TedZ

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

DDNS problemen

Ik een paar dagen geleden een sagemcom modem gekregen ter vervanging van mijn compal box.

Nu heb ik problemen om DDNS te configureren.

Ik gebruik de service van FreeDNS.afraid.org en krijg de melding : "De combinatie van gebruikersnaam of e-mailadres en wachtwoord is onjuist."

Bij de Compal werkte dit uitstekend en mijn gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet veranderd en correct (gechecked)

Is dit een bekend probleem ?

Info modem :

De onderstaande informatie geeft de SmartWifi modem status weer.

Conform standaard specificaties
:
DOCSIS 3.1
Hardware versie
:
1.2
Software versie
:
LG-RDK_4.6.24-2206.7
MAC-adres
:
XX:XX:XX:B3:DA:11
Serienummer SmartWifi modem
:
YBAS22327688
Beschikbaarheid
:
1day(s)19h:37m:24s
Netwerk toegang
:
Toegang tot internet
11 Reacties 11
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

maar met een nieuw modem krijg je toch ook een nieuw ww of begrijp ik jou vraag nu niet.

tregbe

Level 8
  • 182Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes

TS bedoeld username/password combinatie van FreeDNS.

Ik gebruik zelf DuckDNS en dat werkt wel (op de Sagemcom).
Moest daar echter de API key als username opgeven.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wachtwoord en gebruikers naam is van de FreeDNS service.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kan iemand van Ziggo reageren op mijn vraag.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @TedZ en een warm welkom op de Community,

Voor zover ik weet dient DDNS sinds Q3 van 2022 te werken op alle nieuwe modems (SmartWifi) met uitzondering van de oude type modems. Het is dus vreemd dat dit bij jou niet werkt. Een van mijn collega's van InHome engineering gaat nu even testen of bovenstaande te reproduceren valt op de diverse testopstellingen bij ons op de afdeling. Ik laat het weten als we hierop een terugkoppeling op hebben. 

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Prima Paul,

Ik wacht de uitkomst van de test even af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@TedZ Onze collega's van InHome Engineering hebben ook even een en ander getest met DDNS. De error melding zoals te zien in het screenshot wat ik hieronder deel is bekend. Dit wordt met een volgende software release voor het modem opgelost. Dit belemmert echter niet de werking van de DDNS client is mij verteld. Wil je dus eens opnieuw testen of het lukt om ook bij jou DDNS werkend te krijgen?

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Paul,

 

De DDNS service werkt voor mij, als ik ping met mijn domein naam krijg ik het juiste ip adres terug.

Ik kan pas testen of DDNS in de sagemcom ook werkt als mijn ziggo ip adres veranderd, maar wanneer gebeurt dat ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@TedZ Het modem ip adres wat je als particuliere klant of zakelijke (zonder internet pro) hebt is dynamisch en kan dus van tijd tot tijd veranderen. Dit gebeurd in de praktijk echter niet met grote regelmaat. Een modemreset, of het veranderen van de switch  modus zou een ander IP adres kunnen triggeren. 

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zonder een nieuw ip adres kan ik het niet testen. Ik wacht wel op de uitrol van het nieuwe software release en test het dan opnieuw.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@TedZ  We wachten jouw bevindingen dan even af met de nieuw software release.

Uitgelicht topic