1
Vraag
2
Reageer en help mee
lmgikke

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectivity meet (ICMP) issues aorta.net

Sinds 8 jaar speel ik een game Stronghold Kingdoms. Sinds een paar weken ervaar ik daar enorme lag. De support geeft aan dat het een connectivity issue betreft en dat ik contact met mijn ISP moet zoeken. Tracert naar hun server laat namelijk zien dat het mis gaat tussen Ziggo en Aorta.net.

Dit issue treed sinds kort bij mij op en is onacceptabel. Door de lag is voor mij gamen praktisch niet meer mogelijk.


https://gyazo.com/e338d17fb52655abb2a553512e31f471

Als ik op dit onderwerp zoek binnen dit Forum, zie ik dat Aorta.net van Liberty Global (UPC) is. Ik hoop niet dat ik als Ziggo klant nu geconfronteerd wordt met issues dat UPC met dit probleem al blijkt te hebben sinds 2010.

Ik zie dit probleem dan ook graag asap opgelost worden, daar ik tot ongeveer een maand geleden er geen last van had. Iets heeft het issue geintroduceerd, oplossen graag.
3 Reacties 3
nebregg

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook last van bovenstaande problemen; maar dan bij games zoals Rocket League en Battlefield V.. Vooral bij de laatste merk ik sinds afgelopen weken problemen en komen er symbolen - de 2e vanuit links als server - van zowel Packet Loss (gevolg dat er kogels die 100% raak zouden moeten zijn niet geregistreerd worden en alles stil blijft staan als in loopanimatie) en latency bij.
Ik merk ook dat servers naar de UK in Battlefield V een hogere latency hebben dan voorheen (Nederlandse servers zijn sowieso niet te vinden, voor in omgeving moet je al naar Duitsland of de UK gaan kijken, in UK zijn geval is het 30ms op dit moment, voorheen was dit vrijwel de helft). Ik hoor vaak tegelijkertijd ook van meerdere vrienden met een Ziggo connectie klagen over packet loss met dit icoon wat ik eerder aanhaalde op dezelfde momenten. Zelfs vanuit een andere regio (gaat om Breda bijvoorbeeld, bij mijzelf om Rucphen).

Bij Rocket League heb ik nog een aantal ip adressen kunnen lospeuteren uit de log bestanden en die laten soortgelijk beeld zien als je een tijdje WinMTR en PingPlotter laat lopen. Kom hier ook de welbekende "...rc2-lag..." aorta hop tegen, en ook een IP dat geen naam meegeeft, maar wel volgens db-ip.com en dergelijke uit komt op een reeks van Liberty Global.

Vooral als je via Google naar eerdere meldingen zoekt hierover via de community, kom je allemaal dode topics tegen die verwijderd of inactief zijn gemaakt (wel terug te vinden via Google Cache de meeste):sweat_smile:.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
lmgikke
Er gaat helemaal niks mis tussen jou en aorta.net.
Er lijkt wel een probleem te zijn tussen hop 14 en je Target host.

Gr Han

https://en.wikipedia.org/wiki/Traceroute
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo lmgikke, welkom op onze Community.

Latency/Lag issues is nergens zo vervelend dan bij online gamen! Om gek van te worden. Je hebt om goed te gamen een realtime verbinding nodig op alle stations tussen jou en de server. De eerste hop (192.) is je modem, de tweede hop (10.) is de wijkcentrale. Dit gaat allemaal super snel zo te zien. Na dat punt zit je op ons glasvezelnetwerk; de Europese aorta van Liberty Global. De aorta is geconfigureerd om zeer lage prio aan ICMP verkeerd (ping verkeer) te geven. Deze servers reageren niet of laat op ping verzoeken. De getoonde waarden zeggen daarom niets over de performance van ander verkeer op de aorta zowel in positieve als negatieve zin. Op een gegeven moment verlaat het verkeer de aorta direct naar de Amazon Cloud servers (54.239.) waar Stronghold Kingdoms op draait. Het zit dan nog steeds rond de 130 ms wat best goed is voor contact met een internationale server. Wat er na hop 14 gebeurd is niet duidelijk maar als jij meer dan 130ms lag ervaart dan zit de oorzaak na hop 14, en dat is ver buiten ons netwerk ergens in de Amazon Cloud servers.

Een traceroute kun je echt goed gebruiken om te ontdekken waar internetverkeer stopt als je helemaal geen connectie hebt. Het is minder geschikt om slechte performance te pin-pointen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic