1
Vraag
2
Reacties
Pelpinda

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connexoon Box (Somfy) verbinden met Connectbox

Het topic maar weer eens even openen, want na de overstap van KPN naar Ziggo werken alle externe apparaten die met een app worden aangestuurd niet meer waar onder de Somfy connexoon box.
Na telefonisch contact met Ziggo wordt gezegd dat het niet ondersteund wordt. Wel vreemd, want het gaat toch over de connectbox, dan moet je toch kunnen aangeven hoe dat werkt en waar je wat moet instellen.
Maar goed een laatste poging... hopelijk is er iemand die middels screenshots kan aangeven wat er precies ingevuld moet worden?

Ik log in het modem in: geavanceerde instellingen > ip- en poortfiltering en voeg regels toe, maar hoe moet je een ip range instellen?
Hoe stel ik .overkiz.com ergens in?
Wat is het verschil met afzenderpoort en bestemmingspoort? Bij welke moet ik de 123 of de 18888 invullen?
Wat doe ik met de NTP instelling? Etc. etc. etc.

•The Connexoon uses DHCP to configure its ethernet interface. (IP,netmask,defaut gateway and DNS servers addresses)
• The Connexoon needs to resolve Somfy server names through the configured DNS server (whole .overkiz.com domain)
• IP range used: 178.32.15.129 to 178.32.15.254
• The Connexoon sends UDP packets to port 123 and receives related UDP answers from overkiz servers (NTP)
• The Connexoon regularly sends UDP packets to port 18888 and receives related UDP answers of overkiz servers
• The Connexoon regularly connects through HTTPS to Overkiz servers (TCP port 443)
• The Connexoon connects through HTTP to Overkiz servers during recovery (TCP port 80)
• The Connexoon will only work if incoming UDP packets (from overkiz servers port 18888 to the device) are accepted in a time window of at least 30 seconds since the last outgoing UDP packet (device to overkiz servers port 18888).
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vermoed dat je modem in Dual Stack Lite staat.
IPv6 en een gedeelde IPv4.

Maar om kort te gaan, neem contact op met Ziggo en vraag of je modem in IPv4 gezet kan worden, dan kun je port forwarding weer toepassen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Reset het apparaat eens, en dan opnieuw installeren .
Pelpinda
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reeds meerder malen gedaan, maar heeft niet geholpen. Probleem is echt de firewall. Deze moet ingesteld worden, maar het is niet duidelijk hoe....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Port forwarding gaat in het modem bij port forwarding.

Ik begrijp dat je in ieder geval de volgende poorten moet forwarden: 123 - 18888 - 80

Port forwarding op de Connectbox

Het voorbeeld hierboven is niet letterlijk zo over te nemen.
De IP range die je hierboven ziet is een voorbeeld uit een uitleg voor een bedrijfstoepassing.

Maar hoe heb je dit systeem de vorige keer geïnstalleerd?

Op deze pagina staan gebruiksaanwijzingen voor de Connexoon, maar mogelijk heb je die ook al gezien:
https://www.somfy.nl/producten/1811429/connexoon-io
Pelpinda
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas komt bij mij in het lijstje beveilging port forwarding helemaal NIET voor?!?! net als poort triggering en DMZ... kortom... hoe krijg je het dan toch voor elkaar om dit in te stellen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vermoed dat je modem in Dual Stack Lite staat.
IPv6 en een gedeelde IPv4.

Maar om kort te gaan, neem contact op met Ziggo en vraag of je modem in IPv4 gezet kan worden, dan kun je port forwarding weer toepassen.
Pelpinda
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteravond laat iemand van ziggo via de chat gesproken. Die wist plotseling ineens WEL wat er moest gebeuren. Die meldde dat iets met IPv4 geregeld moest worden.
Vervolgens vergat ze op de knop te drukken en moest een collega het later NOG eens doen.
Ik ga nog wel een officiële klacht indienen, want de dame die ik vorige week sprak aan de telefoon en bleef beweren dat ze mij niet verder wilden helpen, kunnen ze beter ontslaan.
Een dag later wederom contact gehad met Ziggo, omdat we wilden opzeggen. Dat kon niet, want... er moet dan eerst nog een monteur komen om het probleem op te lossen. Die afspraak staat, maar gaan we afzeggen, want... na heel lang zeuren en veel bellen... WERKT HET nu wel!!!
NOOIT MEER Ziggo, wat een vreselijke ervaring.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Pelpinda welkom op onze Community. Je hebt er nogal wat moeite voor moeten doen begrijp ik! Het gaat om een relatief eenvoudige handeling van onze kant, dat had ook sneller gekund. In een notendop heeft het advies van Be rt voor de oplossing gezorgd zo te lezen. Ik wens je na deze opstartproblemen veel plezier toe met de diensten 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic