Net een nieuw Sagemcom modem gehad.
Ik heb de DHCP pool aangepast naar 192.168.0.xxx. Dus je verwacht dat het modem ze in de juiste range uitgeeft. Echter geeft hij ipadressen (V4) uit in de range 192.168.1.xxx hierdoor heb ik geen internet verbinding.
Als ik het IP adres handmatig aanpas (naar bv 192.168.0.44) op een apparaat werkt het wel.
De reden waarom ik de pool op 192.168.0.1 wil hebben dat ik enkele apparaten heb die een vast ip adres nodig hebben en met het oude Compal modem werkte dat perfect. Om dit nu allemaal om te zetten vind ik belachelijk want dit moet gewoon goed werken.
Leasetijd ook al laag gezet, modem meerdere malen uit en aan maar niets werkt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ondertussen het volgende gedaan en dat heeft geholpen. Modem terug naar fabrieksinstellingen. Daarna alle instellingen gezet zoals ik het wilde hebben (behalve DHCP). Modem herstart en daarna DHCP aangepast en modem weer herstart.
Op dit moment werkt het zoals ik verwacht.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je de zoekfunctie had gebruikt, dan had je hier al tig topics over gevonden en wat er aan gedaan kan worden.
Dit is ook de grootste ergernis van het Sagen modem.
Anyway je verzoek moet door een Ziggo Mod worden opgepakt en doorgezet naar Engineering .
Zorg dat je in je profiel Postcode en Huisnummer hebt staan.
Je wilt dus subnet 192.168.0.0/24 hebben.
Ik zie dat @puppie ook al gereageerd heeft. Wellicht werkt dat.
192.168.0.0/24 zou normaal beschikbaar moeten zijn.
als je dit ingeeft en zegt opslaan krijg je dan een fout melding?
zo nee haal dan na aanpassing en opslaan minstens 30 seconden de stekker uit het stopcontact.
Ondertussen het volgende gedaan en dat heeft geholpen. Modem terug naar fabrieksinstellingen. Daarna alle instellingen gezet zoals ik het wilde hebben (behalve DHCP). Modem herstart en daarna DHCP aangepast en modem weer herstart.
Op dit moment werkt het zoals ik verwacht.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.