Ik probeer mijn DDNS in te stellen op mijn UBEE modem.
Als je dyndns.org invoert als url kom je uit bij dyn.com; daar komt mijn account dus vandaan.
Nu zie ik maar twee mogelijkheden in het modem die te kiezen zijn: NoIP.com en Dynu.com.
Dus geen dyn.com maar dyn met een u erachter.
Waarschijnlijk gaat om die reden het invoeren van de username en password niet goed.
Weet iemand hier een oplossing voor of doe ik iets fout?
Dank!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kun je handmatig een ddns provider proberen in te typen?
Nee het is een scrolldown menu.
dacht ik al maar het is natuurlijk
het proberen waard
dan ben ik bang dat ziggo alleen de twee domein providers ondersteund die je al zie
Goedemorgen @Geertvo en welkom op de Community,
Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp uit je verhaal dat je DDNS wilt instellen op jouw Ubee modem. Dat is inderdaad mogelijk.
Je hebt dan zoals @anoniemforum ook al aangeeft de keuze uit de twee providers in het drop-down menu. De mogelijkheid een andere te gebruiken is er helaas niet.
Laat het maar weten als je hierover nog vragen hebt.
Nog een fijne dag gewenst!
Groeten,
Paul
Hi Paul,
Onder de kop DDNS (advanced instellingen) van het modem staat: This page allows you to add a dynamic DNS address from DynDNS.org or No-IP.
Als je naar Dyndns.org gaat kom je terecht bij Dyn.com (zonder u) van Oracle.
Daar heb ik dan ook een account.
Als ik naar de html pagina van het modem kijk: script language="javascript">
/* TZO has been bought by Dyn, So remove TZO */
Hieruit blijkt dat Dyn (zonder u) bekend is.
Ik begrijp niet waarom deze optie dan ook niet als DDNS provider te kiezen is, of mogelijk is dit een fout dat e.e.a. (nog) niet doorgevoerd is.
Lijkt me dat Oracle toch een solide partij is als DDNS provider.
Groet Geert
Als TZO in het script vervangen zou worden door Dyn is het probleem opgelost.
Dyn (Oracle) is de nieuwe eigenaar van TZO.
Goedemiddag @Geertvo,
Dankjewel voor jouw reactie en de feedback m.b.t. het script van het Ubee modem. Ik heb jouw vraag even neergelegd bij een van mijn collega's van engineering.
Zij zullen kijken of er een aanpassing in het script door te voeren is. Ik kan natuurlijk niet beloven of dit lukt, maar jouw vraag ligt nu in iedergeval bij hun. Zodra ik een antwoord heb laat ik het
jou uiteraard weten.
Groeten,
Paul
Dank Paul,
Dat is heel fijn!
Als ik beta-user moet zijn voor een aangepast script hoor ik het graag 🙂
Groet Geert
@Geertvo Goed om te lezen. Jij ontzettend bedankt voor het meedenken en jouw inbreng. Je hoort van me zodra ik meer weet.
Groeten,
Paul
Hi Paul,
Is er misschien al iets bekend?
We zijn inmiddels een week of 4 verder 🙂
Hoor het graag,
Geert
Hallo @Geertvo
Er zijn nog collega's mee bezig en men kijkt of er een aanpassing door te voeren is op het Ubee (en mogelijk ook andere) modems. Zodra ik een terugkoppeling heb deel ik het met jou.
Super dank!
@Geertvo Heel graag gedaan. Je hoort het gelijk van me zodra ik hierover meer informatie heb.
@Geertvo Inmiddels heb ik een update voor je. De aanpassingen zijn nog niet meegenomen in de recente softwarerelease. Van de collega's die hier mee bezig zijn heb ik begrepen dat dit in een volgende software release wordt aangepast.Wanneer exact is op dit moment helaas nog niet bekend.
Dank voor je update Paul. Hoop dat die volgende release er snel is 🙂
@Geertvo Dat begrijp ik. Helaas kan ik nog geen releasedatum geven. Postiteve noot is dat er dus wel gewerkt wordt aan het verzoek.
Ja heel fijn. Dank!
@Geertvo Graag gedaan. 😉 Alvast een prettig weekend.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.