1
Vraag
2
Reageer en help mee
Alphard

Level 3
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

DDNS bij giganet

Goedenavond,

 

ik had eerder een topic geopend over ddns bij giganet. Op het modem was geen mogelijkheid op dat moment, later wel. Zodoende ook een abonnement aangeschaft bij changeip.com.  Doordat het modem al sinds begin van het abonnement niet de juiste snelheid geeft en ik 7monteurs heb gehad kwam van de complaints-afdeling de aanbieding een monteur aan te sturen. Deze monteur had verstand van zaken en zag inderdaad **bleep**dingen. Hij heeft nog een en ander aangepast op mijn netwerkkaart (iets wat een normale huistuinkeuken-klant niet kan weten) en de verbinding ging 20% omhoog. Alsnog was dat te weinig en hij besloot een zakelijk modem aan te sluiten, zo’n ding zonder WiFi mogelijkheid. Helemaal prima. Na ruim 5 uur werkte dat ding eindelijk (monteur was weggegaan, met oude modem aangesloten en instructie om nieuwe modem aan te sluiten, helemaal prima. Hij had meer te doen dan hier te wachten dus ik vond het goed). Nu zit ik in het modem en probeer ik weer ddns te installeren maar wat denk je: changeip.com is geen optie. Slechts 2 idiote opties, waar ik niets aan heb. Moet ik dan weer een nieuw abonnement nemen van een ddns aanbieder die op het modem wel wordt ondersteund, of kan ziggo hierin iets voor mij betekenen?

 

ik hoor graag van jullie. 

overigens: met die giganet-tower haalde ik rond de 350mb, met de nieuwe zakelijke modem 913mb. Verschilletje om blij van te worden 🙂

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Voor zover ik weet, heeft Ziggo op dit moment nog niets niet veel met ddns.

Mogelijk dat de diverse Connect boxen nog een uitgebreidere mogelijkheid krijgen, omdat daar nog het één en ander in ontwikkeling is, als ik terugkijk en zie wat er aan mogelijkheden is bijgekomen.

 

Tot nu toe was het advies, wil je meer functies, laat het modem in bridge zetten en gebruik er een router achter die de functies heeft die je wilt gebruiken.

Alphard
Topicstarter
Level 3
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Maar wat ik dan niet begrijp: ze bieden ddns aan, op die tower-modem die je standaard bij giganet ontvangt zaten 5 opties, waaronder dus changeip.com. Waarom bieden ze die dan niet standaard op de modems waarop ze DDNS aanbieden aan? Want op het modem dat ik nu heb zijn alleen No-IP.com en dynu.com actief

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Maak een accounts aan bij dynu.com. Dat kost je niks.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic