Voor mijn home automation heb ik 15 - 20 vaste IP-adressen nodig. In de Cisco EPC3925 kan dit door adressen te reserveren binnen het DHCP-bereik. Praktisch is het niet mogelijk om meer dan 10 IP-adressen te reserveren. De handleiding maakt geen vermelding van een limiet op het aantal gereserveerde IP-adressen.
Ook gebeurt het dat na het opnieuw opstarten van de modem/router de gereserveerde adressen weer verloren gaan.
Ook gebeurt het dat niet-gereserveerde, maar actieve adressen in de lijst van gereserveerde adressen zichtbaar worden.
Heb ik een andere modem/router nodig om dit probleem op te lossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @CeesP2 en welkom hier! 🙂
Fijn om te zien dat er al aan alle kanten met je mee wordt gedacht. Ik wissel graag je modem kosteloos om voor een Connectbox maar niet voordat ik jou akkoord heb en het zou helemaal top zijn als je ook een foto van je hoofdaansluiting mee stuurt. Als we dan zien dat er ook aansluitmaterialen verouderd zijn, kan ik je dit ook direct toe sturen.
We horen graag weer van jou.
OP de foto is duidelijk een umu te zien en zit in een wcd ( de AOP ) die 2 gats is ?
Die verouderde AOP moet worden vervangen dit doe Ziggo ook gratis voor jou , handig als @Mariska of een andere moderator een afspraak met je maakt 😉
Hey @CeesP2
Ik heb het modem voor je vervangen. Het nieuwe modem komt binnen maximaal 5 werkdagen bij je binnen. Per mail volgt een Track&Trace code zodat je het pakket kunt volgen.
@Ronihd heeft helemaal gelijk. De splitter en het AOP zijn beide verouderd en moeten vervangen worden.
Een splitter zou je zelf kunnen doen, maar een AOP moet door onze monteur gebeuren.
Ik heb hiervoor een afspraak ingepland voor woensdag 07-04-2021 12:00-18:00 uur. Op dat moment moet het nieuwe modem ook al binnen zijn, zodat de monteur dit voor je kan installeren. Per mail krijg je even een bevestiging van de afspraak.
Mocht deze afspraak niet gelegen komen, kun je deze zelf verplaatsen in Mijn Ziggo. Houdt wanneer je hem naar een eerder moment verplaatst, er rekening mee dat het modem nog niet geleverd is.
Laat je even weten hoe het gegaan is?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
De Cisco EPC3925 is een verouderde modem en ik weet ook niet zeker of hij kan wat je wilt.
Een nieuw modem aanvragen bij Ziggo wat ook hogere snelheden aankan als de Cisco EPC3925 zal denk ik wel helpen.
Maar ook dan denk ik dat je beperkingen hebt als je bezig bent met home automation die vaste ip adressen nodig ? hebben ?
Wat ik dan adviseer is nieuw modem aanvragen en die in bridge zetten , eigen router kopen bijvoorbeeld een Asus en dan kan je veel meer .
Ik zal dit topic even onder de aandacht brengen van het Ziggo moderatie team en die komen er we op terug alhier.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ik meld het even bij hun.
In de nieuwe Connect box kun je veel meer IP adressen reserveren, dat zou ik eerst proberen voor je kosten gaat maken.
Ben ik wel met je een @Bert maar als @CeesP2 een hobbyist, liefhebber is van huis automatisering en misschien ook met een raspberry Pi speelt samen met home assistant , Domoticz en of een Homy dat is het in mijn optiek beter om een eigen router te hebben die de dhcp server is en daarmee heb je veel meer vrijheden en instelmogelijkheden dan de connect box van Ziggo
Hey @CeesP2 en welkom hier! 🙂
Fijn om te zien dat er al aan alle kanten met je mee wordt gedacht. Ik wissel graag je modem kosteloos om voor een Connectbox maar niet voordat ik jou akkoord heb en het zou helemaal top zijn als je ook een foto van je hoofdaansluiting mee stuurt. Als we dan zien dat er ook aansluitmaterialen verouderd zijn, kan ik je dit ook direct toe sturen.
We horen graag weer van jou.
Hallo Mariska,
Ik wil graag van je aanbod gebruik maken om de Cisco EPC3925 gratis om te wisselen voor een Connectbox. Bijgaand een foto van mijn hoofdaansluiting.
M.v.g.
Cees Pelgrim
Dank je Bert.
Lijkt mij een goed idee.
Dank je Ronihd,
Ik heb eea in gang gezet.
OP de foto is duidelijk een umu te zien en zit in een wcd ( de AOP ) die 2 gats is ?
Die verouderde AOP moet worden vervangen dit doe Ziggo ook gratis voor jou , handig als @Mariska of een andere moderator een afspraak met je maakt 😉
Hey @CeesP2
Ik heb het modem voor je vervangen. Het nieuwe modem komt binnen maximaal 5 werkdagen bij je binnen. Per mail volgt een Track&Trace code zodat je het pakket kunt volgen.
@Ronihd heeft helemaal gelijk. De splitter en het AOP zijn beide verouderd en moeten vervangen worden.
Een splitter zou je zelf kunnen doen, maar een AOP moet door onze monteur gebeuren.
Ik heb hiervoor een afspraak ingepland voor woensdag 07-04-2021 12:00-18:00 uur. Op dat moment moet het nieuwe modem ook al binnen zijn, zodat de monteur dit voor je kan installeren. Per mail krijg je even een bevestiging van de afspraak.
Mocht deze afspraak niet gelegen komen, kun je deze zelf verplaatsen in Mijn Ziggo. Houdt wanneer je hem naar een eerder moment verplaatst, er rekening mee dat het modem nog niet geleverd is.
Laat je even weten hoe het gegaan is?
Hallo Jiri Z,
Bedankt voor alle moeite.
Woensdag 7 april is OK voor mij.
Ik heb wel een installatiehandleiding, maar helaas geen gebruikershandleiding van de Connectbox kunnen vinden om o.a. de vaste IP-adressen in te kunnen stellen.
Kun je mij een URL van een downloadsite sturen?
Alvast bedankt,
Cees Pelgrim
@CeesP2 Graag gedaan hoor 🙂
Fijn dat 7 april gelegen komt, dan komt dat allemaal helemaal goed.
Het kan kloppen dat je hierover niets kunt vinden. Dit staat niet in de handleiding van de connectbox. Gelukkig is dit onderwerp al vaker voorbij gekomen op de community 😉
Zodra je het nieuwe modem aangesloten hebt, mag je deze stappen proberen. Lukt het niet, dan horen we het graag van je.
Hey @CeesP2
Hoe is het gegaan met de monteur?
Werkt alles zoals je wilt?
Prima monteur. Hij legde alles duidelijk uit. Alles werkt naar behoren. Hij heeft alles gecontroleerd en een ethernetkabel gerepareerd (slechte connector).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.