1
Vraag
2
Reacties
Kemmie_69

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

DHCP geeft verkeerd ipadres uit

Net een nieuw Sagemcom modem gehad.

Ik heb de DHCP pool aangepast naar 192.168.0.xxx. Dus je verwacht dat het modem ze in de juiste range uitgeeft. Echter geeft hij ipadressen (V4) uit in de range 192.168.1.xxx hierdoor heb ik geen internet verbinding. 

Als ik het IP adres handmatig aanpas (naar bv 192.168.0.44) op een apparaat werkt het wel.

De reden waarom ik de pool op 192.168.0.1 wil hebben dat ik enkele apparaten heb die een vast ip adres  nodig hebben en met het oude Compal modem werkte dat perfect. Om dit nu allemaal om te zetten vind ik belachelijk want dit moet gewoon goed werken. 

Leasetijd ook al laag gezet, modem meerdere malen uit en aan maar niets werkt.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kemmie_69
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ondertussen het volgende gedaan en dat heeft geholpen. Modem terug naar fabrieksinstellingen. Daarna alle instellingen gezet zoals ik het wilde hebben (behalve DHCP). Modem herstart en daarna DHCP aangepast en modem weer herstart.

Op dit moment werkt het zoals ik verwacht.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

3 Reacties 3
S4R

Level 16
  • 2056Posts
  • 71Oplossingen
  • 1295Likes

Als je de zoekfunctie had gebruikt, dan had je hier al tig topics over gevonden en wat er aan gedaan kan worden.

Dit is ook de grootste ergernis van het Sagen modem.

 

Anyway je verzoek moet door een Ziggo Mod worden opgepakt en doorgezet naar Engineering .

 

Zorg dat je in je profiel Postcode en Huisnummer hebt staan.

 

Je wilt dus subnet 192.168.0.0/24 hebben.

 

Ik zie dat @puppie ook al gereageerd heeft. Wellicht werkt dat.

puppie

Level 17
  • 2704Posts
  • 67Oplossingen
  • 1108Likes

192.168.0.0/24 zou normaal beschikbaar moeten zijn.

als je dit ingeeft en zegt opslaan krijg je dan een fout melding?

zo nee haal dan na aanpassing en opslaan minstens 30 seconden de stekker uit het stopcontact.

Kemmie_69
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ondertussen het volgende gedaan en dat heeft geholpen. Modem terug naar fabrieksinstellingen. Daarna alle instellingen gezet zoals ik het wilde hebben (behalve DHCP). Modem herstart en daarna DHCP aangepast en modem weer herstart.

Op dit moment werkt het zoals ik verwacht.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic