Vraag
Reacties
Oplossing
mail
Level 2

DHCP aanpassen

Hallo,

 

Vanochtend heb ik een Sagemcom modem ontvangen welke de oudere connectbox vervangt.
Na de activatie kwam ik er helaas achter dat de DHCP range niet zomaar gewijzigd kan worden.
Graag zou ik deze veranderen van 192.168.178.xxx naar 192.168.1.xxx i.v.m. vele apparaten op het netwerk met een statisch IP.

Uit de andere topics begrijp ik dat dit alleen door Ziggo van buitenaf gedaan kan worden.

 

Zou iemand dit voor mij kunnen regelen?

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

@mail Afgelopen vrijdag is bovenstaand verzoek verwerkt. Het verzoek was in dit geval zowel door mij als door Jacob ingediend, doordat het verzoek ook hier was gedeeld. Na een herstart van je modem kun je de gewenste instellingen doorvoeren. 

Bekijk in context

0 Kudos
14 Reacties 14
puppie
Level 17

Dat kan een medewerker van ziggo doen (aanvragen) .

De medewerker herken je aan de naam ziggo voor hun naam.

Het lezen van dit topic kan heel snel gaan maar als jij pech hebt dan kan het vier dagen duren.

Misschien dat @Bert hier iets in kan betekenen??

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zojuist heb ik het verzoek doorgestuurd naar de moderators. Het verzoek dient verder te worden opgepakt door InHome Engineering. Zij voegen het subnet toe als instelbaar LAN-subnet, waarna je het zelf kunt instellen door aanpassen van de DHCP-scope.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@mail welkom hier! Ja, dat verzoek pakken we zeker voor je op. Per ommegaande is het inngeschoten, daarmee hoef je voor nu even niks te doen. Wordt vervolgt.

Met zo'n 24 uur max zal de aanpassing zijn doorgevoerd. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

@mail Afgelopen vrijdag is bovenstaand verzoek verwerkt. Het verzoek was in dit geval zowel door mij als door Jacob ingediend, doordat het verzoek ook hier was gedeeld. Na een herstart van je modem kun je de gewenste instellingen doorvoeren. 

0 Kudos
StefaanLuyckx
Level 1

Goedemorgen, 
Ook mijn DHCP range is na nieuw modem blijkbaar gewijzigd waardoor laptop en NAS geen verbinding meer kunnen maken met het netwerk.
De DHCP range moet worden aangepast van 192.168.178.x-xxx naar 192.168.20.x-xxx

Ook begrijp ik niet goed waarom dit via jullie moet lopen en ik dit niet meer zelf kan veranderen zoals bij andere providers wel het geval is.
In ieder geval dank voor het aanpassen! 
Hartelijke groet!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@StefaanLuyckx Sinds firmware 5.7.36 kun je het subnet zelf aanpassen bij de Sagemcom F3896.

 

Log in op de webinterface via 192.168.178.1 en ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP, wijzig 178 naar 20 en klik op 'Instellingen opslaan'. Op de pagina Beheer → Informatie kun je de actieve firmware controleren.

0 Kudos
StefaanLuyckx
Level 1

Dank Tobias. Met het MOdem wachtwoord op de achterkant van mijn modem kom ik niet binnen via de webinterface terwijl ikzelf bij mijn weten geen ander wachtwoord heb ingesteld. Hoe kan dit wachtwoord worden aangepast? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Gebruik het juiste (modem)wachtwoord? Kun je anders een foto van dit wachtwoord plaatsen? Het is mogelijk dat bepaalde letters wat onduidelijk zijn.

 

20230601_160310.jpg

0 Kudos
StefaanLuyckx
Level 1

Dit is precies het wachtwoord wat ik heb gebruikt maar dit werkt niet ben ik bang. ZIe bijlage de foto. 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je f4inw4emtGiy proberen?

0 Kudos
StefaanLuyckx
Level 1

Dank Tobias. Had ik ook al geprobeerd gezien onderscheid i en L niet zo duidelijk. Nogmaals gedaan, maar ik kom er niet in. Is dit wachtwoord te resetten oid?

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het kan ook nog f4Inw4emtGiy of f4lnw4emtGiy zijn.

0 Kudos
StefaanLuyckx
Level 1

Deze varianten had ik eerder ook geprobeerd. Nu nogmaals maar 2e wachtwoord kan ik niet meer testen gezien systeem blokkeert, waarschijnlijk te vaak een verkeerd wachtwoord ingevoerd. Geen idee hoelang deze blokkade erop blijft? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen (door de RESET-knop aan de onderzijde circa 30 seconden ingedrukt te houden) en het daarna nogmaals proberen. Het is trouwens ook mogelijk dat het modem het wachtwoord van het vorige modem heeft overgenomen via SmartWifi web. Via die omgeving kun je ook nog proberen om het subnet aan te passen.

0 Kudos