Hallo,
ik heb een convectorkachel gekocht met accesspoint en wifi. Het lukt me niet om verbinding te leggen via mijn iPhone met daarop een app voor de kachel.
Wel verschijnt de naam van de verbinding bij de wifi netwerken op mijn iPhone, maar in de app kan hij het apparaat niet vinden
In de handleiding wordt gezegd dat poort 32006 (TCP) open gezet moet worden, maar waar/hoe moet ik dat doen. In de connector al van alles geprobeerd maar zonder succes.
Het probleem is dat de kachel een eigen ip reeks heeft.
Wie kan mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Thx. Die had ik er al bij. Vandaag oplossing gevonden: kachel heel dicht bij de connectbox zetten (30cm) om de wifi verbinding te genereren. Ik dacht dat 1.50 dichtbij genoeg was!
allen bedankt voor het meedenken!!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een IP-adres zoals 192.168.000.xxx "past" niet inde standaard IP-reeks die de Ziggo-modem-routers gebruiken. Het gevolg is dan dat apparaten in het huisnetwerk een dergelijk device niet "zien" / er geen verbinding mee maken. Ook kan dat device de router niet gebruiken als gateway om verbinding te maken met internet (de server van de fabrikant). Het "openzetten van poorten is hier niet de oplossing!
Je zal via een (kleine) omweg een tijdelijke verbinding met het device moeten zien te maken om bij diens instelling te komen om te zorgen dat het een ander (in jouw geval bruikbaar) intern IP-adres gaat gebruiken.
Het is even lastig, het is een stappenplan, maar het kan niet anders.
Waarschijnlijk kun je direct met de kachelwifi (wat een woord) verbinden, en hem dan vrvolgens zo instellen dat hij met je eigen wifi verbindt.
Welke convector kachel heb je precies?
Deze zal eerst een IP adres moeten hebben in de 192.168.178.XXX reeks om verbinding te kunnen maken en daarna kun je pas de port forwarding toepassen in je modem.
Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community
@Bert schreef:Welke convector kachel heb je precies?
Deze zal eerst een IP adres moeten hebben in de 192.168.178.XXX reeks om verbinding te kunnen maken en daarna kun je pas de port forwarding toepassen in je modem.
Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community
Niet in alle gevallen in portforwarden (het z.g. "poorten open zetten") absoluut noodzakelijk. Wel het wijzigen van het default IP-adres van de kachel.
Bij sommige nieuwe apparaten kan dit zelfs m.b.v. een rechtstreekse bluetooth-verbinding. Zo niet dan resteert alleen het "stappen-plan". De handleiding moet hier uitsluitsel over geven.
Eldom rh30nw
@evandillen schreef:Eldom rh30nw
Die kachel heeft een display.
Gebruiksaanwijzing op internet (link) verwijst ook naar Youtube. In tweede Youtube-video wordt aangegeven dat er twee manieren zijn om het d.m.v Wifi contact te kunnen maken met het AP (access point) van de kachel.
@evandillen schreef:Eldom rh30nw
3000Watt !!! Dus als u deze 1 uur vol aanzet, verbruikt deze 3 * €0,80 ( zomaar een kW uurprijs ) = €2,40 per uur.
Misschien is elektrisch ( met de huidige gasprijs ) zo goedkoper, maar tikken de euro's zo wel aan.
Ps. als u veel zonnepanelen hebt, dan is het natuurlijk een geheel ander verhaal.
alle videos al bekeken en handleiding gevolgd. alles zonder resultaat
max. 3kw! zelf in te stellen. 2000 kw over van de zonnepanelen. Dus deze eerst opmaken aan verwarmen..... restant krijg ik slechts 5c per kw
Thx. Die had ik er al bij. Vandaag oplossing gevonden: kachel heel dicht bij de connectbox zetten (30cm) om de wifi verbinding te genereren. Ik dacht dat 1.50 dichtbij genoeg was!
allen bedankt voor het meedenken!!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.