1
Vraag
2
Reacties
Eric Ispelen

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

DECO M4 niet via bekabeld netwerk

Ik heb vandaag 3 Deco M4 wifi boosters ontvangen.

Ik heb deze geinstalleerd volgens de handleiding en dat ging prima.

Nu heb ik de boosters op hun uiteindelijk plaats gezet en aangesloten via een bedraadt netwerk.

Echter de boosters blijven gelinkt via wifi en net via het bedraade netwerk.

Kan niet vinden of dit nog een instelling is.  Heb de boosters ook opnieuw opgestart,  maar geen resultaat

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eric Ispelen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is uiteindelijk gelukt na ook nog contact met Ziggo en ook nog eens een extra netwerk switch. Nu nog alleen het probleem dat als laptops de printer niet zien

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je alles via deze stappen geïnstalleerd? Zie vooral hoe de Deco's aan elkaar aangesloten moeten zijn.

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Als je bekabeld wilt aansluiten dan moet het echt zo

S4R_0-1673303358632.png

Anders werkt die r*mm*l niet😉

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Eric Ispelen  schreef:

Ik heb vandaag 3 Deco M4 wifi boosters ontvangen.

Ik heb deze geinstalleerd volgens de handleiding en dat ging prima.

Nu heb ik de boosters op hun uiteindelijk plaats gezet en aangesloten via een bedraadt netwerk.

Echter de boosters blijven gelinkt via wifi en net via het bedraade netwerk.

Kan niet vinden of dit nog een instelling is.  Heb de boosters ook opnieuw opgestart,  maar geen resultaat


 

Hallo,

U moet de Deco wel daar installeren waar ze komen te staan en zo installeren zoals ze daar aangesloten worden !! Gelukkig is een reset snel gedaan en aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.

-Controleer netwerk bekabeling van o.a. het 1ste station ( = de master ) en zet deze aan

-Start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu de Deco's in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

M.b.t. "...Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo wordt tijdens de configuratie direct duidelijk of er b.v. verbindings problemen zijn.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Eric Ispelen

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en ik ben reuze benieuwd of het met behulp van de tips van onze Community toppers is gelukt allemaal? Zien we je terug?

Eric Ispelen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is uiteindelijk gelukt na ook nog contact met Ziggo en ook nog eens een extra netwerk switch. Nu nog alleen het probleem dat als laptops de printer niet zien

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes




@Eric Ispelen  schreef:

...het probleem dat als laptops de printer niet zien



Had u de Leidraad voor TP-Link DECO al gelezen?


Zo te lezen, verwacht ik dat de Deco's in Wifi-Router mode staan en niet in AccessPoint mode ! U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!


Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk wil integreren.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Eric Ispelen Heb je de informatie en tips van @Pasi nog eens doorgenomen? Mocht het probleem met de printer nog spelen, deel dan zoveel mogelijk informatie over de gebruikte apparatuur. Mogelijk is er iemand die hierbij kan assisteren. 

 

Eric Ispelen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is ondertussen opgelost. De deco's stonden al in AP mode. Het is uiteindelijk opgelost door de printer te verwijderen en opnieuw te installeren. Kon de printer wel gewoon bereiken via ip adres maar toch werd de printer niet bereikt tijdens een printopdracht. 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Het blijft behelpen met die dingen.

Maar goed het werkt weer.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Eric Ispelen  schreef:

Het is ondertussen opgelost. De deco's stonden al in AP mode. Het is uiteindelijk opgelost door de printer te verwijderen en opnieuw te installeren. Kon de printer wel gewoon bereiken via ip adres maar toch werd de printer niet bereikt tijdens een printopdracht. 


Prima dat het opgelost is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic