan je Collega doen. Jammer dat dit op deze manier moet. Dit is toch om gek van te worden? Mijn hele huis ligt plat door dit geintje.
@Florian Spek Ik zie al wat er fout is gegaan. De range is aangepast naar 192.168.1.x /24. Dit terwijl je juist de 192.168.2.x range wilde gebruiken. Mijn excuses hiervoor. Ik heb het uiteraard opnieuw doorgezet.
@Florian Spek Het is opnieuw aangepast. Na een herstart moet je 192.168.2.x range kunnen gebruiken.
Hartelijk dank Cecilia. Het werkt weer als vanouds. Jammer alleen dat Ziggo mij niet de mogelijkheid biedt om dit zelf in te stellen.
Beste Moderator,
Ik heb het zelfde probleem. Om mijn netwerk te laten draaien heb ik vaste IP adressen nodig en moeten de DHCP instellingen in het modem worden aangepast. Bij mij oude modem was dat geen probleem, nu lukt het niet. Ziggo Zakelijk uitgebreid gesproken en zij suggereerde via Ziggo community dit probleem aan te pakken.
Zou je ook bij mijn modem de optie om DHCP in te stellen op 192.168.2.x reeks mogelijk willen maken? Bij voorbaar dank, Gérard Steenbergen
Toevoeging: het modem moet online zijn zodat de nieuwste firmware (automatisch) gedownload kan worden. Vrij aanpassen van het LAN-subnet (binnen 192.168.0.0/16 en 172.16.0.0/12) is mogelijk sinds firmware 5.7.36 d.d. juni 2023. De nieuwste firmware is 7.6.15 d.d. november 2023. Je kunt de actieve firmware controleren via de pagina Beheer → Informatie.
De monteur vanmiddag lukte het niet, maar ik ga het meteen proberen.
Het inloggen in het modem weigert omdat het wachtwoord - dat onder op het modem staat - niet correct zou zijn. Drie keer gecontroleerd maar hij wil hem niet. Dit is wel erg vreemd
@Gérard S De i wil wel eens sterk op een l (kleine L), probeer in plaats van de l de i
die zit er niet in .... daarom zo verbaasd
Kun je een foto van (alleen) het wachtwoord plaatsen?
het 'lijkt' te zijn gelukt.....
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.