Het topic maar weer eens even openen, want na de overstap van KPN naar Ziggo werken alle externe apparaten die met een app worden aangestuurd niet meer waar onder de Somfy connexoon box.
Na telefonisch contact met Ziggo wordt gezegd dat het niet ondersteund wordt. Wel vreemd, want het gaat toch over de connectbox, dan moet je toch kunnen aangeven hoe dat werkt en waar je wat moet instellen.
Maar goed een laatste poging... hopelijk is er iemand die middels screenshots kan aangeven wat er precies ingevuld moet worden?
Ik log in het modem in: geavanceerde instellingen > ip- en poortfiltering en voeg regels toe, maar hoe moet je een ip range instellen?
Hoe stel ik .overkiz.com ergens in?
Wat is het verschil met afzenderpoort en bestemmingspoort? Bij welke moet ik de 123 of de 18888 invullen?
Wat doe ik met de NTP instelling? Etc. etc. etc.
•The Connexoon uses DHCP to configure its ethernet interface. (IP,netmask,defaut gateway and DNS servers addresses)
• The Connexoon needs to resolve Somfy server names through the configured DNS server (whole .
overkiz.com domain)
• IP range used: 178.32.15.129 to 178.32.15.254
• The Connexoon sends UDP packets to port 123 and receives related UDP answers from overkiz servers (NTP)
• The Connexoon regularly sends UDP packets to port 18888 and receives related UDP answers of overkiz servers
• The Connexoon regularly connects through HTTPS to Overkiz servers (TCP port 443)
• The Connexoon connects through HTTP to Overkiz servers during recovery (TCP port 80)
• The Connexoon will only work if incoming UDP packets (from overkiz servers port 18888 to the device) are accepted in a time window of at least 30 seconds since the last outgoing UDP packet (device to overkiz servers port 18888).