Op verzoek de gevraagde waardes n.a.v. dit topic: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/T3-time-outs-upload-stream-OFDMA/m-p/1489789#M316587
Het AOP is enkele weken geleden vervangen door het meest recente (wit rechthoekig met oranje Ziggo logo).
Er is geen splitter aanwezig (op verzoek van Ziggo). Modem is rechtstreeks aangesloten op het AOP.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is in het netwerk ook enkele uitval te zien, dat verklaart ook een probleem aan jouw kant. We houden het de komende dagen even in de gaten en geef de komende dagen even een update.
Klopt het dat je net het modem resette?
Klopt. Ik heb het modem zo'n twee uurtjes geleden opnieuw opgestart.
Ik kan gewoon niet anders concluderen dat het probleem in de wijkkast zit. Hierbinnen is immers recent alles door een monteur vervangen (o.a. een nieuwe AOP). De dBmV waardes waren eerst 12-13 en na omzetten in de wijkkast zijn ze nu een stuk lager. Maar dat heeft weer het probleem van instraling op de hogere kanalen als gevolg. Beetje regen drup verhaal..
Die conclusie deel ik ook met je dat het in het netwerk zit, het is vervelend dat je er ook uitval van ervaart en kijken we hier maandag/dinsdag even opnieuw naar.
Het is stil vanuit de kant van Ziggo..zal ik het er maar mee moeten doen? Dat kan de keus van Ziggo zijn maar dan ga ik bij het einde van mijn contracttermijn ook een keuze maken. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Graag of niet.
Goedemorgen @Edje040,
Excuses dat het even stilviel in dit topic, maar we zijn je zeker niet vergeten. Ik begrijp dat je dit graag opgelost wilt zien, want je wilt natuurlijk wel op je verbinding kunnen vertrouwen.
Ik zie dat het inderdaad gaat om instraling op de downstreamkanalen 25 tot en met 29, en dan met name op 27 en 28 (786 en 794 MHz), waar de fouten niet allemaal gecorrigeerd kunnen worden. De kans is zeer aannemelijk dat het probleem buitenshuis zit. Ik laat dit intern controleren en kom vanmiddag bij je terug in dit topic met een vervolgstap.
In de tussentijd ben ik benieuwd naar jouw ervaringen. Heb je, los van de zichtbare fouten, ook daadwerkelijk hinder ondervonden? Zo ja, kun je aangeven op welke datum en binnen welk tijdsbestek dit ongeveer was? Dan kan ik gerichter de vinger op de zere plek leggen.
Ik heb je verbinding laten controleren door een specialist. We zien geen uitval of extreem slecht signaal. De instraling is minimaal en veroorzaakt geen wegvallende verbinding.
Wat we wél zien, is dat een buurman een bijzonder slecht signaal heeft. Dat zou mogelijk storingen in de omgeving kunnen veroorzaken. We proberen op dit moment contact met deze persoon te leggen, zodat we daar een monteur naartoe kunnen sturen.
@Jesse dank voor je berichten.
Ik ervaar niet direct uitval. Soms Hapert het wat maar dat heb je met wifi wel eens. Dat zal niet aan de verbinding liggen.
De buurman op 2B heeft volgens mij inderdaad Ziggo aan de wifi apparatuur te zien. (nummer 2 zit bij KPN glas dacht ik).
Ik wacht de bevindingen af. Zodra ik zelf echt uitval merk dan meld ik me.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.