wakkeropweg

Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Constant storingen en uitval apparatuur

Ik heb voortdurend storingen en uitval van apparatuur.

Het begint bij 2x een piep in de telefoon wanneer ik zit te bellen, daarna gaat het heel hard zoemen en trillen, daarna gaat het harder trillen en zoemen. Intussen blijft facebook en outlook hangen waardoor ik vaak pas na 5 of 10 minuten een klacht bij ziggo in facebook PB en een email aan de rest kan sturen.

In de ziggo arris modem staat het bol van T3 meldingen en storingen na rs zowel bij upload als download.

 

Ik vond een vergelijkbaar probleem. Heb inmiddels alle adviezen opgevolgd.

1. Kapje van de splitter uit 2007 er afgehaald

2. De tv en de internet kabel in elkaars gaatje gestopt. (TV GEEFT NOOIT PROBLEMEN)

3. De door ziggo opgestuurde coaxkabel erop gezet.

4. Een andere internet kabel op de arris modem gezet.

5. Met een puntje de modem gereset. + stekker eruit gehaald.

6. Met opstarten direct naar modem gegaan om te kijken wat er gebeurd.

7. Om 12.40 heb ik gereset. Mijn inloggen erna kon ik niet zien.

8. Wel PING 192.168.178.1 (192.168.178.1): 64 data bytes
72 bytes from 192.168.178.1: seq=0 ttl=64 time=140.000 ms
--- 192.168.178.1 ping statistics ---
3 packets transmitted, 1 packets received, 66% packet loss
round-trip min/avg/max = 140.000/140.000/140.000 ms

 

En

Trace Statistics : traceroute to 192.168.178.1 (192.168.178.1), 30 hops max, 38 byte packets
1 192.168.178.1 (192.168.178.1) 0.000 ms 0.000 ms 0.000 ms
Trace complete.

 

33 Reacties 33
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De downstream vertoont willekeurig verspreide uncorrectable RS errors, deze zouden 0 moeten zijn. Je noemt een splitter van 2007, dat zou betekenen dat deze aan vervanging toe is.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de (volledige) downstream- en historie-gegevens willen plaatsen?

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

aop in woonkamer muur naar buren.

splitter van 2007

tv nooit problemen

internet de hele dag en nacht door.

modem is 1.5 meter van stopkontakt.

Pc + telefoon bedraad aangesloten. Wifi gebruik ik niet !

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Het AOP en de splitter zijn beide (gelukkig) veel nieuwer dan 2007, ze zijn van 2019 of nieuwer. De kabels zijn ook up-to-date. Blijf de vraag waarom er uncorrectable errors aanwezig zijn.

 

Ik mis nog de eerste downstream-tabel, waarop in bestand 8-8-2022 11.00.png nog net de onderkant van te zien is. Zou je verder de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

297445291_1417772882059105_1189783186164530062_n.png297396983_1050753492246092_2891166252690420762_n.png297386039_571757368070508_7471530464800543516_n.png295670680_5005848032877433_5637963687216817365_n.jpg8-8-2022 11.00.png8-8-2022 11.00 deel 2.png8-8-2022 11.00 deel 3.png298219555_567966268306313_6998213844153342242_n.png

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

298357596_596763865426643_1036816822035804158_n.jpg297886973_543927460842849_1795318136137452091_n.jpg12.30 enorme trillingen en enorm gezoem. kan geen bericht plaatsen aan ziggo pb. Dat is ieder half uur 10 minuten.

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er staat 2007 op de splitter!!!

die andere even zoeken

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Nu begrijp ik dat je naar de datumcode van de splitter verwijst, 2007 = juli 2020.

 

De oorzaak van trillingen en gezoem ligt niet bij Ziggo.

 

Ik mis helaas nog steeds de eerste tabel op het tabblad Downstream. De andere gegevens had je allemaal eerder al geplaatst.

 

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten en controleren of je verbetering in de stabiliteit ervaart? Zou je verder deze instellingen willen toepassen?

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

296710425_5036498769812359_7712787226578727357_n.jpggeschiedenis 1 8-8 12.44.jpggeschiedenis 2 12.45 8-8.jpggeschiedenis 3 8-8.jpggeschiedienis 4 8-8.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

In de log is uitval zichtbaar, gisteren om 19:10 en 19:20. De meldingen SYNC timing failure, MDD timeout, RCS partial service en T4 timeout geven problemen in de downstream aan. De uncorrectable errors houden hier waarschijnlijk verband mee.

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

pinpplotter 8-8-22 13.11.jpgpingplotter 2 8-8-22-13.12.jpgEn wat is dan de oorzaak? en wat is de oplossing? Het is al 1.5 jaar iedere dag en na de laatste ziggo verzwaring is de storing 10 minuten per half uur met getril en gezoem erbij. Ook bij de glasvezelkast hier iets verderop! Die begint te RRRRRRRRRRRRR geluid te maken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Ik heb je vorige topic ook gelezen en zag dat je daar een foto had geplaatst van de wijkcentrum-kast van Ziggo, daar komt inderdaad glasvezel op binnen. Er zijn ventilators aanwezig in de kast, i.t.t. andere straatkasten, waarschijnlijk hoor je deze aanslaan.

 

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten en controleren of je verbetering in de stabiliteit ervaart? Controleer daarbij ook of de stekker aan zowel AOP- als modemzijde maximaal aangedrukt zijn. Zou je verder deze instellingen willen toepassen?

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internetkabel nu rechtstreeks in de muur

Zo te zien staat alles goed in het modem.

In de  pingplotter is er gedoe in de upc kabel. 62.195.57.1

en in nog iets      213.46.182.38

wakkeropweg_0-1659958908101.png

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De screenshots van PingPlotter zijn allemaal extreem verkleind en onleesbaar, maar er is duidelijk packet loss aanwezig en ook de latency is veel te hoog. Aan foto's die je eerder hebt geplaatst zie ik dat je via ethernet werkt, dus Wi-Fi is ook uitgesloten.

 

Kun je het modem opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream/upstream/historie-gegevens plaatsen? Ik ben benieuwd of er dan nog signaalproblemen zichtbaar zijn.

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als je naar mijn facebook gaat kun je alles bekijken. Ik moet allemaal toeren uithalen om deze info in dit menuutje te proppen. ik heb geen smartphone!

https://www.facebook.com/ingriddorus

ik heb ook allemaal filmpjes kan ik ook niet in dit menuutje krijgen

ik heb word documenten, lukt ook niet.

modem opstarten gister 3 keer vandaag 2 keer.

Na een paar minuten verdwijnt mijn IP adres ook.

om 14.00 mijn modem gereset.

1. coax eruit, daarna de modem uitgezet met een pinnetje  daarna de stekker eruit. Toen de stekker er weer in en daarna de coax er weer bij.

 

Mijn wachtwoord herkende hij niet mer, daarna mijn pc ook niet. geschiedenis niet weg.

Ping geen verschil.Hoop dat ie zo duidelijker is

wakkeropweg_0-1659960563046.png

wakkeropweg_1-1659960694191.png

 

wakkeropweg_2-1659960729383.pngwakkeropweg_3-1659960753355.png

 

wakkeropweg_4-1659960772669.pngwakkeropweg_5-1659960796312.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Ik heb geen Facebook-account dus kan jouw account niet bekijken.

 

De tot nu geplaatste gegevens laten zien dat er signaalproblemen (het lijken korte onderbrekingen) aanwezig zijn in de downstream. Om 11:59 zie ik ook een dergelijke onderbreking terug in de log. Ik sluit niet uit dat er een probleem speelt tussen AOP en EV (straatkast), dat verder onderzocht moet worden door een monteur.

wakkeropweg
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er zijn hier 13 monteurs geweest die maar volhouden dat de kabel goed is. Maar met ieder half uur ellende vind ik niet dat het goed is. Ziggo weigert ook om nog een keer een monteur te sturen, ze weigeren een specialist en ze weigeren onderzoek. De aarding en vereffening  in die glasvezelkast deugt niet de vereffening ligt in het zand is donkergroen en gedraagt zich als alternatieve aardpen. Op mijn vraag wanneer de aardpennen voor het laatst zijn nagezien of vervangen krijg ik geen antwoord.

wakkeropweg_1-1659961177844.png

 

wakkeropweg_0-1659961008145.png

In de pingplotter verdwijnt steeds mijn ip adres en is er een dubbel upc nummer die conflikten hebben.

wakkeropweg_2-1659961290750.png

14.23 begint weer keihard te zoemen en een berichtje in facebook pb naar ziggo stagneert. in de plotter hierboven zie je van er 10 minuten uitval is.

die harde zoem zie je terug in de upc wordt dikker rood om 14.23.

wakkeropweg_3-1659961593298.png

 Naar mijn idee zijn dit hogere harmonischen.

13.44 verstoring. Elke storing kan ik terug herlijden naar treinen die tussen Stroe en Assel rijden. iedere keer om de zelfde tijd de zelfde storing en eergister was ik in Stroe, kootwijk en Assel en heb dat op lokatie ook gevoeld. Bij 2 treinen die langs kwamen in kootwijk vielen er beide keren een fietser precies op dezelfde plek. Op die plek is een straalzender van vodafone. er staan 4 masten. Staatbusch terreur heeft 5 weken geleden wifi in het bos aangelegd. Er staat een tetramast. De treinen rijden op hf signaal en gebruiken alle masten voor hun netflixende klanten. Ik heb het gevoel dat het signaal wordt weggedrukt wanneer er treinen langskomen.Dit monitor ik al langere tijd.

 

wakkeropweg_4-1659962261448.png

wakkeropweg_5-1659962419950.png

Op dat kruispunt vallen de mensen van hun fiets. Kootwijk!

wakkeropweg_6-1659962553912.png

Mijn verslag van afgelopen vrijdag:

15.13  valleilijn van barneveld naar Amersfoort bij de overgang voor fietsen

17.00 trein apeldoorn naar Barneveld bij tol negen

17.05 trein barneveld apeldoorn bij tolnegen

17.35 heel hard zoemen bij kootwijk hondenbos

17.36 trein stroe naar apeldoorn, fietser knalt op stoeprand

17.53 start zoemen en trillen

17.54 trein apeldoorn stroe , harder trilen en zoemen, 17.57 vliegt weer een fiets uit de bocht zelfde plek

17.59 harder trillen en zoemen

18.03 duitse trein met 4 wagons

18.08 trein Stroe naar Apeldoorn

18.37 trein

Assel

19.05 trilde bijna niet

19.07 trein trilt meer en zware zoem

19.36 begint het tezoemen

19.40 gaat het harder zoemen

19.42 bomen dicht

19.43 trein van kootwijk naar apeldoorn

 

 

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Een storingsmonteur controleert alleen het vermogen en misschien de MER (signaal/ruis-verhouding), maar meer ook niet. Problemen die niet continu aanwezig zijn (hetgeen hier speelt) komen daarbij niet aan het licht. Wat de log toont lijken echt kortstondige onderbrekingen in het signaal. Een (gespecialiseerd) netwerkmonteur kan de kabel controleren op schade met een TDR-meter, een impedantieverschil wordt daarbij als piek zichtbaar in de grafiek.

Uitgelicht topic