MartinJ
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Connectieproblemen

Ik weet niet waar het probleem precies ligt maar ik heb een connectie probleem.

Ik werk bij Defensie en bij het thuiswerken gebruiken we een telestick en cardreader. De telestick maakt gebruik van Ubuntu en start een virtuele werkomgeving(W10) op. Nu is dat geen probleem. Meetings houden we online met behulp van Skype for bussiness binnenin de virtuele werkomgeving echter op het moment dat  iemand met wie ik een online meeting heb zijn webcam aanzet wordt ik uit die meeting gegooid waarbij wordt gemeld dat ik een connectieprobleem heb. Ik heb dit reeds gemeld bij onze Defensie-helpdesk maar daar wordt aangegeven dat er van hen uit geen probleem is. Ik heb werkelijk alles vervangen aan mijn thuiszijde wat het connectieprobleem zou kunnen veroorzaken: ik heb een ander netwerkkaart gekocht waarbij 10/100/1000Mbit verbindingen mogelijk zijn. Ook heb ik een cat6 utp-kabel gekocht echter lijkt het niks op te lossen. Ikzelf denk dus dat het aan de verbinding ligt bij of voor de Ziggo-router maar ik zou niet weten of en hoe ik daar achter kom.

Graag zou ik hierin wat hulp krijgen om mijn probleem te verhelpen

32 Reacties 32
Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 727Likes

@MartinJ het pingplotter plaatje laat alleen de laatste doel zien, niet het pad erheen.

Kun je pingplotter laten pingen naar www.nu.nl?

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

And running.

Ook 24 uur?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9084Posts
  • 750Oplossingen
  • 2063Likes

Goedemorgen @MartinJ en welkom op de Community,

Zo te lezen ben je met hulp van onze experts @Henno @Steefb en @KBX458 al flink aan het analyseren geslagen. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en er is ruis terug te zien op het downstream signaal.
Als je verder de bekabeling tussen het AOP (abonnee overname punt) en het  modem al hebt nagelopen dan lijkt het mij verstandig dat hier een storingsmonteur naar komt kijken. Er kan een probleem zitten in het aansluitpunt zelf of het signaal vanaf de straat naar jouw
woning toe. Ik zie dat je ook nog een pingsessie hebt lopen, laat anders nog weten wat daaruit komt. Dan kan ik een afspraak met een monteur regelen zodra je jouw bevindingen onder dit topic gedeeld hebt.

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aangezien m’n laptopje ermee stopte ben ik gisteravond opnieuw begonnen met het pingen van nu.nl met pingplotter. Zodra die met 24 uur klaar is plaats ik de afbeelding hier. 

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 727Likes

@MartinJ kun je het plaatje iets aanpassen, ik heb geen microscoop ogen… 

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hem geprobeerd als bijlage toe te gevoegd want schijnbaar is het formaat te groot en ik weet niet tot welk formaat de upload is toegestaan maar dat werkt ook niet

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan maar old skool:

Op de afbeelding klikken, rechtermuis knop, op ‘Afbeelding bekijken’ klikken en daar kan hij groter bekeken worden door er nogmaals op te klikken.

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Paul Ziggo Zou dit probleem ook aan de kabel tussen de AOP en het modem kunnen liggen? Ik zou het anders echt niet meer weten ?

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Henno kan je er wijs uit worden? ?

Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 727Likes

In de bovenstaande Pingplotter plaat vallen niet zo veel dingen op. De packet-loss die er in zit, zit vooral in de firewall's naar de hoster van nu.nl in.

Kun je ook laten pingen naar de vpn server van defensie toe, de host waar je heen connect?

We zullen eerst moeten vaststellen / bewijzen of het verbreken van de Skype4B meeting als iemand anders zijn webcam aanzet aan jouw Ziggo verbinding ligt. Anders komen we niet verder. Heb je collega's bij defensie die ook een Ziggo verbinding hebben met hetzelfde modem maar die het probleem _niet_  hebben?

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb wat onderzoek gedaan en ik blijk de enige te zijn, waarvan men weet, met dit issue.

Ze hebben er in een eerder stadium ook al onderzoek naar gedaan en er kwamen geen problemen boven water van de zijde van Defensie. En nu snap ik ook wel dat dat makkelijk gezegd is maar ik heb niet meer.

MartinJ
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Henno of @Paul Ziggo 

Is er nu helemaal niets te verzinnen waaruit zou kunnen blijken of wat het probleem is en of dat eventueel aan de kant van Ziggo-netwerk of hardware, zonder enige beschuldiging want ik wil een oplossing, zou kunnen liggen?

Uitgelicht topic