Correctables

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Correctables stijgen razendsnel per seconde

Hi All!

 

Ik ben benieuwd naar de waardes van jullie in het modem betreft de ‘Correctables’ welke te zien zijn. Sinds een verholpen(?) storing schieten deze per seconde heel snel omhoog (rond de 50 ongeveer) wat ik voorheen nooit had. Hier binnenhuis is niets gewijzigd qua bekabeling en alles is A++ Kwaliteit met Ziggo/Kabelkeur.

 

Tevens heb ik alle bekabeling gecontroleerd en deze zien er goed uit en zitten stevig vast. 

Correctables modem 

AOP 

 

Even ter duidelijkheid:

 

Correctables zijn fouten die het modem heeft hersteld (veroorzaakt door ruis in de bekabeling en/of het signaal)

 

Uncorrectables zijn fouten die het modem niet kon herstellen (veroorzaakt door ruis in de bekabeling en/of het signaal)

 

Nou weet ik dat Correctables niet zo erg zijn, maar ik merk dat ik heel random een aantal seconde de verbinding verlies met het internet en ik denk dat het o.a. te maken kan hebben met de hoogoplopende Correctables die voorheen beperkt waren tot een aantal duizend per dag max. en zich beperkte tot het OFDM (Docsis 3.1) kanaal.

De genoemde waardes van het modem met de Correctables/Uncorrectables zijn van een uptime van 1 dag en 8 uur ongeveer.


Ook merk ik dat mijn modem zichzelf reset uit het niets, het betreft hier een Ubee 1318 Modem-only. Dit is tot nu toe 1x gebeurd waar ik voorheen ook geen last van had met het volgende in de log: 


Resetting the cable modem due to docsDevResetNow “

 

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. 

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Stap 1:

 

Correctables
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik zie de lol niet in van je video; alhoewel kon ik wat duidelijker zijn, dit probleem betreft de hoogoplopende Correctables spelen ook als het modem direct is aangesloten op het AOP (dus zonder Braun splitter). De hoeveelheid blijft bijna identiek. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Er is ook geen lol aan de video, het is diep triest dat een ontwerpfout zo veel kan laten misgaan en de video heel vaak de oplossing is met issues veroorzaakt door een POA 01 UPC splitter.

Vandaar dat als stap 1.

Zie ook de reactie van Ziggo onder het eerste bericht: Opgelost: Onverklaarbare storingen haperingen met internet v... - Ziggo Community

 

" ook als het modem direct is aangesloten op het AOP (dus zonder Braun splitter). De hoeveelheid blijft bijna identiek. "

Mogelijk kan een Ziggo moderator meer in de achtergrond zien en de nodige stappen ondernemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Correctables
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hey Bert!

 

Ik ben op de hoogte dat dit een klant helpt klant forum is met Ziggo medewerkers die eventueel mee kunnen kijken en zo nodig een oplossing kunnen bieden. Ik heb al contact met Ziggo gehad hierover en dit is nog lopende, daarom zet ik er ook duidelijk bij dat ik benieuwd ben naar de ‘Correctables’ van anderen. Bij mij lopen ze na een storing hoog op wat eerder beperkt was tot het OFDM (Docsis 3.1) kanaal. Ik streef naar een perfecte verbinding zodoende dat het modem zijn werk kan doen; het signaal overzetten naar iets bruikbaars voor mijn router. Nu is het modem hard bezig om ruis te corrigeren (Correctables) wat ik liever niet zie. Het geeft in iedere geval aan dat er een probleem is. Betreft de Braun-splitter en de ontwerpfout, daar was ik mij van bewust en bij mij zit het allemaal goed, stevig aangesloten. Ik heb ook geen blokjes in beeld, en het signaal is zowel in kwaliteit als sterkte 100%. (Aldus mijn Samsung TV)

 

Dankjewel voor je bijdrage in iedere geval!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Correctables, van harte welkom op de Ziggo Community. Ik snap je punt. Goed om hier even navraag te doen, de kennis en kunde is zeker aanwezig.

Ervaar je dit ook als je je modem direct koppelt op je aansluitpunt? Dus zonder splitter? 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

“ Resetting the cable modem due to docsDevResetNow heb ik onlangs ook gehad op mijn Ubee.

De reden van de melding in dit geval is dat de downstream kanalen zijn verhoogt van 25 naar 33.

Mij is vandaag door een moderator verteld dat het geen kwaad kan en je er beter niet op blind kan staren en wel vaker word gezien in regio's waar nog geen giganet is uitgerold.

 

 

Bij mij lopen ze ook op:

https://ibb.co/Q62zVHV

Ik zie ze natuurlijk het liefst ook niet oplopen.

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die melding heb ik ook gehad al is in mijn regio al giganet en had ik al 33 downstream kanalen 

en jij hebt best wat uncorrectables

dit is die van mij

na 5 dagen uptime

robinjoo19_0-1621283503162.png

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

De informatie die ik heb is afkomstig van een moderator.

Mijn verbinding is nagekeken en vertoonde geen afwijkingen.

Misschien dat de correctables/uncorrectables bij mij veel lager worden zodra giganet uitgerold is.

De uptime in mijn vorige bericht was minder dan 24 uur

(Regio Den Bosch, Noord Brabant)

 

 

Dit was voor de kanalen uitbreiding:

https://ibb.co/C5KCcmY

 

 

Het OFDM kanaal heeft bij mij vanaf dag 1 hoge correctables gehad.

Sinds wanneer ik het OFDM kanaal heb weet ik niet meer.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zover ik weet horen de uncorrectables zo weinig mogelijk op te lopen 

ik woon zelf in Papendrecht Zuid-Holland heb zelf 33 downstream kanalen en 6 upstream kanalen

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Klopt dat is ook zo.

Maar er waren geen afwijkingen waargenomen door de moderator.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@MR_CHIP 

Net regende het kei hard en nu heb ik een partial bonding DS te pakken😅

2 weken geleden ook gehad en toen dacht ik misschien is er een storing.

Netflix ging net bufferen en alles wat met internet verbonden was werkte niet meer.

Heb het al bij de moderator waar ik contact mee heb neergelegd.

Mocht het nodig zijn maak ik een eigen topic aan.

https://ibb.co/tBRkWG5

https://ibb.co/WcpnQWK

https://ibb.co/XpqRSNB

https://ibb.co/m9bxtQc

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan zou ik denken dat de EV kast er moeite mee heeft en die geen zwem diploma heeft 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@MR_CHIP 

Dat vermoeden heb ik ook.

Of een scheurtje/kabelbreuk.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Tom. Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en zo te zien is er bij jou in de wijk op dit moment een netwerkstoring gaande. De verwachting is dat deze in de loop van vandaag is opgelost. Mocht je morgen nou ook nog problemen ondervinden dan raad ik aan dit via een eigen topic te laten lopen zodat jouw storingsmelding niet door die van de topicstarter gaat lopen waardoor het overzicht voor iedereen verloren gaat.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Hoi @Paul 

 

Bedankt voor je bericht.

Gisteren en vandaag heb ik bonding ds een paar keer gehad en ongeveer 2 weken geleden.

Vandaag ook een bonding us gehad die waarschijnlijk te wijten was aan de gemelde storing van vandaag.

Daarnaast signaal onderbrekingen gehad op dat moment die niet geregistreerd staan in de netwerk historie van het modem.

 

Het is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen dus mocht het aanhouden dan maak ik een eigen topic aan🙂

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Correctables Zou je jouw postcode en huisnummer in je profielgegevens kunnen zetten? Dan kunnen we even een blik werpen op jouw verbinding. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Tom. Geen probleem, het is meer dat ik dit aangeef zodat je iedereen de volle aandacht krijgt voor zijn of haar probleem binnen het eigen topic. Laat na het verhelpen van de netwerkstoring anders maar weten wat je bevindingen zijn m.b.t. de verbinding. 

Correctables
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hey Jacob, en dank voor je reactie!

 

Dit probleem speelt ook direct aangesloten op het AOP. Wat hier echter speelde was een kabelbreuk buiten, de kabel is vervangen en de Correctables zijn drastisch omlaag gegaan (max. 5 per uur) welke voorheen duizenden, zoniet miljoenen waren. 

Mijn AOP én Splitter (Braun) zijn allebei van het nieuwste conform Ziggo standaard. 

Hier een nieuwe foto met de waardes.

 


*Het downstream signaal is inderdaad aan de hoge kant maar binnen de maximale signaalwaarde conform kabelmodem (Ubee) standaard -15 / +15

 

Gewenst is natuurlijk een signaalwaarde tussen de -6 / +6 

 

Ziggo standaard signaalwaarde tussen de -8 / +8 max.

 

Correctables
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hey Tom.

 

Ik wil als eerste benadrukken dat Correctables in een kleine hoeveelheid (max 100/u) ongeveer niet erg zijn. Dit is normaal. Echter moet je je wel zorgen gaan maken als de Correctables in een rap tempo continu gigantisch stijgen, dit wijst namelijk op ruis in je verbinding. Dit kan zowel binnen, als buiten zijn, in de bekabeling. Mijn ervaring was dat ik pakketverlies had door de vele Correctables (ruis) in het modem, en een klapperende verbinding op een Ubee UBC1318 Docsis 3.1 modem.

 

Resetting the cable modem due to docsDevResetNow” wijst op een reset door Ziggo zelf OF door te veel ruis in het signaal.

 

Begin met het uitsluiten van je eigen bekabeling, van AOP tot Splitter tot alle coax kabels. Ziggo kan je een nieuwe set met coaxkabel én splitter opsturen om problemen uit te sluiten indien je contact opneemt. Mocht het AOP verouderd zijn, dan wordt deze eveneens kosteloos vervangen door een monteur. 

Uitgelicht topic