1
Vraag
2
Reacties
jmpleunis

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Constante bitrate loss als ik wil streamen naar twitch.tv

Geachte,

 

Recent heb ik mijn internet pakket verhoogd tot het 1000mbps/50mbps pakket omdat ik een hogere/ruimere snelheid nodig achte voor mijn hobby, het livestreamen naar Twitch.tv.

 

Echter heb ik sinds de upgrade qua upload niks anders dan problemen gehad m.b.t. het streamen.
Normaal dingen downloaden of streamen van netflix o.i.d. gaat super snel en zonder problemen. Maar zodra ik zelf iets wil streamen wordt de boel dusdanig instabiel dat ik niet anders doe dan frames drop vanwege de onregelmatige bitrate.

Ik heb zelf softwarematig van alles geprobeerd en ook heb ik een nieuwe ethernet kabel tussen mijn PC en de giga router gehangen.

Voorheen ging het streamen soepel en had ik nooit deze problemen, mijn pakket destijds was 500mbps/40mbps (compleet?) weet niet precies meer hoe dat pakket heet. Maar het lijkt mij sterk dat het pakket er iets mee te maken heeft.

 

Wanneer ik stream maak ik op z'n max gebruik van een bitrate van 6000kbps, dit past makkelijk in het pakket wat ik nu heb, en wat ik hier voor ook had.

 

Bijgesloten zijn wat screenshots hopelijk kan iemand daar wijs uit worden.

 

Configuratie

ConfiguratieConfiguratie

 

Downstream

downstream 1downstream 1downstream 2downstream 2downstream 3downstream 3

Upstream

Upstream.jpg

Networklogs

networklog 1networklog 1networklog 2networklog 2

Router status

Router statusRouter status

Ik hoop dat iemand hiermee uit de voeten kan en mij uit kan leggen wat ik eventueel kan doen om het wel werkende te krijgen!

 

Ik hoor het graag, bij voorbaat dank!

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Joey Pleunis

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP is zeer verouderd en niet geschikt voor 1000/50 Mbps. Een monteur zal een nieuw AOP moeten plaatsen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Bekijk in context

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @jmpleunis. Zo te zien ben je druk aan de slag geweest en heb je van @tobiastheebe de nodige tips ontvangen, waarvoor dank natuurlijk. De 2-gats AOP mag inderdaad vervangen worden door een monteur, deze heb ik direct voor je ingepland. Zoals al werd aangegeven is het vervangen van het AOP onze verantwoordelijkheid en daarom kosteloos, de volledige voorwaarden kan je hier vinden. 

 

De afspraak staat nu gepland voor vrijdag 15-10 aanstaande tussen 8.00 en 13.00 uur. Past het niet? In de bevestigingsmail van de afspraak kan je een link vinden om het tijdvak zelf te wijzigen. Je kunt hiervoor ook inloggen in je MijnZiggo account. Houd je ons op de hoogte over de afloop?

Bekijk in context

39 Reacties 39
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Op het OFDM-kanaal is ruis aanwezig (uncorrectable RS errors en grote hoeveelheid correctable errors). In de log wordt tevens met regelmaat FEC lock loss/recovery gemeld omtrent het OFDM-kanaal. Er zijn verder vrij veel T3 timeouts te zien, welke waarschijnlijk hiermee verband houden. Tenslotte zie ik een vrij groot verschil in laagste/hoogste vermogen (5 dBmV) in de downstream.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

 

Bij Internet Max (600/40 Mbps) wordt het OFDM-kanaal niet gebruikt. Je kunt een downgrade overwegen.

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor je snelle reactie!!

 

Deze aansluiting is waar alles binnenkomt (huiskamer/woonkamer) de router staat hier zo'n meter boven, en mijn PC staat aan de andere kant van de kamer (2 meter) met een cat6 kabel verbonden.

 

Deze splitter en kabels komen uit het pakket wat ik recent van ziggo heb mogen ontvangen vanwege het nieuwe pakket!

aop 2.jpegaop 1.jpeg

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De witte kabel gaat direct naar de router

en de zwarte gaat direct naar de TV box (vergeef me, ik weet niet alle officiele benamingen)

 

Ook zit er een netwerk kabel van de TV box naar de router

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP is zeer verouderd en niet geschikt voor 1000/50 Mbps. Een monteur zal een nieuw AOP moeten plaatsen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ah dat verklaart een hoop! Ik ga mijn gegevens invullen! Weet jij of hier kosten aan zijn verbonden voor mij? Dit wil ik graag vooraf weten voordat ik ergens mee in stem/ akkoord ga!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo, vervangen is kosteloos.

 

Is de witte kabel die links van het AOP uitsteekt in gebruik?

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dat is een goeie vraag, ik dacht van niet. ik ga dit even nakijken, momentje aub

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb even gekeken, maar die kabel loopt onder een plint achter een vastgezette kachelombouw. Maar naar mijn weten wordt die niet elders gebruikt. Wellicht kan een monteur dat ter plekken bekijken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Belangrijk is dat er geen ongebruikte/niet-aangesloten kabels zijn aangesloten op het AOP. Het is niet duidelijk of deze kabel de toevoerkabel is (en elders op de groene buitenkabel is afgemonteerd) of dat het een oude TV-kabel naar bijvoorbeeld een slaapkamer is. Ik vermoed dat het laatste het geval is. De monteur zal de situatie ter plekke bekijken.

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik gok eigenlijk ook op het laatste, want er ligt op de slaapkamer wel een bundel snoer die er op lijkt. maar ik ben er niet zeker van. Inderdaad, de monteur kan het bekijken t.z.t.

Nogmaals enorm bedankt voor de immens hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan! Ik kijk uit naar verdere updates.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @jmpleunis. Zo te zien ben je druk aan de slag geweest en heb je van @tobiastheebe de nodige tips ontvangen, waarvoor dank natuurlijk. De 2-gats AOP mag inderdaad vervangen worden door een monteur, deze heb ik direct voor je ingepland. Zoals al werd aangegeven is het vervangen van het AOP onze verantwoordelijkheid en daarom kosteloos, de volledige voorwaarden kan je hier vinden. 

 

De afspraak staat nu gepland voor vrijdag 15-10 aanstaande tussen 8.00 en 13.00 uur. Past het niet? In de bevestigingsmail van de afspraak kan je een link vinden om het tijdvak zelf te wijzigen. Je kunt hiervoor ook inloggen in je MijnZiggo account. Houd je ons op de hoogte over de afloop?

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Beste Monica,

 

Wat een super service dit! vrijdag komt prima uit, ik ben de hele dag thuis.

 

Ik zie de monteur graag tegemoet!

 

Ik zal na afloop op deze thread een bericht plaatsen!

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De monteur is 5 min geleden vertrokken!

 

Ik merk nu al direct verbetering in de verbinding! Ook erg vriendelijke monteur die mij het een en ander goed heeft uitgelegd! Kudos!
Dit weekend zal ik wat uitgebreider gaan werken met wat ik als hobby doe, dus ik zal rond maandag nog een laatste update plaatsen op deze thread!

Ziggo, tot zover bedankt voor alle hulp! Jullie zijn toppers!

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Helaas bleek dit van korte duur. Vanochtend had ik een testje gedaan van ongeveer 45 minuten. stabiel en precies wat de verwachting was. Echter nu ik weer keek was het weer zoals van voor vanmorgen. Is er nog iets wat ik zelf kan doen/aanpassen?

 

Hoor het graag

 

Met vriendelijke groet,

 

Joey Pleunis

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hieronder een screenshot van de Routerstatus -> upstream. 1 kanaal heeft een andere modulatie, is dat al genoeg om voor mij deze problemen weer te verzorgen? Of ligt het wellicht elders (al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik dan niet weet waar haha)

Router status 17:04 15-10-2021Router status 17:04 15-10-2021

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dit gaat inderdaad nog niet naar behoren. Het aantal T3 timeouts t.o.v. de overige kanalen is ook opvallend. Terugval van 64-QAM naar 16-QAM of QPSK wordt veroorzaakt door ruis. Ik zie nu dat hiervan ook al sprake was op 12-10, toen ook op 31,8 MHz.

 

Hier moet opnieuw naar worden gekeken door Ziggo.

jmpleunis
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Oke, ik ben bang dat het wellicht in de "kabel" zit. de monteur had het over dat het geen "groene" kabel was o.i.d. ik weet niet meer precies wat hij zei. Maar volgens zijn meting met zijn apparaat was het goed, en de status was groen.

 

EDIT: Tobias, wederom bedankt voor de snelle reactie! deze community zorgt er goed voor dat ik mij gehoord voel!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Weet je inmiddels hoe het zit met de witte kabel naast het AOP? Als die kabel wél de toevoerkabel is, dan moet er elders in huis (kruipruimte?) een koppeling zijn met de groene buitenkabel en met de koppeling zou dan ook een probleem kunnen zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic