@MarFan schreef:
De connectbox DHCP geeft aan het zelfde device 2x een IP adres.
...
Sommige heb ik al een fixed IP adres gegeven, maar dat helpt niet.
Hieronder zijn de devices .10 en .11 bijvoorbeeld fixed, maar komen ze 2x in de lijst voor ?...
Als de door u vast ( fixed/static/permanent/.. ) ingestelde IP nummers, ook onderdeel zijn van de DHCP pool, dan gaat er óf iets fout of de instellingen zijn niet juist.
Als u een vast ( fixed/static/permanent/.. ) IP nummer instelt, dan moet dat natuurlijk altijd ingesteld worden op/in de DHCP en niet op het betreffende apparaat. Want als u b.v. IP nummer xxx.xxx.xxx.15 instelt op het apparaat, dan is de kans erg groot dat de DHCP ( met standaard range xxx.xxx.xxx.10 - xxx.xxx.xxx..... ) datzelfde nummer ook een keer uitgeeft.
Hebt u veel apparaten met een vast IP nummer en kan Ziggo's DHCP dat aantal niet aan óf u wilt deze IP nummers op de betreffende apparaten zelf instellen, dan kan u b.v. ook de DHCP pool iets aanpassen. Standaard begint de DHCP pool vaak met xxx.xxx.xxx.10, maar als u dat verhoogt naar b.v. xxx.xxx.xxx.20 ( en dan de box herstarten ), dan worden alle IP nummers onder de 20 zo-wie-zo niet meer door de DHCP uitgegeven en hebt u wat meer ruimte.
Hebt u 2 routers in uw netwerk, dan kan ook dat het probleem zijn, want ( beide ) routers hebben nu éénmaal een DHCP. Als beide DHCP's ook nog eens dezelfde IP range hebben ( xxx.xxx.xxx.... ) dan kunnen dubbele IP nummers voor komen. Hebben beide een andere IP range, dan kunnen onderlinge verbindings problemen voor komen.
Overigens, wat u hieronder aangeeft, dat zijn dubbele MAC adressen, maar wel met andere IP nummers. Het zou mij niets verbazen dat dit ( weer ) een bug is in de Ziggo firmware.

Ps1. Belangrijke netwerk apparatuur, moet natuurlijk een vast IP nummer hebben. Ik weet niet waarvoor u de RaspBerry gebruikt, maar grote kans dat die ook een vast IP nummer moet hebben.
Ps2. Als u op de Raspberry ook een PI-Hole hebt, dan zit in die PI-Hole software ook een prima en stabiele DHCP. Lang geleden ben ik die DHCP gaan gebruiken en heb de DHCP op m'n Compal ConnectBox uitgezet ( i.v.m. allerlei vreemde problemen ) en sindsdien is mijn netwerk super stabiel !