Geachte,
Recent heb ik mijn internet pakket verhoogd tot het 1000mbps/50mbps pakket omdat ik een hogere/ruimere snelheid nodig achte voor mijn hobby, het livestreamen naar Twitch.tv.
Echter heb ik sinds de upgrade qua upload niks anders dan problemen gehad m.b.t. het streamen.
Normaal dingen downloaden of streamen van netflix o.i.d. gaat super snel en zonder problemen. Maar zodra ik zelf iets wil streamen wordt de boel dusdanig instabiel dat ik niet anders doe dan frames drop vanwege de onregelmatige bitrate.
Ik heb zelf softwarematig van alles geprobeerd en ook heb ik een nieuwe ethernet kabel tussen mijn PC en de giga router gehangen.
Voorheen ging het streamen soepel en had ik nooit deze problemen, mijn pakket destijds was 500mbps/40mbps (compleet?) weet niet precies meer hoe dat pakket heet. Maar het lijkt mij sterk dat het pakket er iets mee te maken heeft.
Wanneer ik stream maak ik op z'n max gebruik van een bitrate van 6000kbps, dit past makkelijk in het pakket wat ik nu heb, en wat ik hier voor ook had.
Bijgesloten zijn wat screenshots hopelijk kan iemand daar wijs uit worden.
Configuratie
Downstream
Upstream
Networklogs
Router status
Ik hoop dat iemand hiermee uit de voeten kan en mij uit kan leggen wat ik eventueel kan doen om het wel werkende te krijgen!
Ik hoor het graag, bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Joey Pleunis
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het AOP is zeer verouderd en niet geschikt voor 1000/50 Mbps. Een monteur zal een nieuw AOP moeten plaatsen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Hey @jmpleunis. Zo te zien ben je druk aan de slag geweest en heb je van @tobiastheebe de nodige tips ontvangen, waarvoor dank natuurlijk. De 2-gats AOP mag inderdaad vervangen worden door een monteur, deze heb ik direct voor je ingepland. Zoals al werd aangegeven is het vervangen van het AOP onze verantwoordelijkheid en daarom kosteloos, de volledige voorwaarden kan je hier vinden.
De afspraak staat nu gepland voor vrijdag 15-10 aanstaande tussen 8.00 en 13.00 uur. Past het niet? In de bevestigingsmail van de afspraak kan je een link vinden om het tijdvak zelf te wijzigen. Je kunt hiervoor ook inloggen in je MijnZiggo account. Houd je ons op de hoogte over de afloop?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op het OFDM-kanaal is ruis aanwezig (uncorrectable RS errors en grote hoeveelheid correctable errors). In de log wordt tevens met regelmaat FEC lock loss/recovery gemeld omtrent het OFDM-kanaal. Er zijn verder vrij veel T3 timeouts te zien, welke waarschijnlijk hiermee verband houden. Tenslotte zie ik een vrij groot verschil in laagste/hoogste vermogen (5 dBmV) in de downstream.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Bij Internet Max (600/40 Mbps) wordt het OFDM-kanaal niet gebruikt. Je kunt een downgrade overwegen.
Bedankt voor je snelle reactie!!
Deze aansluiting is waar alles binnenkomt (huiskamer/woonkamer) de router staat hier zo'n meter boven, en mijn PC staat aan de andere kant van de kamer (2 meter) met een cat6 kabel verbonden.
Deze splitter en kabels komen uit het pakket wat ik recent van ziggo heb mogen ontvangen vanwege het nieuwe pakket!
De witte kabel gaat direct naar de router
en de zwarte gaat direct naar de TV box (vergeef me, ik weet niet alle officiele benamingen)
Ook zit er een netwerk kabel van de TV box naar de router
Het AOP is zeer verouderd en niet geschikt voor 1000/50 Mbps. Een monteur zal een nieuw AOP moeten plaatsen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Ah dat verklaart een hoop! Ik ga mijn gegevens invullen! Weet jij of hier kosten aan zijn verbonden voor mij? Dit wil ik graag vooraf weten voordat ik ergens mee in stem/ akkoord ga!
Het AOP valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo, vervangen is kosteloos.
Is de witte kabel die links van het AOP uitsteekt in gebruik?
Dat is een goeie vraag, ik dacht van niet. ik ga dit even nakijken, momentje aub
Ik heb even gekeken, maar die kabel loopt onder een plint achter een vastgezette kachelombouw. Maar naar mijn weten wordt die niet elders gebruikt. Wellicht kan een monteur dat ter plekken bekijken.
Belangrijk is dat er geen ongebruikte/niet-aangesloten kabels zijn aangesloten op het AOP. Het is niet duidelijk of deze kabel de toevoerkabel is (en elders op de groene buitenkabel is afgemonteerd) of dat het een oude TV-kabel naar bijvoorbeeld een slaapkamer is. Ik vermoed dat het laatste het geval is. De monteur zal de situatie ter plekke bekijken.
Ik gok eigenlijk ook op het laatste, want er ligt op de slaapkamer wel een bundel snoer die er op lijkt. maar ik ben er niet zeker van. Inderdaad, de monteur kan het bekijken t.z.t.
Nogmaals enorm bedankt voor de immens hulp!
Graag gedaan! Ik kijk uit naar verdere updates.
Hey @jmpleunis. Zo te zien ben je druk aan de slag geweest en heb je van @tobiastheebe de nodige tips ontvangen, waarvoor dank natuurlijk. De 2-gats AOP mag inderdaad vervangen worden door een monteur, deze heb ik direct voor je ingepland. Zoals al werd aangegeven is het vervangen van het AOP onze verantwoordelijkheid en daarom kosteloos, de volledige voorwaarden kan je hier vinden.
De afspraak staat nu gepland voor vrijdag 15-10 aanstaande tussen 8.00 en 13.00 uur. Past het niet? In de bevestigingsmail van de afspraak kan je een link vinden om het tijdvak zelf te wijzigen. Je kunt hiervoor ook inloggen in je MijnZiggo account. Houd je ons op de hoogte over de afloop?
Beste Monica,
Wat een super service dit! vrijdag komt prima uit, ik ben de hele dag thuis.
Ik zie de monteur graag tegemoet!
Ik zal na afloop op deze thread een bericht plaatsen!
De monteur is 5 min geleden vertrokken!
Ik merk nu al direct verbetering in de verbinding! Ook erg vriendelijke monteur die mij het een en ander goed heeft uitgelegd! Kudos!
Dit weekend zal ik wat uitgebreider gaan werken met wat ik als hobby doe, dus ik zal rond maandag nog een laatste update plaatsen op deze thread!
Ziggo, tot zover bedankt voor alle hulp! Jullie zijn toppers!
Helaas bleek dit van korte duur. Vanochtend had ik een testje gedaan van ongeveer 45 minuten. stabiel en precies wat de verwachting was. Echter nu ik weer keek was het weer zoals van voor vanmorgen. Is er nog iets wat ik zelf kan doen/aanpassen?
Hoor het graag
Met vriendelijke groet,
Joey Pleunis
Hieronder een screenshot van de Routerstatus -> upstream. 1 kanaal heeft een andere modulatie, is dat al genoeg om voor mij deze problemen weer te verzorgen? Of ligt het wellicht elders (al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik dan niet weet waar haha)
Dit gaat inderdaad nog niet naar behoren. Het aantal T3 timeouts t.o.v. de overige kanalen is ook opvallend. Terugval van 64-QAM naar 16-QAM of QPSK wordt veroorzaakt door ruis. Ik zie nu dat hiervan ook al sprake was op 12-10, toen ook op 31,8 MHz.
Hier moet opnieuw naar worden gekeken door Ziggo.
Oke, ik ben bang dat het wellicht in de "kabel" zit. de monteur had het over dat het geen "groene" kabel was o.i.d. ik weet niet meer precies wat hij zei. Maar volgens zijn meting met zijn apparaat was het goed, en de status was groen.
EDIT: Tobias, wederom bedankt voor de snelle reactie! deze community zorgt er goed voor dat ik mij gehoord voel!
Weet je inmiddels hoe het zit met de witte kabel naast het AOP? Als die kabel wél de toevoerkabel is, dan moet er elders in huis (kruipruimte?) een koppeling zijn met de groene buitenkabel en met de koppeling zou dan ook een probleem kunnen zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.