1
Vraag
2
Reacties
mail

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

DHCP aanpassen

Hallo,

 

Vanochtend heb ik een Sagemcom modem ontvangen welke de oudere connectbox vervangt.
Na de activatie kwam ik er helaas achter dat de DHCP range niet zomaar gewijzigd kan worden.
Graag zou ik deze veranderen van 192.168.178.xxx naar 192.168.1.xxx i.v.m. vele apparaten op het netwerk met een statisch IP.

Uit de andere topics begrijp ik dat dit alleen door Ziggo van buitenaf gedaan kan worden.

 

Zou iemand dit voor mij kunnen regelen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@mail Afgelopen vrijdag is bovenstaand verzoek verwerkt. Het verzoek was in dit geval zowel door mij als door Jacob ingediend, doordat het verzoek ook hier was gedeeld. Na een herstart van je modem kun je de gewenste instellingen doorvoeren. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Dat kan een medewerker van ziggo doen (aanvragen) .

De medewerker herken je aan de naam ziggo voor hun naam.

Het lezen van dit topic kan heel snel gaan maar als jij pech hebt dan kan het vier dagen duren.

Misschien dat @Bert hier iets in kan betekenen??

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zojuist heb ik het verzoek doorgestuurd naar de moderators. Het verzoek dient verder te worden opgepakt door InHome Engineering. Zij voegen het subnet toe als instelbaar LAN-subnet, waarna je het zelf kunt instellen door aanpassen van de DHCP-scope.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@mail welkom hier! Ja, dat verzoek pakken we zeker voor je op. Per ommegaande is het inngeschoten, daarmee hoef je voor nu even niks te doen. Wordt vervolgt.

Met zo'n 24 uur max zal de aanpassing zijn doorgevoerd. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@mail Afgelopen vrijdag is bovenstaand verzoek verwerkt. Het verzoek was in dit geval zowel door mij als door Jacob ingediend, doordat het verzoek ook hier was gedeeld. Na een herstart van je modem kun je de gewenste instellingen doorvoeren. 

StefaanLuyckx

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, 
Ook mijn DHCP range is na nieuw modem blijkbaar gewijzigd waardoor laptop en NAS geen verbinding meer kunnen maken met het netwerk.
De DHCP range moet worden aangepast van 192.168.178.x-xxx naar 192.168.20.x-xxx

Ook begrijp ik niet goed waarom dit via jullie moet lopen en ik dit niet meer zelf kan veranderen zoals bij andere providers wel het geval is.
In ieder geval dank voor het aanpassen! 
Hartelijke groet!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@StefaanLuyckx Sinds firmware 5.7.36 kun je het subnet zelf aanpassen bij de Sagemcom F3896.

 

Log in op de webinterface via 192.168.178.1 en ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP, wijzig 178 naar 20 en klik op 'Instellingen opslaan'. Op de pagina Beheer → Informatie kun je de actieve firmware controleren.

StefaanLuyckx

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Tobias. Met het MOdem wachtwoord op de achterkant van mijn modem kom ik niet binnen via de webinterface terwijl ikzelf bij mijn weten geen ander wachtwoord heb ingesteld. Hoe kan dit wachtwoord worden aangepast? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Gebruik het juiste (modem)wachtwoord? Kun je anders een foto van dit wachtwoord plaatsen? Het is mogelijk dat bepaalde letters wat onduidelijk zijn.

 

20230601_160310.jpg

StefaanLuyckx

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is precies het wachtwoord wat ik heb gebruikt maar dit werkt niet ben ik bang. ZIe bijlage de foto. 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je f4inw4emtGiy proberen?

StefaanLuyckx

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Tobias. Had ik ook al geprobeerd gezien onderscheid i en L niet zo duidelijk. Nogmaals gedaan, maar ik kom er niet in. Is dit wachtwoord te resetten oid?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het kan ook nog f4Inw4emtGiy of f4lnw4emtGiy zijn.

StefaanLuyckx

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze varianten had ik eerder ook geprobeerd. Nu nogmaals maar 2e wachtwoord kan ik niet meer testen gezien systeem blokkeert, waarschijnlijk te vaak een verkeerd wachtwoord ingevoerd. Geen idee hoelang deze blokkade erop blijft? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen (door de RESET-knop aan de onderzijde circa 30 seconden ingedrukt te houden) en het daarna nogmaals proberen. Het is trouwens ook mogelijk dat het modem het wachtwoord van het vorige modem heeft overgenomen via SmartWifi web. Via die omgeving kun je ook nog proberen om het subnet aan te passen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic