Nollgele5oem

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Constant wegvallen van internet

Sedert bijna een jaar nu constant uitvallen van de uitgaande verbinding.

 

Alle kabels gecontroleerd

Settings

Kabels vervangen

Alleen modem steekt nu in de AOP

Tot 14 keer per dag uitval

Alle WIFI apparaten afgekoppeld.

Hele netwerk losgetrokken

Nieuw modem.

Nieuw AOP.

Nieuwe switches

Monteur is ook geweest

Iedere keer vervalt de outgoing met de welbekende berichten van Unicast, geen response etc etc.

Ik ben nu aan het einde van mijn latijn. Mijn werk en privé lijden eronder. Wie moet ik aan de oren trekken om dit eens en voor altijd opgelost te krijgen? Mijn excuses voor de naam van de attachment maar ik kan er geen beter woord meer voor verzinnen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Nollgele5oem Dankjewel voor de terugkoppeling! Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost nadat de monteur de koppelingen verderop in het netwerk vervangen heeft. We zijn blij dat de verbinding nu weer naar volle tevredenheid werkt. Voor de storingsperiode heb ik op basis van het moment van melden v.d. storing t/m het oplossen van de storingen een vergoeding berekend. Wil je op mijn privebericht reageren en laten weten of je akkoord met deze vergoeding?

Bekijk in context

26 Reacties 26
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De log meldt mislukkende periodieke ranging en continue T3 timeouts, dit impliceert een signaalprobleem in de upstream.

 

Zou je een foto van het AOP en de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Tobias

 

Hier alvast de upload data. Ik had hem juist nog ge-reboot, maar er zijn wel alweer 2 T3 meldingen. Ik maak zo even foto's van de AOP

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

En de foto's van AOP en Modem

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vermogen en modulatie zijn goed op alle kanalen, mogelijk wordt de upstream verstoord. Gezien het modem direct op het AOP is aangesloten, zou de oorzaak daarvan buitenshuis moeten liggen.

 

De buitenkabel, het AOP en de (IEC/F-)kabel naar het modem zien er prima uit.

 

Vermoedelijk heb je ook al gecontroleerd of de stekkers maximaal zijn aangedrukt op AOP en modem?

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Al meerdere malen, ook met verschillende kabels.  De kabel in de AOP valt goed diep erin. Ik vind dat de splitter er niet zo mooi diep invalt. Maar ik heb het probleem ook zonder de splitter dus ik denk dat ik die kan uitsluiten. Is trouwens ook al eens vervangen voor een nieuwe.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Met het verwijderen van de splitter c.q. direct aansluiten van het modem op het AOP is de binnenhuisinstallatie al uitgesloten. Hoewel ik eerder aangaf dat het vermogen van 45~46 dBmV goed is, laat dit te weinig marge over voor het aansluiten van een splitter, het vermogen is op het AOP idealiter 38~40 dBmV.

 

Het lijkt mij verstandig om het signaal verder onder de loep te laten nemen door een moderator (Ziggo-medewerker), deze komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

OK, dank je, Tobias

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

een paar prints van de upstream van vandaag. Werken is maar weer niet mogelijk

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie inderdaad duidelijk problemen, partial bonding en een T4 timeout. Het vermogen blijft goed tijdens storingsmomenten/uitval, mijn vermoeden is dus ruis/interferentie in de upstream.

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het vermogen staat nu constant op 43 en zijn juist naar 44 gegaan. 

Jammer dat ik niet trenden kan. Ik zag in een ooghoek dat kanaal 1 als eerste naar 47 schoot bij de vorige uitval. Die fluctueert ook het meeste zo tussen 43-45.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Die fluctuaties zijn te groot, hieronder mijn US (op UBC1318ZG) de afgelopen week, ter vergelijking:

 

20220523-01.png

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De Status van vanmorgen. De log is te kort eigenlijk en kan maar een dik uur aan of zo qua meldingen

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

En een printout van de upstream. Weer opgekropen naar 45 dBmV en 54 T3 Timeouts

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De log toont mislukkende ranging tussen 7:41 en 8:00, nog steeds de oorspronkelijke problemen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Nollgele5oem en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend vervelend dat je al zo'n lange tijd problemen consateert met de internetverbinding! Ik kan mij voorstellen dat dit verre van handig is op het moment dat je thuis aan het werk bent. Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic aan de bel trekt. Zo te lezen heeft onze expert @tobiastheebe al een aantal belangrijke zaken met je nagelopen en uitgesloten. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en het valt mij op dat het signaal van het modem nogal fluctueert. Het ene moment staat je modem online met 45dBmv en een ander moment op maximum vermogen v. rond de 50 dBmv. Daarnaast zie ik op een aantal momenten dat er ruis aanwezig is op zowel de down- als upstream. 

Ondanks de tot dusver ondernomen aanpassingen in de installatie zie ik dus nog steeds enkele ongeregeldheden. Het lijkt mij verstandig dat er een netwerkmonteur langskomt om het signaal onder de loep te nemen. Ik heb hiervoor een afspraak ingepland met een monteur op dinsdag 31 mei 2022 tussen 12 en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken.

Als je een Vodafone mobiel abonnement hebt, kan ik kosteloos Wifiback-up voor je regelen ter overbrugging tot het monteursbezoek. Zo kun je via jouw mobiele telefoon via een mobiel hotspot toch internette. Laat maar weten of je hiervan gebruik wenst te maken. 

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Paul

 

Dank je voor het inplannen van de monteur. Dinsdag past prima.

Ik heb een Vodafone zakelijk abonnement dus ik gebruik die al af en toe als Hotspot.

Dus alles OK van die kant.

 

Bedankt en hopelijk niet tot later als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Groeten

 

Leon

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Nollgele5oem Top dat de afspraak van dinsdag 31 mei 2022 jou schikt. Ik heb er vertrouwen in dat de monteur het probleem oplost. We houden contact via dit topic tot het allemaal weer naar wens functioneert. 

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nou, de aanfluiting van de dag / week /maand heb ik nu ook gehad. De monteur kwam keurig in de genoemde tijd en vroeg me wat hij voor me kon doen. Ik heb hem uitgelegd wat het probleem was en wat hier is besproken. Internet uitval,dBmV problemen, geen TV kunnen kijken en ga zo maar door. De geachte man antwoorde dat hij daar niets aan kon doen en dat alles in orde leek met het signaal en dat voor dit soort zaken eigenlijk een netwerkmonteur moest komen.  Dus de ader in mijn nek ging op spanning. Zeker nadat ik ook nog in mijn brievenbus een nieuwe voice control afstandsbediening kreeg wat leuk is voor bij het TV kijken....wat al 2 maanden over de Ziggo app en chromecast moet gebeuren. Dat spande helemaal de kroon....Dus wat is de volgende stap? Netwerkmonteur of een ander provider proberen ??

 

I am not amused, geloof me!!

Nollgele5oem
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Paul ...Zie mijn bericht hierboven. Er stond dus de verkeerde monteur aan de deur. Wat nu??

Uitgelicht topic