1
Vraag
2
Reacties
Gillettino

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

DHCP IPv4 reeks van 192.168.x naar 10.0.x

Dag allemaal,

 

Mijn eerste vraag hier en wellicht eentje die niet mogelijk is, maar ik word er niet helemaal wijs uit wat ik hier allemaal tegenkom.

Ik zal graag de WLAN DHCP IP reeks op mijn Connectbox veranderd willen hebben van 192.168 reeks naar 10.0. Echter krijg ik bij het doorvoeren telkens de volgende mededeling:

"Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer."

 

Is het nu gewoonweg niet mogelijk om de DHCP reeks om te zetten van 192.168 naar 10.0? Of zie ik nu toch echt iets over het hoofd?

 

Mocht het niet mogelijk zijn dan denk ik dat de Connectbox toch weer in de bridgemodus gaat en de eigen router weer aangezet gaat worden. Jammer van de Wifi Pods dan.. 😞

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Gillettino en een warm welkom op de Community, 

Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Ik begrijp dat je wilt weten of het mgoelijk is de DHCP Range van het SmartWifi (Connectbox) modem aan te passen naar 10.0.x.x.x i.p.v. 192.168.x.x.. Op dit moment is het alleen mogelijk de laatste octetten van de DHCP range te wijzigen. Er wordt wel gekeken of deze mogelijkheid in de toekomst uitgebreid gaat worden naar de volledige DHCP range. Helaas is hierover verder nog niets concreets bekend. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is misschien wel mogelijk met een specifieke aanpassing op je modem die een Ziggo moderator mogelijk voor je kan uitvoeren.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Gillettino en een warm welkom op de Community, 

Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Ik begrijp dat je wilt weten of het mgoelijk is de DHCP Range van het SmartWifi (Connectbox) modem aan te passen naar 10.0.x.x.x i.p.v. 192.168.x.x.. Op dit moment is het alleen mogelijk de laatste octetten van de DHCP range te wijzigen. Er wordt wel gekeken of deze mogelijkheid in de toekomst uitgebreid gaat worden naar de volledige DHCP range. Helaas is hierover verder nog niets concreets bekend. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

waarom wil je de 10.0.x.x.x range gebruiken ?

 

de 10.0.x.x.x is voor zakelijk gebruik

Gillettino
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Pfoe, waarom.. Das een goeie vraag, waar ik even over na heb moeten denken. Bij mijn weten is het gewoon toegestaan om deze reeks in een huis te gebruiken. Hij is namelijk uitgesloten van de reeksen welke voor het WWW in gebruik zijn. Maar er zijn een paar oorzaken waardoor ik de 10.0 reeks gebruik. Een aantal zijn dat ik al 25 jaar deze reeks in huis gebruik. Verder is het sneller typen als je met ip bezig bent. Ik ben zelf zakelijk ingesteld. Er is meer dan een computer en een WiFi printer in huis. En de mogelijkheid is er gewoon in mijn andere apparatuur. Dus waarom niet? 🤷🏻‍

Inmiddels ben ik ook al op zoek naar een andere WiFi oplossing voor in huis. Dan zal op dat moment de Connect box weer op bridge gaan..

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic