joaster

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

DDNS via dyndns.org (Dyn.com) op Connectbox (CH7465LG-ZG)

Beste,

 

Op de Ziggo Connectbox probeer ik via het DDNS menu het IP adres door the laten geven aan Dyn.com, waar ik een betaalde account heb. Echter ik krijg na enige minuten telkens

 

 

Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer.

Kan iemand bevestigen dat deze functionaliteit werkt in dit type modem (CH7465LG-ZG)?

 

Groet,

Joost

33 Reacties 33
Caluna

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag. Toevallig heb ik vandaag hierover met een collega gechat. En die gaf vandaag (28 februari 2022, ruim 3 tot 4 maanden later) precies hetzelfde antwoord als u in november. Ook ik heb een Router die verbonden is met de Connectbox Giga. En ondanks dat je DDNS gegevens daarbij kunt invullen, werkt het geheel niet. Ik zou graag zien, dat het clubje dat verantwoordelijk is voor de update nu eens eindelijk inzicht geeft in een verwachte einddatum. Daar heb je als klant van notabene het duurste abonnement van Ziggo (GigaNet, TV en Telefonie) tenminste wat aan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Caluna 'Daar heb je als klant van notabene het duurste abonnement van Ziggo (GigaNet, TV en Telefonie) tenminste wat aan."

 

De modem/routers bij Ziggo hebben bewust hun beperkingen, om ze zo eenvoudig mogelijk te houden voor standaard gebruikers / consumenten.

Veel mogelijkheden in routers nodigen uit tot uitproberen of vergissingen en dan gaat het heel vaak mis en hoe dan terug als je geen idee hebt wat je hebt gedaan en waar het voor dient.

 

Er komen zeer sporadisch functies bij, als die veel gevraagd worden en dan pas na uitgebreid testen, zodat die geen problemen gaan veroorzaken.

 

Wil je meer specifieke functies, koop een router met de functies die je wenst, er zijn tig verschillende routers met allemaal andere combinaties van mogelijkheden en laat je modem in bridge zetten, dan heb je alles wat je beschikbaar wilt hebben en op jou manier.

 

Of, als je in oud-Ziggo gebied woont, koop je eigen modem/router die je aan kunt sluiten in plaats van de Ziggo modem/router: Eigen modem | Ziggo

gerlag

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Tja.. Nog een kastje erbij en weer een sluipverbruiker erbij. Als Ziggo liever niet heeft dat hun klanten de ddns functie uit het modem gebruiken, dan zou het beter zijn die functie helemaal niet te tonen. Een niet werkende functie laten zien in het menu zet klanten pas écht op een dwaalspoor. 

 

Overigens, inmiddels is m'n vraag latenter geworden want ik heb nu dyndns op mijn geroote Toon thermostaat tot volle tevredenheid werkend.  Inclusies let's encrypt ssl toegang.  

Caluna

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert, het modem in Bridge-modus laten plaatsen is de oplossing voor mij. Mijn Router (ASUS RT-AX86U) heeft alle opties in zich, die ik nodig heb. Ik ben me overigens bewust van de vele beperkingen die een Connectbox modem in Bridge-modus met zich meebrengt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Caluna Uiteraard begrijp ik dat je heel graag een concrete datum wilt hebben waarop je de DDNS functie kan verwachten. Op dit moment heb ik helaas nog geen concrete datum. Wel kan ik bevestigen dat er op dit moment getest wordt met de sofwareversie waarop de DDNS functie geimplementeerd is. Zodra ik meer weet m.b.t. de releasedatum laat ik het uiteraard via dit topic weten. 

Caluna

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Joaster,

 

Ziggo heeft mijn Connectbox in Bridge-modus gezet. Mijn netwerk device die daarmee verbonden is staat in Router-modus. Nu werkt alles naar behoren. Realiseer je wel, dat door de Connectbox in Bridge-modus te zetten, de WAN-poort van jouw Router een Internet adres krijgt en daardoor zichtbaar is voor de buitenwereld. Maar door deze wijziging werkt DDNS via NO-IP nu als een tierelier. De hoofdreden voor mij om de Connectbox in Bridge-modus te laten wijzigen is, dat ik nu vanuit Nederland mijn Router in het buitenland via VPN kan beheren en omgekeerd. Als ik in het buitenland ben, kan ik vanaf nu ook mijn Router in Nederland beheren.

Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes

Workaround dat werkt met als enige nadeel dat je het elke 30 dagen moet heractiveren is een account op  No-IP.com en de de DUC Tools installeren te controle voor werking.

Als je hier een DNS aanmaakt is deze bruikbaar voor bijvoorbeeld whitelisting in een sFTP server. (Getest).

Met de ConnectBox is het DNS adres ook te Pingen met het ingebouwde Ping Command.

Caluna

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Noem het gemakzucht, maar ik wil zonder te hoeven nadenken of IP adressen wel of niet zijn veranderd, zowel mijn router in Nederland als die in het buitenland kunnen beheren. Voor mij is een betaalde abonnement van NO-IP een uitkomst. Ik hoef ook geen DUC Tool te installeren. Mijn router(s) checken iedere 60 seconden, of er nog een goede verbinding is met NO-IP.

WB

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Hier ook zelfde probleem

 

Vroeger werkte het wel.

Maar ivm security moet er bij (de meeste free) dynamic dns updates een eigen, site/account specifieke sleutel meegestuurd worden. Daar gaat het mis. Een vrij simpele update die de meeste routers tegenwoordig wel hebben (maar die van Ziggo kennelijk -nog- niet 😉 ) 

 

PS; als Ziggo toestaat dat er een , (komma) achter de domeinnaam + sleutel in de regel geaccepteerd wordt, dan werkt het prima..

zo dus:  < jouwsite.jouwfreednsprovider.com,jjkk347HHJS6493beG4yMDJqUkkxeVVZZHY6MTQzNTUzOTI= >

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag allemaal,

Vanaf onze kant even een tussentijdse update. Zoals het nu lijkt is de verwachting dat in de loop van Q3 de DDNS functionaliteit op alle recente modem modellen (o.a. SmartWifi Arris/Compal ) geimplementeerd wordt. 

Laurens

Level 3
  • 150Posts
  • 16Oplossingen
  • 5Likes

Ook op mijn Connectbox werkte het niet.
Maar vandaag werkt het zowel met freedns.afraid.org als met noip.com.
De software versie is CH7465LG-NCIP-6.15.32p2-NOSH

 

hetRijtuig

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Invullen van No-IP.com gegevens op mijn ConnectBox met software CH7465LG-NCIP-6.15.32p2-NOSH geeft nu in ieder geval geen foutmelding meer.

Óf het werkt moeten we nog maar even afwachten...

 

Hagedis

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag @hetRijtuig , kan u inmiddels de correcte werking van de DDNS-functie icm No-IP.com bevestigen?
Bedankt.

joaster
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedemiddag,

 

Vandaag heb ik de gegevens voor Dyn.com weer ingevuld en deze worden nu opgeslagen.

Het IP adres wordt ook geüpdate is te zien op de website van van Dyn.com.

 

Bedankt voor de update, met vriendelijke groet, Joost.

Uitgelicht topic