1
Vraag
2
Reacties
Shredder230

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DECO M5 / ZIGGO NEXT instellen

Hallo,

Ik heb niet heel veel kennis van IT, maar heb volgende vraag:

Ik heb een ZIGGO next box. Hierop heb ik met een kabel een DECO M5 punt aangelosten. Aan deze DECO M5 heb ik met een kabel nog een DECO M5 punt aangelosten (gaat naar bijgebouw) en tevens draadloose een DECO M5 op de eerste verdieping.

Nu heb ik twee vragen:

Welke instelling moet in voor de NEXT box gebruiken?

Welke instelling moet ik voor de DECO gebruiken ?

Op dit moment is het WIFI niet heel stabiel..

Maak gebruik van meerdere tablets (apple en android), wat IOT keuken apperatuur, draadloos 2de Next box (kan niet anders).

INSTELLINGEN:

Next box is niks aan verandered:

DECO heeft:

IPv4 Dynamisch

IPv6 Uitgeschakeld

IPTV/VLAN Uitgeschakeld

Kloon MAC Uitgeschakeld

TPlink DDNS Uitgeschakeld

SIP ALG Ingeschakeld

UPNP Ingeschakeld

Snelle roaming ingeschakeld

meanforming ingeschakeld

bewerkingsmodus DRAADLOZE ROUTER

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 19335Posts
  • 887Oplossingen
  • 5535Likes

Je kan de Deco beste als Acces point inschakelen dan werkt ie het beste zo staat mijn Deco M4 ook ingeschakeld, op Router functie krijgt ie teveel denk werk.

De Next kan je beste op Wifi zetten als de verbinding goed is, anders op de TP-Link met een kabel.

Dus je Bewerkingmodus op Acces Point en Modem wifi uitzetten, je kan wel instellingen van je modem overzetten dat scheelt weer hoop inlog werk.

***Aanvulling***

Deco 1 gaat met UTP naar het Modem toe Lan Poort

Zet vervolgens Modem wifi uit en configureer Wifi in de Deco M5

Deco 1 Deco 2 en Deco 3 ieder van elkaar afzetten tussen de 3 en de 6 meter dan zal de Wifi beter en stabiel zijn.

Anders zoals ik heb gedaan is in de Meterkast een TP-Link Switch geplaatst met UTP naar modem daar 2 kabels op gezet 1 naar de slaapkamer met een Switch die verbind Deco 2 en 1 kabel TP-Link switch meterkast direct naar Deco 3 op zolder.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 19335Posts
  • 887Oplossingen
  • 5535Likes

Je kan de Deco beste als Acces point inschakelen dan werkt ie het beste zo staat mijn Deco M4 ook ingeschakeld, op Router functie krijgt ie teveel denk werk.

De Next kan je beste op Wifi zetten als de verbinding goed is, anders op de TP-Link met een kabel.

Dus je Bewerkingmodus op Acces Point en Modem wifi uitzetten, je kan wel instellingen van je modem overzetten dat scheelt weer hoop inlog werk.

***Aanvulling***

Deco 1 gaat met UTP naar het Modem toe Lan Poort

Zet vervolgens Modem wifi uit en configureer Wifi in de Deco M5

Deco 1 Deco 2 en Deco 3 ieder van elkaar afzetten tussen de 3 en de 6 meter dan zal de Wifi beter en stabiel zijn.

Anders zoals ik heb gedaan is in de Meterkast een TP-Link Switch geplaatst met UTP naar modem daar 2 kabels op gezet 1 naar de slaapkamer met een Switch die verbind Deco 2 en 1 kabel TP-Link switch meterkast direct naar Deco 3 op zolder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic