1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Mvrhijn

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DECO internet werkt niet op tablet

Ik heb 3 wifiboosters van Deco geinstalleerd, en dit netwerk werkt prima op telefoons en laptops.

Maar de tablet van mijn dochter geeft aan dat hij verbonden is zonder internet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb al aan/uit gezet en gekeken of ik in de app iets kan wijzigen maar ik kom er niet uit.

Het oude wifi netwerk is ook nog actief, en daar kan haar tablet wel mee verbinden.

Maar omdat het DECO netwerk een sterker bereik heeft wil ik de tablet graag daaraan verbinden. 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA

Level 17
  • 4072Posts
  • 64Oplossingen
  • 3430Likes

Misschien ook niet onbelangrijk, welk type deco's heb je in gebruik? Mocht dit de M5, M9,  x20, x60 of X90 zijn, heb je dan toevallig ouderlijk-toezicht aangezet? Want daar zitten namelijk ook een aantal instellingen in die kunnen maken dat een device offline blijft.

 

Bijvoorbeeld:

Screenshot_20210901-174932_Deco.jpg

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78718Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23508Likes

Welke tablet is het precies?

Kijk eens in de Deco's hoe de Wifi-modus staat?

Op b/g/n of alleen n of a/n/ac of alleen ac.

Mvrhijn
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hai Bert, hoe kijk ik "in de deco" ik kan via de app niet ontdekken hoe ik in elke deco setting kom.

het is een Galaxy tab, ik zie hem dus wel in de devices list van de deco app, maar offline

Pasi

Level 19
  • 10617Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

Hallo,

Probeert u één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

DON PAPA

Level 17
  • 4072Posts
  • 64Oplossingen
  • 3430Likes

Misschien ook niet onbelangrijk, welk type deco's heb je in gebruik? Mocht dit de M5, M9,  x20, x60 of X90 zijn, heb je dan toevallig ouderlijk-toezicht aangezet? Want daar zitten namelijk ook een aantal instellingen in die kunnen maken dat een device offline blijft.

 

Bijvoorbeeld:

Screenshot_20210901-174932_Deco.jpg

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Mvrhijn

Wat vervelend dat nou uitgerekend de tablet van je dochter geen internet ontvangt. 

Ik zie dat je al flink wat hulp krijgt. Heb je de tips van @Pasi en @DON PAPA al doorgenomen? 🙂

Jmjongen

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Samsung tablet.reset netwerk van tablet alleen het netwerk.dan zet tablet alles terug naar normaal.wifi aanzetten bij kortbij zijnde pod modem.zoeken wifi inlogen op deco met het nieuw deco ww.