1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Friso_vd_Veen

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

DDNS werkt niet meer na installatie Sagemcom modem

Mijn Technicolor modem heb ik zojuist vervangen door het SmartWifi (Sagemcom) modem. Nu werkt DDNS voor externe toegang tot mijn Synology NAS niet meer (Quick Connect werkt wel). De domein-naam is 'xxx.synology.me', met geldig certificaat. Pingen van de domein-naam levert mij het correcte externe IP-adres op. Maar poort 80 blijft gesloten. De 'port forwarding settings' zijn via 'UPnP aan' vanuit het configuratiescherm van mijn NAS overgedragen naar de nieuwe Ziggo router. En op de router is DHCP ingeschakeld met een reservering van het IPv4-adres van de Disk Station mijn NAS. Wat te doen om DDNS aan het werk te krijgen? Port forwarding voor de NAS handmatig instellen? Of accepteert Ziggo de domeinnaam niet?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Friso_vd_Veen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb zelf de oplossing gevonden om met DDNS extern toegang tot het Synology Disk Station te krijgen: in het configuratiescherm van het Synology Disk Station het LAN IP-adres van het Disk Station handmatig vastgezet (statisch IP). 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP

Level 19
  • 12874Posts
  • 138Oplossingen
  • 4308Likes

poort 80 kan niet gebruikt worden deze is gereserveerd voor de modem webinterface 

Friso_vd_Veen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, klopt. Dank voor uw reactie. Het zou volgens mij dan poort 5000 moeten zijn, maar deze zit volgens de Open Port Check Tool ook dicht voor het externe IP-adres van de domeinnaam. Ik ga het nu proberen met handmatige instelling van de port forwarding voor de NAS toegang. Ik hoop dat de port forwarding voor de andere apparaten dan  automatisch via UPnP kan.

Friso_vd_Veen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb zelf de oplossing gevonden om met DDNS extern toegang tot het Synology Disk Station te krijgen: in het configuratiescherm van het Synology Disk Station het LAN IP-adres van het Disk Station handmatig vastgezet (statisch IP).