Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Het modem geeft om de 2 dagen onderstaande melding
DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=0c:b9:37:4a:71:44;CMTS-MAC=28:52:61:28:e5:d3;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
iemand enig idee wat dit is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Deze melding staat bij (vrijwel) iedere klant in de log van het modem en duidt niet op een probleem. Er wordt een optie verstuurd in het antwoord van de server, welke het modem niet kan verwerken.
Op mijn UBC1318ZG wordt het als volgt omschreven, hier elke 3,5 dag (op de helft van de leasetijd) wanneer het modem een vernieuwde lease aanvraagt:
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response
Deze melding staat bij (vrijwel) iedere klant in de log van het modem en duidt niet op een probleem. Er wordt een optie verstuurd in het antwoord van de server, welke het modem niet kan verwerken.
Op mijn UBC1318ZG wordt het als volgt omschreven, hier elke 3,5 dag (op de helft van de leasetijd) wanneer het modem een vernieuwde lease aanvraagt:
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response
Ik zie deze fout ook. Maar ik heb ook problemen met DHCP: mijn aangesloten apparaten krijgen geen IP nummer meer na verloop van tijd. De fixed-IP geconfigureerde apparaten blijven online. Alleen een herstart van de GiGia-BOX helpt.
@Klokjjj De logs duiden op de DHCP client van de modem en niet de server, dat heeft geen relatie met elkaar, heb je al een eigen draadje voor je probleem met de dhcp serer van je GiGabox ?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...