1
Vraag
2
Reacties
Downeer

Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

D-link Camera 8010 LH wil niet verbinden met Wifi van Deco M4

Goedenavond,

Ik word een beetje moedeloos van mijn WIFI Deco systeem. Tot gisteren werkte de Wifi verbinding prima, ook met mijn Mydlink camera. Gistermiddag moest ik de camera even afkoppelen en meenemen naar iemand anders toe, hier heb ik de camera ingesteld op het WIfi netwerk daar ( na terugzetten fabrieksinstellingen camera). 

Vandaag weer thuis gekomen en opnieuw de verbinding geprobeerd te maken met de camera via Wifi (na terugzetten fabrieksinstellingen camera). Helaas wil hij ineens niet meer verbinden met ons netwerk thuis. Alle andere apparaten werken wel. Ook het opnieuw opstarten van de deco etc hielp niet.

Uiteindelijk heb ik de Wifi weer aangezet op mijn Connectbox, en op dit netwerk verbonden met de camera. Hij pakte hem direct weer. Het moet dus ergens liggen aan de Deco accesspoint. Nu heb ik 2 Wifi netwerken thuis, niet ideaal. 

iemand een idee wat ik aan de Deco moet veranderen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BAM
Expert
Expert
  • 565Posts
  • 43Oplossingen
  • 118Likes

Goedendag,

Wat @Gio2903  voorstelt zou ik anders om doen, dus op de Deco de oude SSID en wachtwoord instellen ( van het modem dus ).

Daarna kan je de WiFi uitzetten op het modem.
Voor de eerste connectie kun je de 5Ghz wifi tijdelijk uitschakelen op de Deco.

Als de camera weer werkt gooi je de 5Ghz weer aan.

Tevens kan je de Fast Roaming uitzetten in de Deco voor de camera.

Succes,

Bam

Bekijk in context

4 Reacties 4
Gio2903
Expert
Expert
  • 960Posts
  • 42Oplossingen
  • 417Likes

wat je kunt proberen: zet je deco's uit, verander de SSID en WW van je modem naar de gegevens van je deco. koppel je camera met het modem wifi. zet de wifi van je modem uit en zet de deco's weer aan. hij gaat dan namelijk proberen verbinding te maken met dat specifieke ssid+wachtwoord als het goed is, die dus identiek aan elkaar zijn. iets anders kan ik niet bedenken

BAM
Expert
Expert
  • 565Posts
  • 43Oplossingen
  • 118Likes

Goedendag,

Wat @Gio2903  voorstelt zou ik anders om doen, dus op de Deco de oude SSID en wachtwoord instellen ( van het modem dus ).

Daarna kan je de WiFi uitzetten op het modem.
Voor de eerste connectie kun je de 5Ghz wifi tijdelijk uitschakelen op de Deco.

Als de camera weer werkt gooi je de 5Ghz weer aan.

Tevens kan je de Fast Roaming uitzetten in de Deco voor de camera.

Succes,

Bam

Downeer
topicstarter
Raadgever
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik zag de reactie van BAM pas later, maar dat was inderdaad de oplossing! Thanks 😀

Pasi
Expert
Expert
  • 6110Posts
  • 369Oplossingen
  • 2790Likes

Hallo,

Gelukkig is uw probleem al opgelost, maar leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic