joaster
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

DDNS via dyndns.org (Dyn.com) op Connectbox (CH7465LG-ZG)

Beste,

 

Op de Ziggo Connectbox probeer ik via het DDNS menu het IP adres door the laten geven aan Dyn.com, waar ik een betaalde account heb. Echter ik krijg na enige minuten telkens

 

 

Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer.

Kan iemand bevestigen dat deze functionaliteit werkt in dit type modem (CH7465LG-ZG)?

 

Groet,

Joost

14 Reacties 14
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

Waar probeer je dat?

Kun je daar een screenshot van plaatsen?

joaster
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Extra informatie in de bijlage...

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

Hier weet ik even niet wat er nu fout gaat.

Mogelijk dyndns.org wat in de lijst zou moeten staan.

Mogelijk kan een Ziggo moderator je hier meer over vertellen of navragen.

joaster
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank Bert voor je reactie, ik heb eens even aan de Dyn.com kant gekeken en daar staat dat de verbinding via HTTPS gemaakt moeten worden (zie bijlage). Misschien dat de Connectbox dat (nog) niet doet.

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5461Posts
  • 636Oplossingen
  • 2061Likes

Hi Joost, even voor het volledige plaatje. Heeft dit eerder wel gewerkt met dit modem? Of met een vorig modem? Met andere woorden, wanneer en hoe is dit begonnen?

joaster
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Met meerdere vorige modems heeft het wel gewerkt. Met dit modem nog nooit. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@joaster Dank voor het delen van het gevraagde printscreen. Kun je ook je postcode en huisnummer in je Communityprofielgegevens zetten? Dan kan ik jouw gegevens er even bij pakken en dit verder voor je onderzoeken. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@joaster Zie je kans om je Community profielgegevens aan te vullen met je postcode en huisnummer. Dan kunnen wij dit verder onderzoeken. 

joaster
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Paul, ik heb zojuist de gegevens aangevuld, ik ben benieuwd wat je vindt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@joaster Hartelijk dank voor het aanvullen van de gegevens! Ik heb jouw vraag even neergelegd bij de collega's die meer kunnen vertellen over de DDNS functie in het SmartWifi (Compal Connectbox) modem. Zodra ik een antwoord voor je heb, laat ik het direct weten onder dit topic. 

gerlag
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mijn ConnectBox 5.01 heb ik exact hetzelfde probleem, zowel bij DuckDNS.org als freedns.afraid.org.  Zou het ook graag opgelost zien, maar het lijkt structureel niet te werken, ook niet na herstart van de connectbox. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@joaster @gerlag Inmiddels heb ik een terugkoppeling van de collega's van engineering die hierover meer wisten te vertellen. Op dit moment werkt de DDNS functie op in iedergeval de Compal Connectbox (SmartWifi) modems niet. Er is gelukkig een update onderweg waarmee dit probleem wordt opgelost. Helaas is op dit moment nog niet te zeggen wanneer deze update uitrolt. Als ik hier meer info over krijg laat ik het uiteraard weten onder dit topic.

gerlag
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je Paul, dan ligt het gelukkig niet een mij en er is ook nog hoop. Tot die tijd ga ik dan maar het IP adres gebruiken in de hoop dat het niet plots verandert.

Kan je het hier melden als de update wordt uitgerold? Dank alvast!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@gerlag Graag gedaan. Ik laat het uiteraard weten op het moment dat ik meer weet m.b.t. de update en de uitrol daarvan. 😉

Uitgelicht topic